arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

صالحی: رویکرد غرب در رفتار با دولت روحانی تعامل خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای غربی بعد از انتخابات ریاست جمهوری، متوجه جایگاه ایران در منطقه شدند، گفت: غرب در دولت روحانی رویه تعامل با ایران را پیش می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، علی‌اکبر صالحی درباره فضای مثبت جهانی نسبت به ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: پیش از این هم معتقد بودم ایران در سال 1392 وارد یک فضا و دوره جدیدی می‌شود و البته این موضوع با توجه به مجموعه اطلاعاتی که از جامعه بین المللی و تحولات کشور به دست می‌رسید، قابل پیش‌بینی بود.

وزیر امور خارجه افزود: رویکرد سیاست خارجی ایران که همواره بر مبنای تعامل‌گرایی بوده و بعد از برگزاری انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری یازدهم و تحقق حماسه سیاسی، این رویکرد از حمایت و پشتوانه بیشتری در عرصه بین‌المللی برخوردار شده است.

وی افزود: دکتر روحانی با لطف الهی، حمایت مردمی و همت دولت جدید این رویکرد را عملیاتی و محقق کند.

صالحی با اشاره به توازن راهبردی در سیاست خارجی ایران، ادامه داد: دولت جدید نیز این توازن در سیاست خارجی را بر اساس همان راهی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کرده بودند، در چارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت محقق خواهد کرد.

وی درباره آینده روابط سیاسی ایران ایران با انگلیس و آمریکا، ‌گفت: غرب به این نتیجه رسیده که باید با دولت جدید ایران که برآمده از اراده و پشتوانه مردمی است  باثبات ترین کشور منطقه است، تعامل داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: ایران لنگرگاه ثبات در منطقه است و غرب این موضوع را متوجه شده و بنابراین، در دولت یازدهم شاهد تعامل کشورهای غربی با ایران خواهیم بود./
نظرات بینندگان