arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۰
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

وزیر علوم: هر صبح همسرم به من 7 هزار تومان می دهد و می گوید: هزار تومانش را هم در صندوق صدقات بینداز/ من را بگردید، چیزی تو جیبم نیست

بر اساس فیشی که می دهند 4 میلیون تومان است و آنچه دستم را می گیرد حدود سه و نیم میلیون تومان؛ با این حال دقیق یادم نیست چون کارتم در اختیار همسرم قرار دارد، از سال 61 یا 62 که ازدواج کردیم تاکنون اینطوری بوده که وقتی از خانه بیرون می آیم همسرم به من 7 هزار تومان می دهد و می گوید: " هزار تومانش را هم در صندوق صدقات بینداز ".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کامران دانشجو که روزهای آخر وزارتش را در یکی از جنجالی ترین وزارتخانه های کشور می گذراند با حضور در خبرگزاری مهر، به برخی ناگفته ها، خاطرات و مسائلی که در این سالها رسانه ای نکرده بود، اشاره کرد.

کامران دانشجو در واپسین روزهای فعالیتش در وزارت علوم و پس از دو برادر کوچکتر خود فرهاد و خسرو به خبرگزاری مهر آمد و مهمان خبرنگاران گروه حوزه و دانشگاه شد.

وی در این گفتگو از برخی ناگفته هایش گفت و ناگفته هایی هم داشت که برای بیان آن زمانی اعلام نکرد.

کامران 56 ساله، شهریور 88 نخستین ضلع مثلث برادران دانشجو را در آموزش عالی کشور با حضورش در وزارت علوم، تشکیل داد و پس از کامران، خسرو و فرهاد هم وارد این مثلث شدند و سکان آموزش عالی را در وزارت علوم، دانشگاه آزاد و علوم و تحقیقات به دست گرفتند. خسرو و فرهاد هر دو عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستند و کامران عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت است.

وی استاد هوافضا و یکی از دوستداران سفت و سخت و هم استانی احمدی نژاد به شمار می آید.

در این گفتگو سعی شد از سوالات روتین و آماری و سوالاتی که طی این چهار سال بارها تکرار شد، پرهیز کنیم، برخی سوالات نیز به علت کمبود زمان شانس مطرح شدن را پیدا نکرده و باقی ماند تا زمانی دیگر.

آقای دانشجو، تا پیش از حضورتان در وزارت علوم، سبقه سیاسی شما بیشتر از سبقه علمی تان نزد همگان شناخته شده بود، اما عده ای بر این باورند که با ورودتان به عرصه آموزش عالی کشور، رنگ و بوی سیاست در دانشگاهها رخت بر بست و سعی شد فعالیت های علمی بیش از عرصه سیاسی در دانشگاهها دانشگاهها جولان داده شود. در این زمینه خود را چهره علمی می دانید یا سیاسی؟

کامران دانشجو : خیلی جالب است، وقتی من کارم را در وزارت علوم شروع کردم درباره من گفتند از حوزه علم هیچی نمی فهمم، می گفتند دانشجو یک آدم سیاسی است که به دانشگاهها آمده تا از نظر علمی فلجشان کند، فکر می کنم این مسائل را خاطرتان باشد. اما خوشحالم حالا که دارم از وزارت علوم می روم افتخارات علمی دانشگاهها، افتخاراتی است که هم شما هم دنیا و هم آنها که این سخنان را مطرح می کردند به آن اذعان دارید. این آقایان که می نشینند و صحبت می کنند به نوعی می خواستند افتخارات علمی ایران را سیاه کنند و می گفتند این افتخارات به چه درد می خورد، این افتخارات باید تبدیل به فناوری شود وقتی به آنان می گوییم خب این پیشرفتها تبدیل به ماهواره، پرتابگر، کشتی یا سانتریفیوژ شده، می گویند اینها برای ما دردسر دارد و دنیا خوشش نمی آید.

