arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

سایپا یک - پرسپولیس صفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  سایپا با یک گل پرسپولیس را شکست داد تا سرخپوشان پایتخت نخستین شکست در لیگ برتر را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدار سایپا برابر پرسپولیس در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک بر صفر سایپا به پایان رسید.

تک گل این دیدار را روزبه شاه‌علیدوست در دقیقه 30 با شوتی زیبا برای سایپا به ثمر رساند.

لحظات حساس نیمه نخست

در ابتدای بازی دو تیم صاحب فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای شدند و بیشتر سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. اما دقیقه 5 سایپا روی یک و دو کردن بازیکنانش در محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان مهمان توپ را به کرنر فرستادند.

بعد از این فرصت پرسپولیس روی ارسال از جناح راست و پاسی که از جناح چپ برای سید صالحی فرستاده شد فرصت خوبی به دست آورد که این توپ هم پس از برخورد به مدافعان سایپا راهی کرنر شد.

حملات سایپا بیشتر از جناح چپ پرسپولیس ترتیب داده می‌شد. آن‌ها سعی داشتند از ضعف میثم حسینی در جناح چپ این تیم استفاده کنند.

در مقابل پرسپولیس هم بیشتر از جناح چپ سایپا که ابراهیم شکوری بازی می‌کرد سعی در نفوذ به سمت دروازه داشتند.

از اواسط مسابقه نفوذ‌های سایپا بیشتر و بیشتر شد تا اینکه در دقیقه 30 پس از ارسال توپ از جناح چپ پرسپولیس و برگشت توپ به پشت محوطه جریمه روزبه شاه علیدوست با شوتی سرکش دروازه نیلسون را باز کرد. حملات سایپا بعد از این گل هم ادامه داشت و آن‌ها باز هم از جناح چپ سعی در نفوذ داشتند. سایپا در دقیقه 44 هم موقعیت خطرناکی به دست آورد که این توپ را مدافعان پرسپولیس به کرنر فرستادند.

لحظات حساس نیمه دوم

شاگردان علی دایی با آغاز نیمه دوم همه تلاششان را برای به تساوی کشاندن بازی به کار بستند. حتی در دقیقه 48 در صحنه ای مشکوک، آنها اعتقاد داشتند که بازیکن سایپا مرتکب خطای پنالتی شده است. با اینحال اولین فرصت جدی نیمه دوم را پرسپولیس توسط عباسزاده از دست داد. ارسال محمد نوری از میانه میدان برای عباس زاده در دقیقه 55، این بازیکن را در موقعیتی تک به تک قرار داد که ضربه سر این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

با وجود فشار پرسپولیس برای به تساوی کشاندن بازی، سایپایی ها در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شدند. در دقیقه 57 در یک ضد حمله خواست با ضربه پشت پا و به شکلی نمایشی دروازه پرسپولیس را باز کند که در این امر موفق نبود و این ضربه را نیلسون براحتی در آغوش گرفت اما چهار دقیقه بعد بود اشتباه نیلسون می توانست برای سایپا گل به همراه داشته باشد. این دروزاه بان تلاش کرد تا با یک سرتوپ، کاوه رضایی مهجم سایپا را جا بگذارد که با سماجت کاوه رضایی می رفت تا دروازه پرسپولیس برای بار دوم باز شود اما بخت و اقبال با نیلسون همراه بود که اشتباهش موجب گل دوم سایپا نشد.

سانتر مواج به روی دروازه موقعیت خوبی را برای پرسپولیس ایجاد کرد اما مهاجم این تیم با بی دقتی ضربه سر خود را به آسمان کوبید.

درادامه بازی کم کم به سمت تعادل پیش رفت تا آنکه شوت سرضرب محمد نوری با شکلی خطرناک از کنار دروازه سایپا راهی اوت شد تا فیرات نفس راحتی بکشد. در ادامه تلاش های دو تیم برای تغییر نتیجه بی ثمر ماند تا بازی با همان تک گل روزبه شاه علی دوست به پایان برسد.

شوت بسیار سنگین پیام صادقیان در شرایطی که دروازه‌بان سایپا تنها نظاره‌گر شده بود، با کمترین اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

آخرین فرصت گلزنی برای شاگردان دایی اوت دستی بود، که ضربه برگردان مهاجم پرسپولیس به گل تبدیل نشد. در دقیقه 93 نیز سایپا یک موقعیت تک به تک را هدر داد.

* ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی (علی عسگر 70)، قاسم دهنوی، رضا حقیقی ( رضا نوروزی)، محمد نوری ، پیام صادقیان، میلاد غریبی( عباسزاده 45) و سید صالحی.

* ترکیب سایپا:

محمد باقر صادقی، علی زینالی (مقداد قباخ‌لو 63)، شیری، مشکل پور، ابراهیم صادقی، شکوری، کاوه رضایی، حاتمی، مجید عیوبی، روزبه شاه علیدوست، سعید شهبازاده.

* تیم داوری:

سیدمهدی سیدعلی – رضا سخندان – سعید قاسمی – امید سعید فر – ناظر: فریدون اصفهانیان
نظرات بینندگان