arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

وزیر خارجه مصر: تصمیم نهایی را دولت بر اساس اراده مردمی می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  وزیر خارجه مصر در دیدار با مسوولان آمریکایی و اروپایی با تاکید بر اینکه دولت مصر مانعی برای دیدار با گروه‌های خارجی و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنها نمی‌بیند، اعلام کرد که تصمیم نهایی را دولت بر اساس اراده مردم، منافع عالی کشور و امنیت ملی اتخاذ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر با ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و برناندینو لئون، فرستاده مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به صورت جداگانه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و اوضاع داخلی مصر بحث و مذاکره کرد.

سخنگوی وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که فهمی دیدگاه دولت مصر را در قبال تحولات داخلی برای آنها تشریح و تاکید کرد: دولت مصر به نقشه راه پایبند است و در راستای تحقق آشتی ملی با حضور تمامی گروه‌هایی عمل می‌کند که به روش‌های مسالمت‌آمیز و دوری از اقدامات خشونت‌آمیز پایبند باشند.

وزیر امور خارجه مصر عنوان داشت: دولت مصر با دیدار گروه‌های خارجی و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنها مخالف نیست، اما دولت مصر بر اساس اراده مردم و منافع عالی کشور و امنیت ملی تصمیم نهایی را در خصوص اواضاع داخلی اتخاذ می‌کند.

مسوولان آمریکایی و اروپایی به صورت جداگانه تاکید کردند که آینده مصر را مردم این کشور و بدون دخالت خارجی مشخص می‌کنند و سفر آنها به مصر با هدف گوش دادن به نظرات دولت و گروه‌های سیاسی مصری و ارائه کمک‌های ممکن به این کشور بوده است.

در همین راستا، وزیر خارجه مصر در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: وقتی که از من خواسته شد تا این پست را بر عهده بگیرم، با وجود چالش‌های موجود بدون هیچ تردیدی تصدی این پست را پذیرفتم.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: ما باید راه‌های تقویت بخش اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم، آرمان‌های بسیاری وجود دارد که باید به آنها جامه عمل پوشانده شود.

وی در خصوص اولویت‌ها دولت کنونی مصر گفت: باید تصویر درستی از انقلاب مصر به جهانیان ارائه شود، اولویت دیگر تمرکز بر سیاست خارجی مصر و جایگاه عربی و آفریقایی آن است.

فهمی تصریح کرد: ما باید در خصوص روند صلح پایه ریزی کنیم، ما بر این باوریم که روند صلح تاثیر بسزایی بر منطقه می‌گذارد، من بر نقش مصر در تحقق صلح فراگیر با اسرائیل تاکید می‌کنم. مساله بسیار مهم برای ما امنیت در منطقه است.

وی عنوان داشت: ماموریت دولت کنونی تاریخی بوده و ما برای موفقیت آمیز بودن آن تلاش می‌کنیم. ما می‌خواهیم که به آینده و نه به عقب بنگریم.


نظرات بینندگان