arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

آغاز عملیات هم کدی سازی تلفن ثابت/ مشترکان 900 تومان آبونمان می پردازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح یکسان سازی کدهای درون استانی تلفن ثابت به عنوان یکی از مصوبات دولت دهم از امروز به تدریج در کل کشور آغاز می شود که براساس آن مشترکان شهرستانهای هم کد شده ماهانه مبلغ 900 تومان بابت آبونمان این طرح پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تصمیم هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و در چارچوب مصوبه دولت دهم، از امروز عملیات اجرایی طرح هم کد سازی درون استانی تلفن ثابت در سراسر کشور آغاز و به تدریج به پایان می رسد.

براساس این طرح کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور حذف خواهد شد و از این پس تمامی استانها با یک کد مخابراتی واحد با تمام استان ارتباط برقرار کرده و شماره تلفن های تمامی مشترکان در هر استان 8 رقمی خواهد شد.

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران با اجرای طرح هم کدسازی تلفن های استانهای کشور، تعداد کدهای بین شهری از حدود 2500 کد به 31 کد بین استانی کاهش می یابد و تعرفه تمامی مکالمات درون استانی به صورت شهری محاسبه خواهد شد که این امر موجب کاهش هزینه مشترکان می شود. به عنوان مثال، هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (دو شهر نزدیک) از 214 ریال به 26 ریال و از زابل به چابهار (دو شهر دور) از 670 ریال به 26 ریال کاهش می یابد.

در این راستا پس از همکدسازی، تعرفه هر پالس تلفن ثابت درون استانی معادل 44.7 ریال محاسبه خواهد شد.

کسر مبلغ 900 ریال از حساب مشترکان تلفن ثابت

در همین حال شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که بدنبال هماهنگی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به منظور جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات بابت حــذف کدهای بین شهری، ماهیانه مبلغ 900 تومان از مشترکان به شرط اجرای طرح هم کدی دریافت خواهد شد.

پیش از این معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اجرای سراسری این طرح به تمامی استانها ابلاغ شده است به مهر گفته بود این طرح در بازه زمانی یک ماهه در کل کشور پیاده سازی می شود که شروع حذف کدهای بین شهری و داخل استانی از استان مرکزی و پس از آن سمنان و قزوین آغاز می شود و به تدریج در تمامی کشور به اجرا درمی آید.

داوود زارعیان تاکید کرد: تمامی تلاشمان این است که ظرف مدت یک ماه و به صورت فشرده اجرای این طرح به اتمام برسد.

به گزارش مهر، پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز و قم به اجرا درآمد اما شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تامین هزینه های این طرح از سوی دولت، آن را متوقف اعلام کرد.

نظرات بینندگان