بالاخره ما نیاز داریم علم تبدیل به فناوری شود یا گوشه کتابخانه بماند؟ وقتی من به وزارت علوم آمدم استاد تمام بودم ولی داد نزدم، هر چه هم گفتند هیچ نگفتم، من 18 پروژه اساسی از جمله ساخت ماهواره برای مملکت انجام دادم، نخستین ماهواره را من به همراه دکتر سلیمانی و دکتر بلندی در یک اتاقک دانشکده صنایع الکترونیک دانشگاه علم و صنعت، طراحی کردیم. از همان ابتدا با این تفکر که ماهواره باید در دانشگاه برود، شروع کردیم و دانشجویانمان را در این طرح شرکت دادیم. فعالیتها را سیلابس کردیم و به وزارت علوم آن زمان تحویل دادیم اما هیچ گاه این موارد را عنوان نکردم.

غرب کاملاً نسبت به من شناخت دارد، به هر حال من چند پروژه دارم، من 17 تا 18 بار برای فعالیتهای سیاسی زمان تحصیلم در لندن دستگیر شدم و به زندان رفتم. MI5 و MI6 چندین بار من را تهدید کردند، گرفتند و بردند و آوردند.

من در بهترین و تاپترین دانشگاه اروپا یعنی امپریال کالج تحصیل کردم که اگر در اروپا اول نباشد دوم است، حتی در کوئین مری که یکی از اصلی ترین کالجهای لندن به شمار می آید، تحصیل کردم. وقتی من اخراج شدم برگه ای دستم دادند و به من 9 روز مهلت دادند، سپس اخراجم کردند و گفتند: " تو به خاطر فعالیتهایی که اینجا در طرفداری از – امام که نمی گفتند- خمینی انجام دادی، دستگیر شدی". هنوز هم برگه اخراجم مهر و موم شده در اختیارم است.

عوامل فتنه یا همان جنبش سبز از دانشگاه کوئین مری خواسته بودند اعلام کند کامران دانشجو، دانشجوی این دانشگاه نبوده و این برایشان خیلی مهم بود؛ کوئین مری از من سوال کرد آیا سوابقت را در اختیارشان قرار دهیم و من هم گفتم هر چه خواستید به آنها بدهید فقط دروغ نگویید. با این حال من در تمام این فضاها، ماموریت اصلی خودم را که ثابت کردن توانایی کشورمان در پیشرفت های علمی بود، گم نکردم.

من سالهاست در سیاستم اما کجا سبقه سیاسی داشتم؟ من در سیاست بودم درگیری هم داشتم آن طرف هم بودم و از بدو ورودم به لندن در انجمن اسلامی دانشجویان اتحادیه اروپا بودم، خدا رحمت کند فخرالدین حجازی را، همیشه به خانه من می آمد، شهید شاهچراغی که دامغانی و همشهری من بود وقتی می آمد به خانه ما می آمد، به هر حال من را می شناختند.

اگر به صرف فعالیت در استانداری یعنی اینکه فعالیت سیاسی دارم باید بگویم یک سال معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور بودم اما در کل تنها 4 سال سابقه سیاسی اجرایی دارم.

من بیشتر سابقه علمی دارم، من از سال 68 با استادیاری به دانشگاهها رفتم و سال 85 استاد تمام و به عنوان استاد پیمانی وارد دانشگاه شدم، وقتی اولین کلاسم را در دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت تشکیل دادم خیلی زودتر از سایر دانشجویانم به کلاس رسیده بودم و روی یک صندلی نشستم، همه که سر کلاس آمدند من را هم به عنوان یک دانشجو فرض می کردند و مدام از خودشان می پرسیدند این دانشجویی که به ما دانشجویان می خواهد درس بدهد چه کسی است، تا اینکه بعد از حضور همه در کلاس، من خودم را به عنوان استاد معرفی کردم.

