arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۲

نماز عید سعید فطر در توکیو اقامه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش  ایسنا در آیین نماز پرشکوه عید سعید فطر که در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو اقامه شد، علاوه بر سفیر ایران، روسای نهادهای ایرانی، اعضای نمایندگی، دانشجویان و ایرانیان و شماری از مسلمانان مقیم این کشور به همراه خانواده‌های خود شرکت داشتند.

نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلیمن ابراهیم ساوادا اقامه شد و با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، از ماه مبارک رمضان، ماه قرآن و ماه تزکیه نفس یاد کرد.

 وی نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و با اقتباس از قرآن و احادیث اهل بیت اطهار علیهم السلام به جایگاه و شان عید سعید فطر پرداخت.

 وی به استناد از سخنان گهربار امیر المومنین علی علیه السلام در نهج‌البلاغه این روز را شبیه‌ترین روز به قیامت توصیف و اشاره کرد که در این روز محسنین پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

 حجت السلام ساوادا در خطبه دوم با یاد و احترام به قربانیان هیروشیما در شصت و هشتمین سالروز بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکاساکی با ذکر خاطرات برخی از بازماندگان این واقعه، خواستار جهانی عاری از سلاح‌های کشتار جمعی شد.

 در پایان مراسم سفیر ایران نیز طی سخنان کوتاهی با تبریک عید، برای کلیه روزه داران آرزوی سلامتی کرد.

نماز گزاران این عید سعید را گرامی داشته و به یکدیگر تبریک گفتند و بعد از نماز عید فطر، با صرف صبحانه مورد پذیرائی قرار گرفتند
نظرات بینندگان