arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

كشف 2631 كيلو مواد مخدر در البرز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار علي گودرزي گفت: ماموران نيروي انتظامي استان البرز با غرب استان تهران طي چهار ماه اول سال جاري موفق شدند دو تن و 631 كيلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و ضبط كنند. سردار گودرزي در حاشيه برگزاري نمايشگاهي از اين كشفيات، افزود: از اين مقدار كشفيات مواد مخدر يك تن و 435 كيلوگرم در سه عمليات طي هشت روز گذشته كشف شده است. اين در حالي است كه يك تن و 242 كيلوگرم حشيش، 913 كيلوگرم ترياك، 419 كيلوگرم مايع درست كردن شيشه، 38 كيلو گرم شيشه و 5/2 كيلوگرم مواد مخدر از نوع هرويين بوده است. وي با اشاره به اينكه نيروهاي انتظامي در راستاي كشفيات، 18 باند توزيع‌كننده مواد مخدر را هم شناسايي كردند و از اين باندها 21 خودروي سبك و سنگين و دو قبضه اسلحه گرم نيز كشف و ضبط كردند، گفت: در اين عمليات‌ها 20 نفر قاچاقچي، 15 نفر حمل‌كننده مواد مخدر، سه هزار نفر توزيع‌كننده خرد مواد مخدر و 297 نفر نگهدارنده انواع مواد مخدر دستگير و تحويل مراجع قضايي داده شدند. اين مقام انتظامي با بيان اينكه در چهار ماه گذشته هزار و 39 معتاد پرخطر در سطح استان جمع‌آوري و به مراكز موسسه بازپروري منتقل شدند، گفت: ما درصدد اين هستيم كه ظرفيت بازپروري استان البرز را به هزار نفر برسانيم. البته تاكنون 300 نفر معتاد به اين موسسات انتقال داده شدند، اما در روزهاي آينده به اين تعداد 700 نفر ديگر افزوده مي‌شود.



بيش از 54 ميليارد ريال ارزش كشف كالاهاي قاچاق

فرمانده انتظامي استان البرز در بخش ديگري از سخنانش به كشف كالاهاي قاچاق به ارزش تقريبي 54 ميليارد و 60 ميليون ريال اشاره كرد و عنوان داشت: در كشفياتي كه صورت گرفت انواع كالاها از جمله لوازم صوتي و تصويري، بهداشتي و آرايشي و انواع مشروبات الكلي از قاچاقچيان كالا كشف و ضبط شد. اين در حالي بود كه نيروهاي انتظامي در شب گذشته موفق شدند دو هزار بطري مشروبات الكلي را كشف و در اين زمينه چهار نفر را دستگير كنند. وي در ادامه افزود: در رابطه با كشف كالاهاي قاچاق همچنين موفق شديم 75 دستگاه خودروي سبك و سنگين را توقيف و 374 نفر را در امر قاچاق دستگير كنيم. اين مقام مسوول با اشاره به اينكه بيش از 90 درصد جرايم خشن و سازمان‌يافته معمولا كشف مي‌شوند بيان داشت: ماموران نيروي انتظامي استان البرز در يك عمليات ويژه موفق شدند باند 10 نفره سارقان مسلح كه در سطح كشور و استان البرز اقدام به سرقت‌هاي مسلحانه مي‌كردند، را شناسايي و دستگير كنند. اين افراد با شناسايي طعمه‌هايشان آنها را تهديد كرده و با زور وجه نقد، طلا و اموال باارزش آنها را به سرقت برده‌اند. اين متهمان حرفه‌يي بودند و بعد از انجام اعمال مجرمانه ‌هيچ ردي از خود برجاي نمي‌گذاشتند. آنها بعد از ارتكاب جرم در غرب و شمال كشور در مخفيگا‌ه‌هايشان پنهان مي‌شدند و بعد از گذشت مدتي دوباره كارهايشان را شروع مي‌كردند. در اين راستا نيروهاي پليس طي عمليات‌هاي مختلف موفق شدند متهم اصلي كه طراح نقشه‌ها و باج‌گيري‌ها بود را به همراه يك كلت كمري دستگير كنند كه با شناسايي اين فرد مخفيگاه اعضاي ديگر باند هم شناسايي و همه آنها به دام پليس افتادند.



دستگيري گروگانگير ناشي دركمتر از 48 ساعت

سردار گودرزي در ادامه سخنانش از دستگيري يك گروگانگير در كمتر از 48 ساعت خبر داد و گفت: مدتي پيش مرد جواني به خواستگاري دختري در اين استان رفته و هنگامي كه با جواب منفي پدر دختر مواجه شده، تصميم به انتقام گرفته است. اين مرد جوان با زيرنظر گرفتن رفت و آمدهاي اعضاي خانواده در يك فرصت مناسب اقدام به ربودن دختربچه‌شان به نام «محدثه» هشت ساله كرده است. در همين راستا پدر خانواده به پليس آگاهي آمد و ماموران پليس را از اين ماجرا باخبر كرد. با اعلام اين خبر، ماموران اقدامات پليسي براي پيداكردن محدثه را آغاز كردند. اين مرد زماني كه متوجه مي‌شود كه پليس از اين ماجرا خبر دارد، از ترس محدثه را در خياباني رها كرده و سرانجام نيروهاي پليس در گشت‌زني با پيدا كردن دختربچه و دادن اطلاعات وي، ربايندگان را نيز دستگير كردند.
نظرات بینندگان