من معاون سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران برای چهار سال و نیم بودم، این سیاسی است؟ با وجود اینکه در گروه اصلاحات برای من حکم نمی زدند اما مدیر گروه رشته خودمان بودم. این هم جالب است که بگویم، آنها که خیلی دم از آزادی و دموکراسی می زدند وقتی در گروه خودم 11 نفر به من رای دادند، زمان تایید لیست، رئیس دانشگاه آن زمان نه تنها حکم من را صادر نکرد بلکه گفت: "ما گروه هوافضا اصلاً نمی خواهیم." بروید از دانشکده های دیگر بپرسید، من دو سال تمام بدون اینکه حکم داشته باشم کار گروه را جلو بردم. من چندین کتاب و مقاله دارم به هر حال عطر آن است که خودش ببوید نه آن که عطر فروش بگوید.

اما باید بگویم من از کار سیاسی هیچ واهمه ای ندارم و فعالیت سیاسی بخشی از زندگی من است و نسبت به آنچه در کشورم می گذرد آدم بی تفاوتی نیستم، همسر من شاهرودی و خودم دامغانی هستم، یک بار به همسرم گفتم خسته شده ام برگردیم برویم شاهرود، همسرم گفت: " خب اگر برویم شاهرود که تو آرام نمی گیری، آنجا هم می روی برای خودت یک گروه سیاسی تشکیل می دهی".

من آدمی هستم که از 14 15 سالگی وارد سیاست شدم و نسبت به آنچه که در کشورم می گذرد حساسم و دوست دارم موثر باشم اما سبقه اجرایی من سبقه علمی است.

*به نظر وزیر علوم دولت دهم، وزیر علوم دولت یازدهم علاوه بر علمی بودن آیا باید سیاسی هم باشد؟

_من فکر می کنم وزیر علوم از نظر علمی باید عالم باشد، دانشگاه و مشکلاتش همچنین گروه را بشناسد، اما حتماً لازم است آنچه را در کشورش می گذرد، تحلیل کند. وزیر علومی که نمی تواند تحلیل سیاسی داشته باشد پس نمی تواند نسبت به آنچه در دانشگاه می گذرد، درست تصمیم گیری، سیاستگزاری و برنامه ریزی کند و به خوبی عکس العمل نشان دهد.

ببینید، اگر من نمی دانستم در فتنه چه می گذرد و فقط یک چهره علمی محض بودم، نمی توانستم نقشه دشمن را در ارتباط با دانشگاه پیش بینی کنم. من نقشه دشمن را در دانشگاهها می خواندم، 18 تیر را با پوست و گوشت و استخوانم لمس کردم، یک عده قلیلی داشتند دانشگاه را به چالش می کشاندند و می دانستم 18 تیر از کجا آب می خورد و چطور هدایت می شود.

من می دانستم فتنه برای دانشگاه چه برنامه ای دارد و باید پادزهر آن را هم می زدم، اگر این بینش سیاسی را نداشتم نمی توانستم برای آن پادزهری هم تهیه کنم. البته این را هم بگویم که این موارد همه فضل خدا بوده است. یک بار از من پرسیدند: "چگونه دانشگاهها را در فتنه مدیریت کردی؟"، گفتم " نمی دانم و تنها می دانم خدا کمک کرد."

قائل به این هستم فردی که دارای بینش سیاسی باشد اما بینش جناحی نداشته باشد، به وزارت بیاید. بینش سیاسی داشتن با اینکه خودش را متعلق به یک جناح بداند و در راستای سیاستهای آن جناح فعالیت کند، تفاوت دارد، وزیر علوم باید در راستای منافع نظام حرکت کند؛ من این را تلاش کردم و وقتی می گفتم استاد سکولار نمی خواهیم اصلاً نگاهم این نبود که آن جناحی یا این جناحی صحبت کنم من در راستای نظام صحبت می کردم و می گفتم استاد سکولار نمی تواند دانشگاه مورد انتظار امام و مقام معظم رهبری را بسازد.

