arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

سیل جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی بارندگی های شدید شب گذشته و بامداد امروز در سیستان و بلوچستان ، سیل بخش های جنوبی این استان را فرا گرفت.

به گزارش ایرنا، ریزش شدید باران و نیز جاری شدن سیل خسارات زیادی به منازل خشت و گلی، زمین های کشاورزی و راه های روستاهای شماری از مناطق روستایی جنوب سیستان بلوچستان وارد کرده است.

فرماندار قصرقند در این خصوص گفت : وقوع سیل شب گذشته در این شهرستان هیچ گونه خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی برجای گذاشته است.

ˈکوروش محمدیˈ روز دوشنبه در نشست ستاد بحران قصرقند افزود: براساس برآورد اولیه وقوع سیل 30 میلیارد ریال به بخش های زیربنایی مناطق روستایی و شهری این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی اظهار داشت: بارندگی های 24 ساعت گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان باعث تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند، تخریب منازل خشتی و گلی، جاده های شهری و روستایی، منابع آبی، باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

رییس ستاد مدیریت بحران قصرقند گفت: بر اساس گزارش های رسیده بیشترین خسارت به بخش های مرکزی و تلنگ این شهرستان وارد شده است.

وی گفت: ارتباط بیش از چهل روستا به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

بخشدار تلنگ از توایع شهرستان قصرقند نیز گفت که راه های ارتباطی 31 روستا در این بخش بر اثر وقوع سیل و جریان یافتن روان آب قطع شده است.

ˈمحمد شاهوزاییˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برآورد اولیه تاکنون افزون بر پنج میلیارد ریال خسار به بخش های زیربنایی بخش تلنگ وارد شده است.

نظرات بینندگان