arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

دبیر کمیسیون امنیت ملی: ظریف تاییدیه رهبری را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب «محمد جواد ظریف» برای سکانداری وزارت خارجه را انتخابی شایسته و ایشان را فردی موفق و کارآزموده در این عرصه خواند.

سید باقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار نامه با اشاره به معرفی «محمد جواد ظریف» از سوی حسن روحانی برای تصدی سمت وزارت خارجه، گفت: با توجه به سوابق، ارتباطات و تجربیات ظریف، ایشان فردی شایسته برای حضور در این سمت هستند.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور ظریف در این کمیسیون برای ارائه برنامه های مورد نظر و همچنین پرسش و پاسخ، افزود: همه اعضای کمیسیون امنیت ملی پس از شنیدن اظهارات، مواضع و دریافت برنامه های ظریف برای حضور در وزارت خارجه با حضور ایشان در این سمت اعلام موافقت کردند.

وی با بیان اینکه گزینه های وزارت اطلاعات، وزارت کشور و خارجی با نظر رهبری انقلاب راهی دریافت رای اعتماد به مجلس می شوند، تصریح کرد: با توجه به داشتن تاییدیه از سوی رهبری انقلاب و همچنین سوابق و برنامه های ظریف جای حرف و حدیثی در خصوص آقای ظریف وجود ندارد و بر این باورم که ایشان با رای بالایی از مجلس رای اعتماد خواهند کرد.

حسنی در ادامه، گفت: معتقدیم وزیر خارجه به دلیل اهمیت بالای اقدامات و حساسیت موضوعاتی مرتبط به ویژه در شرایط کنونی باید از پشتوانه بالای مجلس برخوردار باشد تا بتواند به امر تنش زدایی در روابط سیاست خارجی و همچنین تاکید بر حق ایران برای دست یابی به انرژی هسته ای بپردازد.

وی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور ظریف، افزود: در این جلس از آقای ظریف خواسته شد که برقراری و بهبود روابط با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای همسایه و تنش زدایی در سطح جهان و نشان دادن ایران به عنوان کشوری که به دنبال صلح و ثبات در جهان است، را در اولویت کاری خود قرا دهد.
نظرات بینندگان