arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

بازار گوشي‌هاي هوشمند براي سير نزولي خود آماده مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت، رشد فروش گوشی‌های هوشمند در بازار های جهانی سیر نزولی خواهد داشت.

پایگاه اینترنتی لوفیگارو در مطلبی به قلم السا بمبارون نوشت، براساس اعلام شرکت مشاوره‌ای گروه بین المللی داده(آی‌دی‌سی)، رشد فروش گوشی‌های هوشمند در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا از 20/6 درصد در سال 2012به 4/5 درصد تا سال 2017 کاهش خواهد یافت و چین به بازار اول گوشی‌های هوشمند در جهان بدل خواهد شد.

بر همین اساس امسال (2013) بیش از یک میلیاردگوشی هوشمند در جهان فروخته خواهد شد. با این حال پیش بینی می شود، رشد بازار گوشی‌های هوشمند به رغم عرضه محصولات جدید با کندی مواجه شود. بر اساس پیش بینی شرکت بین المللی داده (آی‌دی‌سی) انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان در سال 2017، به 1/5 میلیارد دلار بالغ شود.

اشباع بازار گوشی های هوشمند در کشورهای نوظهور تا حدودی علت این کندی آهنگ رشد را توضیح می دهد. همچنین کاربران این نوع گوشی‌ها مدت زمانی طولانی تری گوشی خود را حفظ می کنند. به طور متوسط در سال 2013 کاربران، 18 ماه گوشی‌های خود را حفظ می کنند در حالی که در سال 2010 ، مصرف کنندگان به طور متوسط دوازده ماه گوشی‌های خود را حفظ می کردند. این تغییر رفتار مصرف کنندگان نیز به دلیل تغییر رفتار اپراتورهاست که کمتر با مشتریان خود سخاوتمندانه، بوده اند.
علاوه بر این بر اساس مطالعات صورت گرفته، 40 درصد صاحبان گوشی‌های کلاسیک تمایلی برای خرید گوشی‌های هوشمند ندارند و ترجیح می‌دهند همان گوشی ساده خود را نگه دارند. و این مسئله موجب می‌شود تولید کنندگان گوشی های هوشمند که امیدوار بودند 100 درصد صاحبان تلفن همراه را جذب کنند، بخش عظیمی از بازار بالقوه خود را از دست رفته ببینند.

یکی دیگر از نتایج غیر منتظره این کندی آهنگ رشد بازار گوشی های هوشمند، این است که انتظار می رود، تولیدکنندگان ژاپنی روبات‌های مورد استفاده در تولید گوشی های هوشمند به دنبال فرصتی برای حرکت به سمت تولید روبات‌های سازنده خودرو بروند. این تغییر، منعکس کننده نگرانی آن ها از آغاز این روند نزولی است.

در بازار تبلت نیز بر اساس آن چه که شرکت بین المللی داده (آی‌دی‌سی) اعلام کرده در سه ماهه دوم، این محصولات با «کندی رشد فروش» روبه رو شده اند. برای اولین بار پس از سال 2010 و ارائه آی‌پد به بازار، پیشرفت بازار تبلت «تنها» 42 درصد در سال بوده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، این بازار پس از سال 2010، که از صفر شروع کرد، در سال 2012، توانست 122 میلیون تبلت به فروش برساند و در سال 2017، انتظار می‌رود به فروش 381 میلیون تبلت برسد که رشد سالیانه 25/6 درصدی را نشان می‌دهد.

کارشناسان بازار، علت کندی رشد بازار تبلت در سه ماهه نخست امسال را فقدان نوآوری می‌دانند. بر خلاف سال گذشته، شرکت اپل در سه ماهه اول سال، از هیچ محصول جدیدی رونمایی نکرده است. فروش آیپدهای کوچک آن، که در پاییز گذشته به بازار عرضه شد، کاهش تقاضا در سه ماهه دوم را جبران نمی کند. در حالی که 60 درصد آمریکایی ها و 42 درصد اروپایی‌ها در سال 2017، دارای یک تبلت خواهند بود، تقاضای بازار این محصولات به سرعت از امکانات اولیه به سمت نوآوری‌های ساده پیش می‌رود. مشکل می‌توان گفت که آهنگ رشد بازار تبلت در چه سطحی قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای سال 2017 از 350 تا 600 میلیون تبلت متغیر است! یک شرکت مشاوره‌ای به نام Display Search پیش‌بینی می‌کند بازار تبلت‌های کوچک (کمتر از 8 و 9 اینچ) به سمت انفجار پیش خواهد رفت.
نظرات بینندگان