arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

روحانی برای معرفی کابینه‌اش در روز تحلیف عجله‌ای نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهور منتخب توصیه کرد تا برای معرفی کابینه‌اش در روز تحلیف عجله‌ای نکند و از فرصت قانونی خود برای انتخاب بهترین وزرا استفاده کند.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: آنچه تاکنون به عنوان گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های دولت آقای روحانی مطرح شده است بعضا دارای چالش‌هایی است و من فکر می‌کنم اگر همین افراد به مجلس معرفی شوند هم از معنای اعتدال دور می‌شویم و هم اولین مخالفت‌ها با کابینه‌آقای روحانی در مجلس شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود هنوز فهرست کابینه دولت یازدهم نهایی نشده است، افزود: در هر صورت من فکر می‌کنم آقای روحانی با تدبیری که دارند و شعار امیدی که داده‌اند نباید عجله کنند بلکه باید در زمان مناسب افرادی را معرفی کنند که شعار اعتدال محقق شود و امید مردم ناامید نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: عجله‌ای نیست که آقای روحانی کابینه را در روز تحلیف معرفی کنند بلکه ایشان طبق آیین‌نامه مجلس فرصت دارد که کابینه را ظرف مدت مشخصی به مجلس پیشنهاد دهد و بهتر است از فرصت قانونی خود کمال استفاده را کند تا آغاز کار خوب و ماندگار باشد.

رهبر همچنین اظهار کرد: تأمل رییس‌جمهور منتخب در معرفی کابینه می‌تواند کمک کند تا رای اعتماد مجلس به وزرا بدون چالش، درگیری و افشای پرونده‌های برخی آقایان در صحن علنی و همچنین ایجاد فضای سخت سیاسی در ابتدای دولت باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با ابراز امیدواری نسبت به تعامل دولت و مجلس برای معرفی وزرا، خاطرنشان کرد: این حق قانونی رییس‌جمهور است که افراد مدنظر خودش را به مجلس معرفی کند البته تعامل مجلس در این رابطه یک موضوع قانونی نیست بلکه موضوعی اخلاقی و از منظر همفکری و هم‌اندیشی است که اگر به درجه اعلا برسد طبعا نتیجه بهتری خواهد داشت و شرایط بهتری را رقم خواهد زد که ما امیدواریم همین اتفاق بیفتد.
نظرات بینندگان