arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

دولت یازدهم دولت سالمندان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، به عنوان یکی از منتقدین برنامه‌های کلی دولت روحانی گفت: سعی می‌کنم انتقادی که ارائه می‌کنم، خالی از حب و بغض باشد.

احمد بخشایش که در مخالفت با برنامه‌های کلی حسن روحانی صحبت می‌کرد، گفت: نظام‌های دنیا به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند، نظام‌های ریاستی که فصل‌الخطاب با رییس‌جمهور است، مثل آمریکا؛ نظام‌های پارلمانی که فصل‌الخطاب با پارلمان است مثل ترکیه و نظام ایران که نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است.

وی ادامه داد: نقد و مخالفت با کلیات کابینه به این معنی نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارد، بلکه آقایان محترمند و قابل رای دادن هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما به این مساله می‌رسیم که آقای رییس‌جمهور فرمودند حقوقدان هستند، کابینه ایشان به یک شرکت سهامی عام بیشتر شبیه است، هر یک از افراد در کابینه ایشان سهمی گرفته‌اند مثلا آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری، آقای پورمحمدی سهم آیت‌الله آملی لاریجانی، آقای حجتی هم سهم عبدالله نوری است.

بخشایش ادامه داد: این چه پیوند و سیمانی است که در آینده می‌خواهد دولت را مستحکم نگه دارد، دولتی که باید شفاف و شیشه‌ای باشد، دولتی که باید از پشت آن همه چیز را دید.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی دولت شما دولت کارگزار شماره دو است همان که منتج به دولت احمدی‌نژاد شد، شما در مصاحبه‌هایتان بالاترین نقد را به او وارد کردید، آیا نباید گفت کابینه شما بر مبنای گذشته و چراغ راه آینده است؟ همان راه را طی می‌کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: در دولت‌های هاشمی و خاتمی 500 نخبه داشتیم، شما هم از همان نخبه‌ها استفاده کردید پس این چه استفاده‌ای از نسل‌های بعدی و چرخش نخبگان است؟ آیا جوانگرایی نباید در کابینه شما سهم داشته باشد؟ سهم جوانان کجاست؟

بخشایش تاکید کرد: سن این دولت به طور متوسط 62 سال است، دولت شما دولت سالمندان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: شما فقط اصل 44 قانون اساسی را در نظر گرفته‌اید و آمال و آرزوهای خود را به جای مجلس گذاشتید و فکر می‌کنید باید جای مجلس را بگیرید.

نظرات بینندگان