arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲

تحقیقات کارآگاهی پدر مقتول، قاتل را به دام انداخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردی که جوانی را برای سرقت یک‌میلیون‌تومان به قتل رسانده و جسدش را به‌طور کامل از بین برده‌ بود پای میز محاکمه رفت. 

به گزارش خبرنگار ما، صبوری نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و به قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران گفت: مطابق آنچه در کیفرخواست آمده‌ است متهم حاضر در دادگاه که سعید نام دارد 23مرداد، یک‌سال پیش جوانی به نام احمد را به قتل رسانده و جسدش را مثله‌کرده، آتش زده و بقایای آن را در رودخانه جاجرود رها کرده ‌است هرچند اثری از جسد نیست اما مدارک موجود در پرونده نشان می‌دهد سعید مرتکب قتل شده و به عنوان نماینده دادستان درخواست رسیدگی دارم.  در ادامه، اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص برای متهم شدند سپس وکیل اولیای‌دم در جایگاه حاضر شد.

او گفت: سعید یک شب قبل از حادثه با احمد تماس گرفت و گفت مقداری ضایعات دارد که می‌خواهد آن را بفروشد، او برای فردای آن روز با احمد قرار گذاشت، روز حادثه صبح زود احمد از خانه خارج شد.

او البته به خانواده‌اش خبر داده بود برای چه می‌رود. پدرش دوبار با او تماس گرفت و بار سوم متوجه خاموش‌بودن تلفن همراه او شد. از آنجایی که همه افرادی که در محل بودند از اقوام مقتول بودند همگی برای پیداکردن مقتول بسیج شدند اما ردی از او به دست نیاوردند. وقتی خودرو او مقابل کارخانه‌ای دیده ‌شد، پدر مقتول از صاحب‌کارخانه درخواست کرد فیلم‌های دوربین مدار بسته را در اختیار او بگذارد.

در این فیلم تصویری مبهم از مردی که سوار ماشین مقتول بود دیده ‌شد اما از آنجایی که خانواده مقتول آشنایی با این مرد نداشتند او قابل شناسایی نبود. چند روز بعد پدر مقتول در تحقیقاتی که انجام داد فیلم دیگری را از کارخانه روبه‌روی محل پیداشدن ماشین پیدا کرد که تصویر واضحی از فردی که ماشین مقتول را به محل برده بود در آنجا وجود نداشت.

او این فیلم‌ را بارها و بارها در مغازه‌اش که یک سوپر مارکت است به نمایش ‌گذاشت تا شاید ردی از این فرد پیدا کند. از آنجایی که متهم و همسرش به این مغازه رفت‌وآمد داشتند، متوجه موضوع شدند و نقشه‌ای را طراحی کردند. چند روز بعد تماسی با پدر مقتول گرفته و زنی مدعی شد او و مقتول ربوده ‌شده‌اند. زن جوان که متهم ردیف دوم به نام فریباست با ردیابی شماره تلفن، شناسایی و بازداشت شد.

 شوهر فریبا که متهم ردیف اول است در انتقال همسرش به پلیس آگاهی او را همراهی کرد. پدر مقتول در زمان حضور آنها در اداره آگاهی پلیس متوجه شد سعید یا همان شوهر فریبا فردی است که در فیلم حضور دارد بنابراین او بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

وکیل اولیای‌دم مقتول ادامه داد: متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرده احمد را به خاطر یک‌میلیون‌تومان به محل قتل کشانده و در اولین اقدام او را با ضربه چاقو زخمی و سپس خفه‌اش کرده، بعد از مثله‌کردن جسد آن را به آتش کشیده و بعد از ساعت‌ها سوختن و از بین رفتن جسد استخوان‌های برجای مانده را برداشته و به رودخانه جاجرود انداخته ‌است.

متهم وقتی احساس کرده ممکن است به دام بیفتد نقشه‌ای را با همسرش طراحی کرده که با مغازه پدر مقتول تماس بگیرند و ادعای آدم‌ربایی را مطرح کنند. با توجه به مدارک موجود در پرونده درخواست صدور حکم قانونی را برای هر دو متهم دارم.  سپس سعید که در تمام طول محاکمه گریه می‌کرد در جایگاه حاضر شد و اتهام قتل را قبول کرد و جزییات را توضیح داد و گفت درخواست بخشش دارد.  بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.
نظرات بینندگان