arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

حمله بودایی‌ها به مسلمانان در سری لانکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دسته ای از بودائیان افراطی به مسجدی در کلمبو، پایتخت سری لانکا حمله کرده و حد اقل پنج نمازگزار مسلمان را مجروح کرده اند.

پلیس در پی حمله بودائیان افراطی در محله گراندپاس شهر کلمبو مقررات منع عبور و مرور شبانه وضع کرده است.

در حمله بودایی های تندرو، به چندین خانه مسلمانان نیز آسیب رسید و دو نفر از ماموران پلیس که از مسجد حفاظت می کردند هم مجروح شدند.

گزارش شده است که گروهی از راهب های بودایی ماه گذشته برای تعطیلی آن مسجد تظاهرات کرده بودند.

گروههای بودایی تندرو در طی ماههای گذشته فشار سیاسی و همچنین حملات فیزیکی علیه مسلمانان و مسیحیان در سری لانکا را افزایش داده اند.

اعظم امین، خبرنگار بی بی سی در کلمبو می گوید که حمله افراطیون بودایی همزمان با نماز مغرب شنبه شب آغاز شد.

در طول سال گذشته مساجد، کلیساها، کشیشان و همچنین اماکن تجاری مسلمانان در سری لانکا بیش از سالهای گذشته مورد حمله بودایی های تندرو قرار گرفته اند.

بودایی ها سه چهارم جمعیت بیست میلیونی سری لانکا را تشکیل می دهند. مسلمانان آن کشور، از اقلیت تامیل زبان هستند، حدود ٩ درصد جمعیت هستند.

خشونت بودایی ها علیه مسلمانان در سری لانکا در پی حملات پی در پی بودایی ها علیه مسلمانان برمه (میانمار) صورت می گیرد.

در آن کشور، در همسایگی سری لانکا، در کنار خصومت شدید اکثریت بودایی علیه مسلمانان، سیاست غیر رسمی جداسازی و تبعیض دولتی نیز باعث فقر اقلیت مسلمان شده و آنان را عملا در حاشیه قرار داده است.

مقامات برمه‌ای 'نگرانی‌های امنیتی' را دلیل برقراری این محدودیت‌ها اعلام کرده اند. اما ناظران گفته اند اعمال محدودیت‌ها در مورد تنها یک گروه (مسلمانان)، یادآور دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، و یا جداسازی و تبعیض علیه سیاهپوستان در ایالات جنوبی آمریکا است.
نظرات بینندگان