arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال به خطر افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جدید اتحادیه فوتبال انگلیس، از فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) خواست درباره زمان و یا مکان برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، بازنگری کند. گرمای ۵۰ درجه ای هوای قطر در زمان برنامه ریزی شده رقابت ها، علت مخالفت ها در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری پانا، گِرِک دایک، می گوید اقامت در قطر و تماشای این رقابت ها با توجه به گرمای شدید هوا در این کشور در زمان برنامه ریزی شده برای این رقابت ها برای تماشاگران غیر ممکن است.

با وجود گذشت دو و نیم سال از زمان انتشار خبر پذیرش میزبانی قطر برای رقابت های جام جهانی 2022 که جهان فوتبال را شگفت زده کرد، هنوز هم این موضوع، یکی از چالش برانگیزترین خبرها در این رشته ورزشی است.

در این میان، رئیس جدید اتحادیه فوتبال انگلیس در انتقادی صریح، تاکید دارد که این رقابت ها یا باید در منطقه ای دیگر از کره زمین برگزار شود یا اینکه رقابت ها با توجه به گرمای 50 درجه ای هوای قطر در آن برهه از سال، به زمان دیگری تغییر کند.

فیفا موافقت کرده است که می توان رقابت ها را در ورزشگاه های دارای امکانات خنک کننده برگزار کرد، با این حال، شخص نخست این رشته یِ ورزشیِ انگلیسی تاکید دارد باید برای راحتی حال تماشاگران خارجی این رقابت ها، در این زمینه بازنگری شود.

دایک معتقد است برگزاری این رقابت ها در فصل زمستان، امکان پذیرتر از تصور تغییر میزبانی آن است.

با وجود این موضع گیری، مقامات لیگ برتر انگلیس با تغییر زمان رقابت های مزبور مخالف اند و می گویند چنین طرحی، در جدول فعالیت باشگاه ها و برگزاری رقابت های لیگ برتر این کشور، بی نظمی ایجاد می کند و وقفه ای 10 هفته ای در میانه یِ فصل، در پی خواهد داشت.

برابر این گزارش، جنجال در این زمینه، افزون بر اتهام هایی است که از زد و بندهایی حکایت دارد که درخصوص اعطای امتیاز این رقابت ها به قطر مطرح بوده است؛ قطر این اتهام ها را رد می کند و همچنان بر برگزاری نخستین دوره از رقابت های جام جهانی به میزبانی این کشور کوچک جزیره ای خاورمیانه تاکید دارد.

با این همه، رئیس فیفا قرار است در نشست ماه اکتبر، در این زمینه تصمیم گیری کند؛ ضمن اینکه فشارها در این زمینه روند صعودی دارد و هر گوه تغییر، اختلاف و دودستگی بی سابقه ای در تاریخ این رقابت ها در پی خواهد داشت.
نظرات بینندگان