arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

مرد سال 2013 اروپا کیست؟ مسی، رونالدو یا ریبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه فوتبال اروپا سه نامزد نهایی انتخاب بهترین بازیکن سال 2013 قاره سبز را معرفی کرد. لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری می‌توانند عنوان بهترین بازیکن سال 2013 فوتبال اروپا را از آن خود کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوفا سه‌شنبه شب سه نامزد نهایی انتخاب بهترین فوتبالیست سال قاره اروپا را معرفی کرد. این اتحادیه همراه با ESM (رسانه ورزش اروپا) به دنبال انتخاب جانشین آندرس اینیستا است. این هافبک اسپانیایی سال گذشته عنوان بهترین بازیکن قاره اروپا را از آن خود کرده بود. انتخاب بهترین بازیکن سال 2013 اروپا در پایان ماه اوت در موناکو و از راه رای‌گیری به صورت زنده برگزیده می‌شود.

اینیستا در میان 10 فوتبالیست برتر سال جاری جایی نداشت. همزمان بوندسلیگا پس از قهرمانی بایرن‌مونیخ و نایب‌قهرمانی بوروسیادورتموند در لیگ قهرمانان بیشترین سهم را در میان بهترین‌های اروپا دارد. در کنار فرانک ریبری، آرین روبن، توماس مولر و باستین شواین‌اشتایگر (همگی از بایرن‌مونیخ)، روبرت لواندوفسکی از بوروسیادورتموند همگی در بوندسلیگا توپ می‌زنند.

گرت بیل (تاتنهام)، زلاتان ابراهیموویچ (پاری‌سن‌ژرمن) و روبین فان‌پرسی (منچستریونایتد) دیگر فوتبالیست‌هایی هستند که در میان 10 بازیکن برتر اروپا جای گرفته‌اند.

لیونل مسی در سال‌های گذشته تقریبا به تمام افتخارات شخصی فوتبال از جمله مرد سال فوتبال جهان و اروپا دست یافته است. این بازیکن آرژانتینی چهار بار پیاپی بهترین بازیکن جهان شده و در سال‌های 2009 و 2011 بهترین بازیکن اروپا نیز لقب گرفته است. مسی (آسیب‌دیده) همراه با بارسا در نیمه نهایی فصل گذشته‌ لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن‌مونیخ تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. با این حال این مهاجم 26 ساله در راه قهرمانی لیگا در 32 بازی 46 گل را به ثمر رساند تا در سال جاری بار دیگر کفش طلای اروپا را از آن خود کند.

همچنین کریستیانو رونالدو در لیگا 34 بار در 34 بازی گلزنی کرد. او در لیگ قهرمانان اروپا هم این روند را در پیش گرفت و در 12 بازی 12 بار دروازه‌ی حریفان را باز کرد تا عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند. او در سال‌های گذشته بارها تمامی عنوان‌های نخست را از آن لیونل مسی دیده است. بهترین سال ورزشی رونالدو 2008 بود که با منچستریونایتد قهرمانی اروپا را تجربه کرد و در ادامه بهترین بازیکن اروپا و جهان شناخته شد.

فرانک ریبری با حضور در میان سه گزینه‌ نهایی انتخاب بهترین بازیکن اروپا در انتظار افتخار بزرگ دیگری است. این بازیکن فرانسوی با بایرن فصلی رویایی را پشت سر گذاشت. او در بوندسلیگا بهترین بود و 10 گل و 15 پاس گل حاصل تلاش او در بوندسلیگای پنجاهم بود. او در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در هر دو گل تیمش سهم داشت.

ریبری در واکنش به انتخابش به عنوان یکی از سه بازیکن برتر اروپا گفت: این باعث افتخارم است. بسیار خوشحالم. برای خودم، تمام تیم و تمام باشگاه. او خود را در این انتخاب چندان هم کم‌شانس ندانست: همه چیز را برده‌ایم. حال چرا این عنوان فردی را به دست نیاورم؟

انتخاب اولیه‌ بهترین‌های اروپا از سوی 53 روزنامه‌نگار صورت می‌گیرد. در ادامه هر یک از آنها نام پنج بازیکن برتر خود را اعلام می‌کنند. نفر شماره یک 5 امتیاز، شماره دو 4 و شماره‌های بعدی امتیازهای کمتری را از آن خود می‌کنند. در نهایت فهرست بازیکنان برتر بر اساس امتیازهای داده شده، تشکیل می‌شود.

بهترین بازیکن اروپا بدون در نظر گرفته شدن ملیتش و تنها به واسطه عملکردش در یکی از باشگاه‌های اروپایی برگزیده می‌شود.

این جایزه جایگزین جایزه بهترین بازیکن باشگاهی اروپا شده است که آخرین بار در سال 2010 از آن دیگو میلیتوی آرژانتینی، مهاجم وقت اینتر شد. یوفا همچنین بهترین دروازه‌بان، مدافع، هافبک، مهاجم و مربی را نیز برمی‌گزیند.

مراسم انتخاب برترین‌های اروپا از سال 1998 در موناکو برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان