arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
شبکه تلویزیونی الجزیره به یک "رسوایی دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا " اشاره کرد:

دولت ایمیل های مردم را کپی می کرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جدیدترین رسوایی دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا معلوم شد محتویات ایمیلهای مردم آمریکا ضبط شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، پس از هر افشاگری جدید، مقامات آمریکایی گفته اند مردم آمریکا هدف برنامه گسترده جاسوسی دولت نبوده اند. اما نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت این ادعای مقامات دولت آمریکا صحت ندارد و اداره امنیت ملی آمریکا بدون مجوز دادگاه محتویات همه ایمیلهایی که به داخل و خارج از آمریکا ارسال می شود، کپی کرده است. بعد از آن با جستجو در ایمیلهای ضبط شده، اگر واژه های خاص کلیدی در آن وجود داشته باشد، ماموران آن را می خوانند.

 البته مقامات آمریکا بارها این مسئله را تکذیب کرده اند. مدافعان آزادیهای مدنی می گویند دولت آمریکا به بهانه های مختلف قوانینی را که از حریم خصوصی مردم محافظت می کند، دور می زنند. پاتریک تومی از اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا گفت دولت آمریکا مدعیست هدف از این برنامه اطلاعات خارجی هستند اما در عمل می بینیم ارتباطات مخابراتی و اینرنتی مردم داخلی آمریکا نیز تفتیش می شود.

در گذشته با افشاگریها درباره برنامه جاسوسی دولت آمریکا از مردم، کنگره بارها مقامات دولت را سیم جین کرده بود اما از زمانی که کاخ سفید اعلام کرد القاعده نمایندگیهای آمریکا را تهدید می کند، فشار کنگره بر دولت کمتر شد اما به نظر می رسد با افشاگری جدید درباره ایمیلهای مردم، دوباره دولت اوباما هدف بازپرسیهای کنگره قرار گیرد.
نظرات بینندگان