*شما به عنوان وزیر علوم دولت دهم، چه توصیه ای به رئیس جمهور منتخب در خصوص انتخاب وزیر علوم دولت یازدهم دارید؟

_من در جلسه ای که خدمت ایشان رسیدم، دیدگاهم را بیان کردم. من صریح صحبت می کنم و در این چهار سال صراحتم را نشان دادم، نگاه آقای روحانی را نسبت به مسائل دانشگاهی عمیق دیدم و فکر می کنم درک مناسبی در این زمینه دارند، من فکر می کنم با همان نگاهی که ایشان دارند، می توانند فردی را انتخاب کنند که با نگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری همخوانی داشته باشد.

یکی از سیاستهای غلطی که در دولت اصلاحات انجام گرفت، دو قطبی کردن عناصر دانشگاه در درون دانشگاه و خط گرفتن دانشگاه از بیرون بود. دانشگاه نباید چند قطبی باشد. من در عالم سیاست دو قطبی بودن را ایراد نمی دانم ولی در دانشگاه و جامعه دو قطبی شدن را کاملاً ایراد و خطر برای کشور می دانم اما یک عده ای در رسانه ها و روزنامه های ما سعی می کنند جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرند.

اگر به نگاه آقای روحانی در جامعه و حتی در عالم سیاست اجازه پیاده شدن داده شود، نگاهی است که مطلوب نظام است.

*شما پیش از این اعلام کردید که حسن روحانی دیدگاه عمیقی نسبت به آموزش عالی کشور دارد، چگونه و با کدام سخن رئیس جمهور منتخب به این عمق پی بردید؟

_این دیدار خصوصی بود، آقای روحانی مصادیقی را در دانشگاهها مطرح کردند که شاید ایشان راضی نباشند آن را مطرح کنم. در این ملاقات بنا بود نیم ساعت با هم دیدار داشته باشیم اما یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید و در این مدت وی مواردی را درباره آموزش عالی عنوان کرد که حاکی از عمق دیدش نسبت به مسائل و مشکلات دانشگاهی بود.

*نزد وجدان خودتان، وزارت علوم را بهتر اداره کردید یا استانداری را؟

_فضای استانداری با وزارت علوم کاملاً متفاوت بود، من استانداری را مطابق فضایی که باید می بود اداره کردم و حول محور اجرا جلو بردم؛ اما خودم شخصاً وزارت علوم را بیشتر دوست دارم، خودم را متعلق به دانشگاه و آموزش عالی می دانم و در واقع یک محقق هستم، اما در فضای سیاست هم اگر قرار باشد به من مسئولیتی واگذار شود سعی می کنم آن را به خوبی جلو ببرم.

*کامران دانشجو از دانشگاه و وزارت علوم چقدر حقوق می گیرد؟

_من وقتی کارم را در سازمان پژوهشها شروع کردم حدود 9 هزار و 100 تومان حقوق می گرفتم، الان با رتبه 25، بر اساس فیشی که می دهند 4 میلیون تومان است و آنچه دستم را می گیرد حدود سه و نیم میلیون تومان؛ با این حال دقیق یادم نیست چون کارتم در اختیار همسرم قرار دارد، از سال 61 یا 62 که ازدواج کردیم تاکنون اینطوری بوده که وقتی از خانه بیرون می آیم همسرم به من 7 هزار تومان می دهد و می گوید: " هزار تومانش را هم در صندوق صدقات بینداز ". حتی الان اگر جیب من را بگردید پولی همراهم نیست.

درباره حقوقم هم در وزارت علوم باید بگویم یک حق مدیریتی است که ریاست جمهوری به همه وزرای خود می دهد که رقم آن هم دقیقاً نمی دانم و همسرم بهتر از من مطلع است.

*دوباره به دانشگاه بر می گردید؟

_دانشگاه خانه من است، شخصیت، کار و زندگی اصلی من در دانشگاه است. برگشتن به آنجا را یک موهبت می دانم، منظورم این نیست که از مسئولیت فرار می کنم، اتفاقاً مسئولیت گرفتن برای برداشتن باری از دوش مردم است.

