arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

الظواهري: تمامي زندانيان گوانتانامو را آزاد مي‌كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايمن الظواهري، رهبر القاعده در پيامي صوتي كه روز گذشته در اينترنت منتشر شد، اظهار كرد: اعتصاب غذاي برادران ما در گوانتانامو از صورت حقيقي و زشت امريكا پرده برمي‌دارد.

وي با اشاره به اينكه افراد تندروي برجسته‌يي در گوانتانامو در حبس به سر مي‌بردند، گفت: ما سوگند مي‌خوريم كه تمام تلاش خود را جهت آزادي زندانيان و در راس آنها عمر عبدالرحمن، عافيه صديقي، خالد شيخ محمد و هر مظلوم ديگري انجام دهيم.

رهبر القاعده از حمله پهپادهاي امريكا عليه افراد تندرو انتقاد و اعلام كرد: اين امر نشانگر شكست امريكا در افغانستان، پاكستان و يمن است. الظواهري خطاب به باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا گفت: تو شجاعت آن را نداري كه به شكست و عقب‌نشيني نيروهايت در مقابل اراده و نبرد آنها در عراق و افغانستان اذعان كني. تو طي مرحله‌هاي اخير اصرار ورزيدي تا با هواپيماهاي جاسوسي‌ات بيشتر تخم كينه و انزجار را عليه امريكا، هم‌پيمانان و مزدوران آنها بكاري. وي در ادامه گفت: اين هواپيماهاي جاسوسي نه‌تنها تو را از شكست نجات نمي‌دهند، بلكه نشانگر شكست تو و شكست‌هاي پي در پي دولت تو است. با شكست‌هايتان تنها باري از انزجار و انتقام‌جويي را بر جاي گذاشتيد. وي در آخر گفت: گروه القاعده تمام تلاش خود را براي آزادي زندانيان گوانتانامو انجام مي‌دهد.
نظرات بینندگان