arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

ترکان: روحانی توصیه کرد که حتی اگر احمدی‌نژاد رفت، دولت برایش دفتر تاسیس کند

افراطیون که رای نیاوردند، بلکه این جناح اعتدال بود که رای آورد. تعداد نمایندگان تندرویی که در مجلس وجود دارد، حداکثر 50-40 نماینده است که حرکت‌هایشان در مجلس مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. باید متوجه باشند که این جناح اعتدال بود که پیروز انتخابات شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بالاخره انتظارها به پایان رسید. مراسم تحلیف واعلام کابینه برای اخذ رای اعتماد دولت اعتدال وامید نزدیک ونزدیک تر شده است. گمانه‌زنی‌های متعددی برای اینکه چه کسانی در کابینه دکتر روحانی حضورخواهند داشت و چه کسانی به مراسم تحلیف روحانی خواهند آمد، در رسانه‌ها منتشر می‌شود اما اینها فقط گمانه‌زنی است.

به گزارش انتخاب، هیچ کس به‌اندازه ژنرال‌های روحانی به او نزدیک نیستند و هیچ کس بهتر از آنها نمی‌داند همراهان دولت امید چه کسانی خواهند بود. تحلیل آنها به واقعیت نزدیک‌تر و آنها آشناتر به روحیات دکترحسن روحانی هستند. ژنرال‌های روحانی می‌دانند که او تسلیم سر مقاله‌های تند برخی رسانه‌ها و شاخه و شانه کشیدن‌های اقلیت تندرو نمی‌شود.

یکی از این ژنرال‌ها، مهندس ترکان است. ترکان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت اول سازندگی و وزیر راه در دولت دوم بود. ترکان از اول تیر ۱۳۶۰ تا ۴ مرداد ۱۳۶۱ استاندار ایلام و از ۱۵ تیر ۱۳۶۲ تا ۱۴ بهمن ۱۳۶۳استاندار هرمزگان بوده‌است. مهندس ترکان در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد به مدت ۴ سال معاونت وزارت نفت را بر عهده داشت که سرانجام در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ از کار برکنار شد. همچنین، وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ به عنوان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی حسن روحانی شروع به فعالیت کرده است.

متن گفتگوی "آرمان" با ترکان در پی می آید:

برخی از اشخاص در رسانه‌های خود اقدام به انتشار مطالبی در مورد کابینه می‌کنند واز نمایندگان مجلس می‌خواهند تا اعضای کابینه را رد صلاحیت کنند. آیا آقای روحانی تحت تاثیر این فضا سازی‌ها و فشارهای رسانه‌ای قرار گرفته است؟

خیر؛ من کاملا در جریان شکل‌گیری کابینه دکتر روحانی هستم، ایشان به تمام آرمان‌ها وگفتمان‌هایی که در انتخابات مطرح کرد وفادار مانده است و با انتخاب چهره‌هایی معتدل و متخصص نشان داده که به آرمان‌ها و وعده‌هایی که در جریان مبارزات انتخاباتی مطرح کرده، وفادار است.

روحانی کوشش کرده از چهره‌هایی متخصص ومعتدل برای پست‌های اجرایی کشور استفاده کند. چهره‌هایی مانند آقایان چیت‌چیان، آخوندی، زنگنه و... نشان‌دهنده به‌کارگیری افراد صاحبنام و متخصص درکابینه است. درحوزه آموزش هم افرادی مدیر و دانشمند را برای کابینه معرفی کرده است، در آموزش وپرورش جناب آقای دکتر نجفی و آموزش عالی‌جناب آقای جعفر نیلی منفرد افراد صاحبنام و توانمندی هستند که در کابینه حضور خواهند داشت، اینها افراد متخصص و مطلعی هستند، همانطور که آقای روحانی قول داده بوداز چهره‌های اعتدالی و مردمی در دولت تدبیر وامید استفاده کرده‌اند.