همین الان مقدمات حضورم را در دانشگاه علم و صنعت آماده کردم و به ادامه تربیت دانشجوی دکتری می پردازم. در فرایند مصاحبه دکتری 92 با دو دانشجو مصاحبه کردم که منتظرم ببینم سازمان سنجش اسمشان را در لیست پذیرفته شدگان نهایی قرار می دهد یا نه. در این مدت دانشجوی دکتری نگرفته بودم و فقط یک دانشجو داشتم. در ارشد هم که طی این مدت اصلاً دانشجو نداشتم.

حتی برای خودم یک پروژه با 5 تا 6 نفر از دانشجویانم تعریف کردم.

*همانطور که خودتان به آن اشاره کردید از زمانی که در پست وزیر علوم فعالیت خود را آغاز کرده اید، هجمه های زیادی از همان ابتدا به شما وارد شد، حتی شایعات خنده دار و عجیب و غریب در مورد شما مطرح شد. آیا تاکنون اقدام به پیگیری قضایی این موارد کرده اید و شکایتی داشته اید؟

_انتظارم ابن بود که دشمن، دشمنی کند و هیچ گاه خودم را مشغول حرفهایی که دشمن می زند، نکردم. گاهی اوقات گله مند شدم اما تا این لحظه از هیچ فرد و رسانه ای شکایت نکردم. در کل زیاد خود را درگیر حاشیه نکردم و بیشتر کار می کردم. به هر حال گذشته ها گذشته است، در مقام تمثیل می توان گفت که نیش و نوششان زیبا بوده است، اصلاً دشمن وقتی می زند آدم انگیزه پیدا می کند، وقتی آن طرف آب در زندان کتکم می زدند بیشتر مقاوم می شدم.

اصلاً لرزه به تنم نمی افتد و از تنها چیزی که می ترسم عقوبت خداوند است. بدون اغراق می گویم ترس برای من بی معناست و از دشمن هم نمی ترسم. اما وقتی دوست می زند چنان درد می گیرد و چنان به قلبم فشار می آید که گاهی اوقات از خداوند می پرسم واقعاً عالم دوستی این است؟

در مجموع هر چه بود، زیبا بود.

اما این را باید بگویم فضاسازی هایی که این روزها دارد صورت می گیرد، به نظر من مشکوک است چون منیّت در آن دیده می شود. به عینه می بینم در آن منیّت وجود دارد و تخریب می کند.

چند نفری از مسئولان اسبق برای مطرح کردن خودشان این روزها در حال فضاسازی و تخریب هستند. 

*چند کلمه مطرح می کنیم لطفا نخستین تعریفی که به ذهنتان می رسد، بگویید.

احمدی نژاد

_دوستش دارم

*کامران دانشجو

_وزیر علوم فعلی

*دانشگاه اسلامی

_تا اسلامی شدن هنوز خیلی فاصله دارد

*خوابگاه دانشجویی

_( با کمی مکث ) یک زندگی دانشجویی

*شهریه

_پرداختش سخت است

*استاد سکولار

_به درد دانشگاه اسلامی نمی خورد

*انتخابات 88

_شادی مردم که ظالمانه از آنان گرفته شد

*خبرگزاری مهر

_مهربانانه نقد می کند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۲۲
سیدمحمدعزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
8
354
برووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
7
350
آقا شماره حساب بده کمکت کنم دلم برات سوخت آخر شب پول نداره بذاره جیبش
شایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
8
229
ان شاا... که راست بگید ولی فکر نمیکنم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
5
185
خوش به حالت چشم تو باز کردی زن گرفتی ...زن های ما همین 7 تومن هم توی جیب ما نمی زارن ...دو تا بلیط اتو بوس هم کفایت می کنه برا رفت و برگشت !!!آخه همین 7 تومن هم از دومین روز ماه تو خونه هامون پیدا نمی شه آقای وزیر ...راستی 7*30مساوی یک ماه مانده حقوق (پس از کسر کسورات )خیلی هاست..براشما پول تو جیبیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
6
257
خدای را شکر که این نیز رفت
IRAN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
6
191
خوش به حال شما كه روزي 7000 تومن ميگيريد!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
3
210
اگر حدودهای سال 62 اگر همسرتان 7هزار بهتون می داد اون موقع خیلی پول بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
3
157
آخیش چقدر دردناک ؟؟
م ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
4
183
7هزارتومان توجیب یک وزیر/اگرماشینش پنچرشود چکارمیکندالبته راست میگوید من هم بودم به حقوقم دست نمیزدم صبحانه ونهارم راوزارتخانه میدهد پول بنزین رفت امدهم با تشکیلاته 7هزارتومان میخواهند چه همان هزاری صدقه بس است وگرنه توشهرستان برای یک محصل 7تومان چیزی نیست چه برسدبه یک مردخانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
4
222
اقاي دانشجو

