arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

اجاره خانه‌های خالی باید در اختیار مالک باشد نه اجبار و مصوبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارشناس مسکن معتقد است: هر شخصی اختیار ملک خود را دارد و اگر در اجاره یک واحد مسکونی اجبار صورت گیرد با تعریف ملک و مالک تناقض خواهد داشت.

کیوان شادمان در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به طرح اجبار اجاره واحدهای مسکونی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اجبار در اجاره واحد مسکونی منطقی نیست چراکه در این صورت نام مالک و ملک بی‌تعریف می‌ماند.

به گفته وی در خالی ماندن یا اجاره رفتن یک ملک،‌ مالک تصمیم گیرنده است که واحد خود را بفروشد، اجاره دهد یا خالی نگه دارد.

این کارشناس درباره خالی بودن بیش از یک میلیون واحد مسکونی که اگر اجاره رود حداقل نیاز یک میلیون مستاجر برطرف می‌شود، اظهار کرد: گرچه این امر مهم است اما باید برای مشکل مسکن کشور و واحدهای خالی روش‌های دیگری همچون تشویق به اجاره واحدهای مسکونی در نظر گرفت.

شادمان گفت: خالی ماندن یک میلیون واحد مسکونی در کشور دلایل مختلفی دارد که برخی به مشکلات حقوقی ملک، ارثی بودن، دسترسی دور از شهر و دلایل متعددی وابسته هستند.

این کارشناس مسکن معتقد است: کمتر ملکی از سر بی‌نیازی خالی می‌ماند و هر ملک خالی،‌ دلایل منطقی از سوی مالکش دارد.

چندی پیش طرح " اجباری شدن اجاره خانه‌های خالی در کشور" از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد و علی نیکزاد، وزیرراه و شهرسازی نیز بارها به وجود 400 هزار واحد خانه خالی در کشور اشاره و تاکید کرده که باید با همکاری دولت و مجلس شرایطی ایجاد شود تا از خانه‌های خالی مالیات اخذ شود.

نظرات بینندگان