arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

داوود اوغلو: روحانی را برای سفر به ترکیه دعوت کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با حسن روحانی با ارسال پیام رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر این کشور، روحانی را برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

به گزارش روزنامه صاباح - چاپ ترکیه، احمد داووداوغلو، وزیر امور خارجه این کشور که در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران شرکت کرده بود، با اشاره به دیدار دوجانبه با روحانی گفت: در این دیدار پیام رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه را به وی رساندم. در این دیدار آقای ظریف که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه ایران باشد، نیز شرکت کرده بود.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه در طول سال‌های گذشته به خصوص 10 سال اخیر از روابط خوب با یکدیگر راضی هستند و در این دیدار هر دو طرف خواهان استمرار روابط صمیمانه میان دو کشور بودند.

داوود اوغلو اظهار کرد: روحانی نیز در این دیدار اعلام کرد که ترکیه را از نظر تاریخی دوست نزدیک کشورش می‌داند و این پیام را داد که در دوره وی نیز اراده قوی برای ادامه روابط خوب چند سال گذشته میان دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار با اشاره به گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌یی به خصوص مصر و سوریه در دیدار با رییس‌جمهور جدید ایران گفت: گفت‌وگوها درباره مسایل منطقه‌یی میان آنکارا-تهران ادامه دارد و این گفت‌وگوها و مذاکرات میان دو کشور برای برقراری صلح و ثبات بسیار حائز اهمیت است.

هم‌چنین داوود اوغلو از دیدارش با علی‌اکبر صالحی که قرار است وزارت امور خارجه را به فرد دیگری در دولت جدید تحویل دهد، خبر داد و گفت: این یک دیدار خداحافظی بود و با توجه به بر روی کار آمدن دولت جدید پرونده‌ها و پروژه‌های مشترک مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

داوود اوغلو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مواضع ایران و ترکیه درباره مساله سوریه گفت: درباره این مساله در اسرع وقت بنده با آقای ظریف، وزیر امور خارجه و آقای روحانی در دیدار با نخست‌وزیر و رییس‌جمهور ترکیه گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه مراسم تحلیف روحانی با دیگر مقامات نیز دیدار و گفت‌وگو کردکه می‌توان به دیدار با رییس‌جمهور ترکمنستان، وزیر خارجه فلسطین، وزیر خارجه آفریقای جنوبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت و وزیر خارجه برزیل اشاره کرد.

نظرات بینندگان