متن گفتگوی "آرمان" با ترکان در پی می آید:

استقبال نمایندگان از معرفی افراد کابینه تاکنون چگونه بوده است؟ آیا تحت تاثیر تبلیغات تندروها قرار گرفته‌اند؟

استقبال بسیار خوبی از افرادی که تاکنون معرفی شده، انجام شده است. تک تک نمایندگان از انتخاب‌های آقای روحانی به شدت استقبال کرده‌اند، حتی نمایندگانی که در جریان انتخابات از آقای دکتر روحانی حمایت نکردند از کاندیداهای دیگر حمایت کردند، از انتخاب‌های آقای روحانی برای اعضای کابینه بسیار استقبال کردند و امید آن می‌رود که با همکاری نمایندگان ملت؛ کابینه آقای روحانی رای اعتماد مجلس را کسب کند. من فضای حاضر را شاهد همکاری و هماهنگی کامل بین اعضای دولت و نمایندگان مجلس می‌دانم و مطلعم مردم از برقرار شدن این فضا بین سران کشور بسیار خوشحال هستند. تا آنجایی که من اطلاع پیدا کردم اکثریت نمایندگان مجلس با کابینه روحانی که کابینه اعتدال وامید است، موافقند وهمکاری گسترده‌ای با دولت خواهند داشت.

نظر شما راجع به حضور آقای خاتمی در مراسم تحلیف چیست و به نظر شما آقای روحانی چه واکنشی نسبت به این اظهارات خواهند داد؟

انتقادم به دولت‌های نهم و دهم این بود که عملکرد دولت‌های گذشته پس از انقلاب را نقد کردند، هم دولتهای گذشته پس از انقلاب و همه شخصیت‌های انقلاب را نقد کردند که درست نبود. آقای دکتر روحانی توصیه کردند که حتی اگر آقای احمدی‌نژاد هم رفتند، دولت برایشان دفتر تاسیس کند. یعنی آقای احمدی‌نژاد به‌رغم اینکه عملکرد کاملا موفقی در دوران مسئولیت خود نداشته است، باید شأن و جایگاهش حفظ شود. به تبع اولی آقای خاتمی هم چهره قابل اغماضی نیست و به عنوان رئیس‌جمهور سابق ایران، حضور ایشان می‌تواند مفید باشد.

تعدادی از نمایندگان افراطی مجلس نسبت به حضور رئیس دولت اصلاحات اظهار نگرانی کرده بودند. آیا احتمال می‌دهید مجلس موافق حضور خاتمی نباشد؟

افراطیون که رای نیاوردند، بلکه این جناح اعتدال بود که رای آورد. تعداد نمایندگان تندرویی که در مجلس وجود دارد، حداکثر 50-40 نماینده است که حرکت‌هایشان در مجلس مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. باید متوجه باشند که این جناح اعتدال بود که پیروز انتخابات شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
13
180
با سلام درود بر روحانی هاشمی خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
46
دکتر میلی منفرد نه نیلی منفرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
228
18
اینکه قانونه وظیفتونه برا دکتر دفتر بزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
169
ما مردم در انتخابات دوره بعد مجلس حتما با رای خود خدمت این اقلیت تند رو میرسیم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
16
158
جناب آقای روحانی از بیت المال بذل و بخشش نفرمایند . آن هم در حق کسی که 8 سال کشور را با سرعت هر چه بیشتر به سمت ویرانی برد .
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
60
14
تا جايي كه كسب اطلاع كردم اسم آقاي خاتمي در ليست آقاي روحاني بوده اما هيئت رئيسه مجلس با جمعبندي خود با اين تصميم مخالفت كرده و آقاي روحاني هم با مسئله كنار آمده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
10
54
بدترین پیامی بود که از دولت جدید شنیدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
10
35
خطای استراتژیک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
9
112
حتما یادتان رفته احمدی نژاد با رئیس جمهور های قبلی چه کرد به نظر من برای یک بار هم شده طمع تلخ خرکات خود او را به او بچشانید و دیگر اینکه تاسیس دفتر ریاست جمهوری دولت نهم و دهم را جدی بگیرید این دفتر نه از بهر دلسوزی مملکت و مردم است بلکه از سر سنگ اندازی و نفوذ برای کسب قدرت مجدد و به خاک ذلت نشاندن مردم برای ظهور دولت به اصظلاح امام زمانیشان است !
نظرات بینندگان