arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲

رئیس جمهور منتخب با اعمال تحریم‌های جدید سر تسلیم فرود نمی‌آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه قم با بیان اینکه فلسطین و قدس قطعه‌ای از خاک امت اسلام است، افزود: روز قدس روزی برای آزادی فلسطین است و کسی حق سازش بر سر این مسئله را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس، تنها برگزاری یک راهپیمایی نیست، بلکه مدرسه‌ای است که در آن اندیشه مبارزه با ظلم و تجاوزر بارو می‌شود.

وی گفت: مسلمین با هر وسیله‌ای در مقابل تجاوزات و زیاده خواهی‌های دشمنان می‌ایستند و روز قدس در واقع به امت اسلام درس انسانیت، همدلی و حدت می‌آموزد و مسلمین در این روز غم و رنج دیگر مسلمان را غم و رنج خود می‌پندارد و از کنار ظلم و جنایت‌ها بی‌تفاوت عبور نمی‌کند.

شاگردان مکتب امام در برابر متجاوزین جانانه در حال مقاومت هستند

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امروز تاثیرات این آموزه‌ها که از ابتکارات امام راحل و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته را شاهدیم، افزود: کلاس‌های این مدرسه بزرگ در لبنان، بحرین، سوریه، غزه، عراق، افغانستان و پاکستان دایر است و شاگردان مکتب امام در برابر متجاوزین جانانه در حال مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه فلسطین و قدس از چند جبنه برای مسلمین دارای اهمیت و توجه است، افزود: فلسطین و قدس قطعه‌ای از خاک امت اسلام و قبله اول مسلمین است و همه فقها اعلام کردند اگر قطعه‌ای از خاک مسلمین جدا شد و دشمنان بر آن حاکمیت یافتند، باید برای آزادی آن جهاد و تلاش کرد و حرکت جهانی در این روز در واقع به منظور آزادی قطعه‌ای از خاک کشور اسلامی و تحقق این موضوع است و کسی حق ندارد بر سر این مسئله با دشمنان سازش کند.

حجت الاسلام سعیدی ابراز داشت: فلسطین، مسئله جهان اسلام است که توسط استعمارگران و غاصبان قدس شریف به اشغال درآمده است و رژیم صهیونیستی افکار و طرح‌های خائنانه‌ای دارد که البته با اسرائیل کوچک امروز نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

رئیس جمهور منتخب ملت با اعمال تحریم‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورد

امام جمعه قم، در ادامه با اشاره به تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ملت ایران توسط کنگره آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیش از ۳۰ سال است که بر اساس خوی استکباری خود و با زبان زور با ملت ایران حرف می‌زنند که آنان باید بدانند رئیس جمهور منتخب ملت با اعمال این گونه تحریم‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: رهبری در این دیدار فرمودند ما معتقد به تعامل با دنیا هستیم، اما باید طرف مقابل را هم شناخت و سابقه او را از یاد نبرد که در غیر این صورت به ضرر ما خواهیم بود.

حجت الاسلام سعیدی، تصریح کرد: با این تصمیم جدید کنگره آمریکا در اعمال تحریم، به حقیقت و درستی فرمایشات رهبر معظم انقلاب پی می‌بریم که چقدر مطابق واقعیت است و تا این گونه رفتار علیه ملت ایران وجود داشته باشد شعار مرگ بر آمریکا از زبان ما نخواهد افتاد.

مردم دولت جدید را حمایت کنند

امام جمعه قم، تاکید کرد: اکنون که آمریکایی که بر ایجاد فشار‌ها علیه ملت ایران و دولت منتخب اصرار دارند مردم باید از دولت جدید حمایت‌های بیشتری داشته باشند که این حمایت‌های مردمی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه جهانی می‌تواند پشتوانه محکمی برای رئیس جمهور و دولت آینده باشد.

نظرات بینندگان