مسائل خانوادگي شما به خودتان مربوط است شما بايد به عنوان وزير علوم پاسخگوي عملكردتان حوزه مسئوليت تان باشيد !!!!
هوشمندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
2
130
اگر از سال 62 تا 92 روزی 7 هزارتومان به شما می دهد منصفتانه نیست چون تورم 62 با 92 خیلی فرق می کند و سال 62 7هزار تومان خیلی پول بوده و7هزار تومان الان یک کیلو گیلاس هم نمی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
5
218
دروغ و دروغ و دروغ
سولماز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
5
162
آقای محترم زمان این حرفهای عامه پسند تمام شده قبل از شما هم آقای الهام فقط دو میلیون می گرفت پسر ش از مسکو سر در آورد به ما چه در جیب شما چقدر پول است آیا کسی از شما پر سیده بی پولیتان را به رخ ما می کشید
جمشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
3
122
از سال 61 یا 62 که ازدواج کردیم تاکنون اینطوری بوده که وقتی از خانه بیرون می آیم همسرم به من 7 هزار تومان می دهد و می گوید: " هزار تومانش را هم در صندوق صدقات بینداز ". حتی الان اگر جیب من را بگردید پولی همراهم نیست.

===========
با با از سال 61 تا حالا 7هزارتومان سال 61 یک واحد آپارتمان 7هزارتومان بود از اونوقت تاحالا 7 هزارتومان عجیبه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
4
195
ريا ، ....و دورويي بسه ديگه آقاي دانشجو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
4
140
خنديديم ؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
3
129
آقای دانشجو اگه دستت تنگه ما در خدمتیم بالآخره یه آب باریکه ای رد میشه!!!!!!!!!!!
ماشالله خان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
2
129
خدا خیرت بدهد !! از ان خیرها که چه تعداد از بچه های جوان مردم را از درس ومشق انداختی وسر خورده شدند توسط طرز تفکر تو وامثال تو وعاقبتشان چه شود خدا می داند دعای خیر اینها بدرقه راهت !!!
حسین تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
2
89
با سلام :استاد عزیز معذرت می خواهم شما صاخب نظر در امور علمی و تا حودوی سیاسی هستید لیکن هر شخصینی ویژیگی هایی دارد که در کارش تا حودی تاثیر گذار است مثلا استاد بزرگوار شهید مطهری بر خلاف شما معتقد بودند اگر استاد سکولار هم در دانشگاه درس بدهد خوبست چونکه ما می توانیم بهتر او را به چالش بکشیم آنوقت شما می گویید به درد نمی خورد.در مورد قضیه 7 هزار تومان بنظر می رسد شما یا خیلی خسی هستید یا ولخرج
در هر صورت از شما پوزش می خواهم
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
2
81
خوب شاید اگر شخص دیگری وزیر بود پیشرفتهای خیلی بیشتری صورت میگرفت.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
148
سلام من یک دامغانی هستم این خانواده دانشجو توی این منطقه هیچ جایگاهی ندارند امید هست همه برادران دانشجو که فقط این فامیلی را یدک می کشند با آمدن دولت اعتدال بروند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
57
آخی!!
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
96
میشه حساب بانکی ـتون هم بگردیم؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
119
بخدا این حرفها در اندازه یک وزیر نیست اگر بفکر خودتی نیستی به فکر آبروی ایران باش
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
89
این سولات را باید از خانمش میکردین نه از خودش ایشان حسابی زی زی هستن
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
