arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

کاترین اشتون: در حال بررسی برای لغو ممنوعیت سفر صالحی به کشورهای اروپایی هستیم

کاترین اشتون گفت: اتحادیه اروپا در حال بررسی برای برداشتن ممنوعیت سفر وزیر خارجه جدید ایران می باشد تا از این طریق امیدها برای برای رسیدن به یک توافق هسته ای افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاترین اشتون گفت: اتحادیه اروپا در حال بررسی برای لغو ممنوعیت سفر وزیر خارجه جدید ایران می باشد تا از این طریق امیدها برای برای رسیدن به یک توافق هسته ای افزایش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب به نقل از آژانس فرانس پرس، علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران که از ماه گذشته وزیر خارجه ایران شده است، جزء کسانی است که نمی تواند وارد 27 کشور اروپایی به دلیل تحریم ها علیه برنامه هسته ایران، شود.

کاترین اشتون به خبرنگاران گفت: دکتر صالحی وزیر خارجه است و بحثی که الان وجود دارد این است که معمولا وزرای خارجه را از لیست های ممنوعیت ها حذف می کنند. به این دلیل که، شما می خواهید با یک وزیر خارجه که بتواند سفر و دیدار کند، صحبت داشته باشید.

وی افزود:به خاطر نقش صالحی در برنامه هسته ای ایران، خیلی مشتاقم که با ایشان دیدار کنم.

اشتون گفت: انتخاب صالحی یک روش و نوع جدیدی از مذاکره از سوی ایران را نشان می دهد. ما منتظر خواهیم بود تا ببینیم انها(دولت ایران) چه می کنند. مخصوصا دکتر صالحی. اگر با او ملاقات کنیم که البته بهتر از موضوع هسته ای با خبر است، ممکن است گفتگوی متفاوتی داشته باشیم.

اشتون در ادامه افزود: من با علاقه منتظرم که ببینم انجا چه اتفاقی می افتد. ما بر روی میز پیشنهاداتی جدید داشتیم و من آن را به دکتر حلیلی دادم . و این می تواند اولین قدم در ساحتن یک مقدار اعتماد بین طرفین باشد.

وی افزود: چه اتفاقی در مرحله ی بعدی خواهد افتاد چیزی است که باید کشورها از الان شروع به فکر کردن در موردش بکنند.

اشتون گفت: مدت زیادی از عملی شدن تحریم ها نمی گذرد و تاثیر انها کم کم مشخص می شود. اما  من خودم ترجیح می دهم این قضایا را با مذاکره و هر چه سریعتر حل کنم.
نظرات بینندگان