arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

دعوت آيت‌الله هاشمي از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار با جمعي از مديران ارشد حمل‌و‌نقل و فعالين اقتصادي، سياسي و اجتماعي و كارآفرينان استان لرستان و شهرستان كاشان، گفت: آگاهي و اميدي كه در دل مردم براي اصلاح امور پيدا شده است، سرمايه اي بزرگ براي رسيدن به اهداف آينده و رفع موانع و مشكلات است.

به گزارش انتخاب ؛ وی افزود: تحول ايجاد شده در قلوب مردم و آگاهي و هوشياري كه به‌رغم تبليغات مسموم و القائات سوء در آنان حاصل شد، قابل مطالعه و بررسي بدون افراط و تفريط توسط جامعه‌شناسان است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تأسف نسبت به موارد عنوان شده از سوي منتخبين حضار از جمله بي‌توجهي به برنامه‌ها و سند چشم‌انداز، قانون‌گريزي و عدم توجه به سرمايه‌هاي انساني به‌ويژه نخبگان و فرهيختگان گفت: از توليد كنندگان، صنعتگران و فعالان سياسي و اجتماعي انتظار مي‌رود تا با استفاده بهينه از امكانات كشور، كاستي‌هاي موجود را جبران كرده و اعتماد و آرامش موجود بين مردم را تقويت نمايند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، صادرات كالا و خدمات فني و مهندسي را نقطه اتكاء اقتصاد كشور دانست و گفت: سال اول در دوران سازندگي با هشت ميليارد دلار درآمد ارزي كشورشروع شد، علاوه بر بازسازي و سازندگي خرابي‌هاي ناشي از جنگ و دوران ستم شاهي، تقاضاهاي بسياري از كشورهاي آفريقايي و آسياي ميانه براي استفاده از خدمات فني و مهندسي ايران وجود داشت، ولي در دوره اجرايي هشت ساله اخير كشور با حدود 800 ميليارد دلار درآمد ارزي، فرصت‌هاي بسياري را براي صدور خدمات مهندسي و حفظ و تقويت زيرساخت‌هاي اقتصادي از دست داد.

عضو خبرگان رهبري، سرمايه كشور را مردم هوشياري دانست كه با حضور گسترده خود، حركت بزرگي را آرام و بدون پرداخت هزينه‌اي آغاز و خواستار تحقق تعقل، تفكر و اعتدال در جامعه مي‌باشند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اينكه در فضاي امن و آزاد انسان‌ها راه خود و پيشرفت جامعه را پيدا كرده و در فضاي تهديد و برخوردهاي امنيتي جامعه دچار لجاجت و خمودگي مي‌شود، افزود: ما بايد در شب‌هاي قدر از خداوند متعال و حضرت امير(ع) بخواهيم عنايتي را كه شامل حال ملت ايران نموده است تا رسيدن مردم به اهداف معنوي، ملي و منطقه‌اي ادامه يابد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از شهرهاي كاشان و قم به عنوان دو كانون توسعه تشيع و محبّان اهل بيت(ع) در قرن‌هاي اخير نام برد و گفت: در جمهوري اسلامي ايران به عنوان ام‌القراي اسلام، اهل سنت نيز علاقمند به اهل بيت(ع) بوده و هستند و نبايد اجازه دهيم تا افراطيوني كه سعي در ايجاد تفرقه و جدايي اهل سنت و شيعه دارند موفق شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آستانه برگزاري روز جهاني قدس، نام‌گذاري اين روز از سوي امام خميني(ره) را نشاني از عمق دورانديشي و هوشمندي بنيانگذار جمهوري اسلامي دانست و گفت: فلسطيني‌ها امروز با مشكلات فراواني روبرو هستند و با مسائل به وجود آمده در كشورهاي اسلامي از جمله سوريه و مصر نيازمند حمايت‌هاي معنوي بيشتر ملت‌هاي مسلمان و دولت‌هاي اسلامي هستند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني روز قدس را روز همبستگي جهان اسلام و مبارزه با جنايات رژيم غاصب صهيونيستي دانست و از اقشار مختلف مردم براي حضور پرشور در راهپيمايي روز جمعه دعوت كرد.

در ابتداي اين ديدار آقايان عليرضا پورعسگري به نمايندگي از اصناف و اقشار مختلف مردم كاشان، مظفر عليخاني به نمايندگان از 30 تشكّل توليدي و صادراتي عضو كنفدراسيون صادرات ايران و احمدي‌زاده به نمايندگي از تشكّل‌هاي كارگري و كارفرمايان بخش حمل‌ونقل كشور نقطه‌نظرات و مشكلات مربوط به حوزه‌هاي فعاليت خود را بيان كردند.

نظرات بینندگان