arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

ياهو نماد تجاري خود را تغيير مي‌دهد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت، یاهو تا تاریخ چهارم سپتامبر، روزانه یک نماد تجاری جدید را در صفحه تامبلر خود منتشر می‌کند و از آن تاریخ به بعد نماد جدید این شرکت رو‌نمایی می‌شود.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در مطلبی به قلم ماتیلد گولا نوشت، یاهو اعلام کرده که قصد دارد نماد تجاری خود را تغییر دهد و تا قبل از رونمایی از نماد تجاری جدید خود در چهارم سپتامبر آینده، آن را به صورت یک راز حفظ خواهد کرد. این غول عرصه فضای مجازی، هر روز یک نماد جدید را عرضه می‌کند که نماد اصلی و نهایی این شرکت در میان آن‌ها قرار دارد. کتی ساویت، مدیر بازاریابی یاهو، در وبلاگ یاهو توضیح داد که هدف از این اقدام «سرگرم شدن با نمادهای جدید و افتخار به نماد فعلی این شرکت است.» نماد فعلی این شرکت 18 سال است که تغییر نکرده است.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد:«نماد تجاری شرکت انتخاب شده و کاربران امکان رأی دادن به جنبه بصری یا جنبه دیگر آن را ندارند. روندی که تا زمان معرفی نماد تجاری جدید در نظر گرفته شده است تنها جنبه سرگرمی و جلب کنجکاوی همگان را دنبال می‌کند.» اما حتی اگر یاهو این موضوع را انکار کند، این گروه، واکنش کاربران به نمادهای مختلف را در برنامه خود مد نظر قرار خواهد داد.

با این حال، مسوولان بازاریابی یاهو سرنخ‌هایی هم ارائه کرده اند. کتی ساویت خاطر نشان می‌کند:« ما می خواهیم این شخصیت منحصر به فرد یاهو را حفظ کنیم؛ شخصیتی که شوخ طبع، پرطراوت، و پذیرا است. از این رو، ما کماکان از رنگ بنفش، علامت تعجب مان و البته آهنگ تبلیغاتی مان (yodel) استفاده می کنیم. از این گذشته، بعضی چیزها هیچ گاه از مد نمی افتند». این مقام مسوول در شرکت یاهو همچنین افزود:«این نماد تجاری، طراحی جدید و تغییر و تحولات اخیر ما را هم منعکس می‌کند.»

در واقع یاهو از زمان ورود ماریسا مایر در ژوئیه سال 2012، در رأس این غول فضای مجازی، همواره با تغییر و تحولاتی همراه بوده است. مایر که یکی از کارکنان تراز اول گوگل بود، وقتی که به یاهو رفت و سمت مدیر عامل این شرکت را به دست گرفت، اعلام کرد که قصد دارد روحیه «شروع نو» داشتن را در این شرکت کالیفرنیایی بیدار کند. از زمان حضور خانم ماریسا مایر، یاهو، 21 قرارداد منعقد کرده است که قرارداد خرید سایت بلاگ اجتماعیِ تامبلر (Tumblr) به ارزش 1/1 میلیارد دلار از آن جمله است. مسئله‌ای که باقی می‌ماند این است که باید دید آیا کاربران نماد تجاری جدید را تأیید خواهند کرد.
نظرات بینندگان