arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

وزیر اطلاعات: دستگیری فرد اهانت کننده به مضجع مطهر رضوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت: در وقایع اخیر شب‌های قدر مشهد همکاری مردم با نیروهای امنیتی خوب بود، مردم با نیروهای اطلاعاتی همکاری بیشتری کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در جمع خبرنگاران گفت: مشهد از شهرهای امن ایران است و در سفرهای اخیر که به مشهد داشتیم این امر محسوس بوده است.

وی همچنین درباره اتفاقات اخیر در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، افزود: مردم باید نیروهای اطلاعاتی همکاری بیشتری کنند و به محض مشاهده موارد مشکوک با 113 (مرکز اطلاعات کشور) تماس بگیرند.

در همین زمینه غلامعلی صادقی در حاشیه جلسه مسوولان قضایی در مجتمع امام خمینی مشهد، گفت: فردی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سعی داشت با پرتاب شیء آتش‌زا به مضجع مطهر رضوی اهانت کند. این فرد که بطری مواد آتش‌زا به همراه داشت با تاثیر از شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند قبل از انجام هرگونه اقدامی توسط نیروهای مردمی و عزاداران بارگاه ملکوتی امام هشتم، شناسایی، دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شد.

وی ادامه داد: طبق نظریه پزشکی قانونی فرد یاد شده دچار «اختلال روانی» بوده و اکنون با رعایت موازین قانونی تحت مراقبت قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی به مراکز درمانی اعزام خواهد شد.

وی از والدین خواست تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و تاکید کرد: به ویژه والدینی که فرزندانشان دچار مشکلات روانشناختی هستند باید کنترل و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.

نظرات بینندگان