66
میشه حساب بانکی ـتون هم بگردیم؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
126
وزارت علوم در دولت احمدی نژاد یکی از وزارت خانه های فاجعه بود
یک ایرانی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
72
حالا نگفتید چیزی باید بدیم بسم الله ....بهتره خودتون ور دارین چون ما داریم اشکامونو که در اوردید پاک می کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
81
اتفاقاً علاقه و روند تحقیق را بشدت اسیب زد. برادران و خواهران سیستم اموزش عالی یک سیتمی با ثابت زمانی بالایی است. ایشان نباید نتایج اقدامات قبلی ها را به حساب خود بگذارد.
احتمالا کاهش شرایط علمی پژوهشی ارتقاع و ایحاد شرایطی جدید تحت عنوان شرایط فرهنگی ... که هیچ متر و پیمانی هم ندارند از وسایل ارتقاع پژوهش بوده؟!!!!
یا اعمال محدویت های جنسیتی بر رشته ها که مثلا رشته شیمی فقطبرای دختران و رشته های برق و ... فقط برای پسرها و .... باعث رشد علمی شده؟
استخدام های شتاب زده و بورسیه های خارج از زوابط علمی و با اعمال کمیته های جذب خارج از گروه های علمی و فقط بر اساس گرایشات سیاسی احتمالا همه در جهت ارتقای علمی دانشگاه ها بوده؟
حذف کردن انتخابی بودن و بر مبنای پایه و رتبه و سوابق مدیر چروه های علمی و انتصاب بر اساس گرایشات سیاسی. اکثرا افراد با کمترین سوابق و رتبه در راس گروه های علمی. باز نشست کردن اکثر افراد علمی به بهانه های واهی و .... همه از افتخارات ایشان است. بعداً خواهید که بلدوزور برادران دانشجو همان کار را با اموزش عالی کرد که احمدی نژاد با اقتصاد و کشور کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
125
همه كابينه احمدي نژاد همينطورند . پول تو جيبي كه هيچي حتي بدون خانمها به مسافرتهاي ميلياردي امريكا و شوروي هم نميروند .!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
75
همه كابينه احمدي نژاد همينطورند . پول تو جيبي كه هيچي حتي بدون خانمها به مسافرتهاي ميلياردي امريكا و شوروي هم نميروند .!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
96
توسرت باید چیزی باشه جیب مهم نیست
بهشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
86
تو جیبت چیزی نیست
تو حسابت چطور عزیزم
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
118
فاجعه است وزیری نمیتوانسته مدیریت جیبش را انجام دهد! پس چجور مدیریت چند میلیون استاد، دانشجو و کارمند را داشته؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
121
دم خروس يا قسم حضرت عباس
يكي از روساي دانشگاهت 12 ميليون تومان مي گيرد حق مشاوره يكي خالصش دو نيم ميليون تومان است حالا شما كه وزيريد
البته مي دانيد دروغ هم يكي از مبطلات روزه است و شايد كفاره جمع شامل شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
97
پس بگو بخاطر همين 7هزارتومانه است كه اخوي مجوز دادند 7هزارتا دوربين تو دانشگا ازاد نيشابور نصب كنند سري بزنيد به اين دانشگاه بد نيست وجالب اينكه بودن همين دوربينها باعث انصراف وانتقال تعداد زيادي دانشجوي اين دانشگاه شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
102
در یونان چه می کردید
این 210 هزار تومان با 3750000 تومان بقیه هم لابد نان و پنیر می خورید و برای صدقه جمع می کنید
و مردم بدبختهمان 210 هزار تومان را هم ندارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
172
فاجعه ای در دانشگاه به وجود آورد که سال ها بعد عواقب آن مشخص خواهد شد
نظرات بینندگان