arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۲

آیت الله سعیدی: مردم ایران، قدر ولایت فقیه و امنیت را بدانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت قم امنیت و ولایت را دو نعمت بزرگ در کشورمان خواند و افزود: در حالی که آتش میان کشورهای اسلامی در جهان روشن شده است ما در کشورمان در امنیت و آسایش به سر می بریم و از نعمت ولایت فقیه برخوردار هستیم که باید قدردان این دو نعمت باشیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمند و مهمی در جهت کسب تقوا می باشد ولی باید این تقوا را در همه طول سال تمرین کنیم.

خطیب جمعه قم افزود: در این ماه مسلمانان در جهت اطاعت از خداوند تلاش می کنند و با فرمانبرداری از خدای متعال در برابر غرائز خود می ایستند و با قرائت قرآن،شب زنده‌داری، کمک به یتیمان از این ماه سرافراز بیرون می آیند و در نهایت به دلیل کسب تقوا و اطاعت و بندگی، عید سعید فطر را جشن می گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های خود درباره زکات فطره نیز عنوان کرد: پرداخت زکات فطره برای مسلمانان واجب است همان گونه که در طول سال اطعام نیازمندان و پرداخت صدقه نیز از امور مستحب و با ارزش به شمار می رود.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) همواره بر اطعام و کمک به نیازمندان تاکید داشتند و حتی فاطمه زهرا(س) در شب عروسی خود، پیراهنش را به فقیری داد که باید از چنین انسان های بزرگی درس بگیریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به عید مسلمانان به عنوان شعائر اسلامی خاطرنشان کرد: در اعیاد دینی و اسلامی باید اخلاق نیز مطابق با فرهنگ اسلام رعایت شود زیرا در اسلام عید به معنای عیاشی و بی خبری نیست بلکه به معنای از میان رفتن کینه‌ها و دشمنی ها و افزایش عبادت و نزدیک شدن به خدای متعال می باشد.

وی تصریح کرد: در اعیاد دینی نباید به معصیت و گناه بپردازیم بلکه با تقوای الهی و دوری از گناه دلهایمان را نورانی کنیم و بدانیم در اعیاد دینی ثواب هر کاری دو برابر محاسبه می شود.

خطیب جمعه قم گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کشورهای اسلامی در میان آتش و خون نماز عید را برپا کردند از این رو آتشی که به دست مسلمانان روشن شده است باید با کنار گذاشتن اختلافات از میان برود.

وی امنیت و ولایت را دو نعمت بزرگ در کشورمان خواند و افزود:در حالی که آتش میان کشورهای اسلامی در جهان روشن شده است ما در کشورمان در امنیت و آسایش به سر می بریم و از نعمت ولایت فقیه برخوردار هستیم که باید قدردان این دو نعمت باشیم و برای رهائی مسلمانان از فتنه،اختلاف و توطئه های دشمنان دعا کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت:متاسفانه در این کشورهای اسلامی شیعیان بیش از سایر مسلمانان مورد حملات تروریستی قرار می گیرند و تروریست ها حتی به جان کودکان و زنان نیز رحم نمی کنند که این امر مایه ننگ بشریت می باشد.

وی بی هویتی و ابتذال را از نقشه های شوم دشمن خواند و گفت:اگر جوانان و نوجوانان به طرف معنویت و حفظ ارزشهای دینی حرکت نمایند قطعا دشمن در طرح توطئه های خود ناامید می شود.

آیت الله سعیدی یادآور شد: شیاطین درصدد ایجاد دام در مسیر جوانان برای جدائی از معنویت و فاصله گرفتن از دین می باشند تا آنها را منحرف سازند و به اهداف پلیدشان دست یابند از این رو باید از محیط های علمی و اماکن ویژه جوانان به خوبی حراست نمائیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشگاهیان نیز بیان داشت:ا یشان در این دیدار تاکیدات فراوانی در حفظ ارزشها در محیط های علمی داشتند که امیدواریم در دولت جدید با انتصاب افراد کارآمد به این موضوع دقت و توجه گردد.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد:همه ما باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم هرچند متاسفانه برخی از افراد در مقابل آن ایستادگی می کنند در حالی که باید با امر به معروف محیط را برای مروجان بی بند و باری نا امن سازیم.

وی توسعه فرهنگ تشیع را عاملی مهم در خنثی شدن نقشه های دشمن دانست و عنوان کرد: فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) عاملی مهم در برابر خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان اسلام است و همه باید از این فرهنگ غنی پاسداری نمایند.

نظرات بینندگان