arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

قلعه نویی: به هاشمی گفتم مردم گرسنه‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی استقلال با تمجید از تیمش می‌گوید به هاشمی رفسنجانی نکات مهمی را درباره‌ی ورزش گفته است.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی چهار بر دوی تیمش برابر فجرسپاسی شیراز درباره‌ی این دیدار گفت:هرکسی که بازی را دید از یک فوتبال زیبا لذت برد. من به فوتبال ایران و لیگ برتر تبریک می‌گویم. نظم فوتبال در شیراز همیشه زبانزد بوده و همیشه خوب بوده است. امروز هم خوب بودیم و از همه کسانی که برای این دیدار زحمت کشیدند، متشکرم. بعد از بازی با سپاهان تنها روی وضعیت روانی خودمان کار کردیم و خدارا شکر که نتیجه گرفتیم. اگرچه کم شانس بودیم و از همه موقعیت‌هایمان را خوب استفاده نکردیم. شیراز همواره از لحاظ وضعیت میزبانی، شرایطی بهتری داشته و در ورزش هم پایتخت است، مانند فرهنگ و تمدن. گل‌ اولی که خوردیم استثنا بود اما گل دوم دفاعمان باهوش نبود. پنالتی را هم بچگانه دادیم.

او درباره وضعیت کرار هم صحبت کرد و افزود: هیچوقت روی کرار حساب صد در صد نگذاشته‌ایم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره وزیر ورزش، بیان کرد: نگاه ما به ورزش باید از همه بالاتر باشد. متاسفانه در دولت‌های گذشته هرکس جایی نداشت به ورزش می‌آمد و معمولا هم هیچ سر رشته‌ای از ورزش نداشتند. با آقای هاشمی هم صحبت کردم و به او گفتم که مردم گرسنه هستند و در ورزش هم نکاتی را به ایشان گفتم. از جمله لزوم آرامش و استفاده‌ از نیروهای توانمند. آقای سلطانی‌فر نیروی خوبی هستند اما متاسفانه در ایران هرکس که مسئولیت پیدا می‌کند، یکی ضعیفتر از خودش را می‌آورد. این درحالیست که باید قوی‌تر از خودش را کنارش بگذارد. کابینه معرفی شده قوی است و ما به آن امیدواریم. ما قانون مندیم و باید تمکین کنیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی کسر یک امتیاز از تیمش، اظها کرد: من کار تماشاگرانمان را محکوم می‌کنم. ما چند کاندایدای داوری در جام جهانی مثل آقای مظفری‌زاده و فغانی داریم. آن روز، روز خوب فغانی نبود و من بابت رفتار عده ای از تماشاگرانمان از او عذر خواهی می‌کنم. با این حال نظر ما مثل آقای نصیرزاده است که گفته با این قانون نمی‌توان یک امتیاز را کم کرد. جالب اینجاست که همواره اولین ها مال ماست و از این جهت استقلال جایگاه خوبی دارد. به هرحال هرچه که قانون است باید انجام شود. من در گذشته به داوری اعتراض می کردم اما الان متوجه شدم اشتباه می‌کردم. به هرحال در بازی‌ها، 20 جا از ما توقع دارند. تحت فشار تماشاگریم و امیدوارم جو استادیوم ما هم مثل حافظیه باشد. باید فضاها به سمت و سوی بهتری برود و به هرحال داور هم انسان است و اشتباه می‌کند.

او درپاسخ به سوالی که از پیروانی بابت بازی دادن به معدنچی بخاطر بالا بودن سنش، انتقاد می‌کرد، افزود: همیشه پیروانی عده ای جوان را دارد. معدنچی و کوهنورد هم از جوانان فجر بودند. ما خودمان هم برخلاف سال‌های گذشته با تجربه تر تیم را بسته‌ایم و از لحاظ شرایط سنی ما هم وضعیتمان کمی بالاست.

سرمربی استقلال در پایان با قبول ضعیف بودن تیمش در دقایق نخست بازی، گفت: در ده دقیقه نخست خیلی بد بودیم اما حاکم بر بازی شدیم. در سال‌های گذشته نظم دفاعی موجب قهرمانی ما می‌شد و باید این مشکل را حل کنیم.

نظرات بینندگان