arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

حمایت تدریجی غرب از دولت مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: کشورهای غربی به تدریج از دولت کنونی در مصر حمایت می کنند.

به گزارش این شبکه،نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره با برناردیو لیون فرستاده اتحادیه اروپا به منطقه خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار چگونگی کاستن تنش میان جماعت اخوان المسلمین و دولت مصر بحث و گفتگو شد. این سفر پس از سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مصر صورت گرفته است. وی در قاهره خواستار حل و فصل سیاسی و فراگیر بحران مصر شده بود. همچنین گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان در سفر به قاهره تاکید کرد تنها مصری ها می توانند برای حل بحران خود راه حلی بیابند. وی هدف سفر خود به قاهره را تشویق همه طرف های درگیر در مصر برای گفتگو دانست. ناظران سیاسی می گویند سفرهای دیپلماتیک مقامات غربی به مصر بیانگر به پیش رفتن اوضاع این کشور با وجود شماری از دشواری هاست.

اشرف سعد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: این روزها سفرهای دیپلماتیک زیادی به مصر صورت می گیرد. این کشور از این سفرها استقبال و در عین حال تاکید کرده است نباید در امور داخلی مصر هیچ دخالتی صورت گیرد. هیئت حکمای اتحادیه آفریقا نیز در دیدار با مقامات مصری تاکید کرد آنچه که در این کشور رخ داده انقلابی مردمی بوده و وعده داده است این هیئت بار دیگر به قاهره سفر کند تا راهی مسالمت آمیز برای حل بحران مصر پیدا شود. این هیئت در عین حال تاکید کرد همچنان عضویت مصر در اتحادیه آفریقا به حالت تعلیق است.

وستروله گفت: دولت آلمان بر این باور است هیچ ضرورتی وجود ندارد که آنچه را که در مصر در هفته های گذشته رخ داده است، ارزیابی کرد. کشورهای غربی به تماس های خود با مسئولان مصری ادامه می دهند. این کشورها مدت زیادی است که از به کار بردن کودتای نظامی در مصر خودداری کرده اند.

نبیل فهمی وزیر خارجه مصر گفت: توجه زیادی به ملاحظات وزیر خارجه آلمان داشتم و وی نیز تاکید کرد این مصری هاست که باید بر اساس منافع خود تصمیم بگیرند. ما درباره اتخاذ تصمیمات درست به خود اطمینان و آمادگی کامل داریم اظهارات دوستان را بشنویم.

صلاح الدین الدسوقی عضو جبهه نجات ملی مصر گفت: همه هیئت های غربی که به مصر می آیند به دنبال حفظ منافع خود هستند.
نظرات بینندگان