arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

افزایش 65 درصدی قیمت برنج در یک سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به چهارم مرداد ماه سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای شیر پاستوریزه معادل 3.2 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. همچنین نرخ تخم مرغ از 2.7 درصد کاهش برخوردار شد.

برنج و حبوبات

بنا به اعلام بانک مرکزی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 0.1 و 0.8 درصد افزایش یافت و در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا سفید و لوبیا قرمز ثابت ماند اما قیمت لوبیا چیتی از 1.1 درصد کاهش برخوردار شد این درحالی است که بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 0.2 درصد افزایش یافته است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در گروه میوه‌های تازه قیمت شلیل و شبرنگ معادل 4.7 درصد و هلو 1.3 درصد افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه از 1.1 تا 12.1 درصد کاهش برخوردار شدند. در گروه سبزی‌های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین 0.4 تا 3.6 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل 0.3 درصد افزایش یافت اما قیمت گوشت تازه گاو و گوساله 0.5 درصد و گوشت مرغ 1.6 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی در این هفته بدون تغییر بود.

بنا به آخرین اعلام بانک مرکزی قیمت لبنیات، برنج، حبوبات و میوه‌های تازه در هفته منتهی به چهارم مرداد ماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال گذشته 22.4، 65.3، 101.1 و 38.9 درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان