arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

ترکیه از ایران درخواست میانجیگری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت ترکیه برای حل مشکل و ماجرای دو خلبان ربوده شده‌اش در داخل خاک لبنان از ایران درخواست میانجیگری و وساطت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجدید؛ منابع آگاه سیاسی از تماس مقامات عالی رتبه دولت ترکیه با مقامات عالی رتبه ایران به منظور میانجیگری تهران در حل این مشکل خبر دادند.

پایگاه خبری الجدید لبنان در این باره مدعی شده است: بخش لبنانی عملیات ربایش دو خلبان ترکیه ای در مسیر فرودگاه بین المللی لبنان در بیروت اگر چه سعی می شد با عملیات ربایش در منطقه اعزاز در جنوب لبنان مرتبط شود اما اصل ماجرا چیزی دیگر است که به اختلاف سوریه و ترکیه و اختلاف عربستان سعودی با ایران قابل ملاحظه است.

این پایگاه خبری در این باره مدعی شد: هم اکنون لبنان با مشکل تشکیل دولت جدید روبه رو است و این مشکل هم به اختلاف نظر موجود بین عربستان سعودی با ایران در باره سوریه و لبنان قابل ملاحظه است. روزنامه "جمهوریت" چاپ ترکیه در این باره نوشته است: دولت ترکیه با مقامات ایرانی در عالی ترین سطوح تماس هایی را برای حل مشکل ربوده شدن دو خلبان ترک در داخل خاک لبنان برقرار کرده است.

براساس نوشته این نشریه ترک زبان: اکنون و درپی ربوده شدن این دو خلبان در داخل خاک لبنان شرکت های بزرگ هواپیمایی و مسافربری بین المللی و جهانی تاکید کرده اند در صورت مشخص نشدن سرنوشت این دو خلبان تمام پروازهای خود به مقصد فرودگاه بین المللی بیروت را لغو خواهند کرد.

براساس نوشته این نشریه: سازمان هواپیمایی بین المللی "ایتا" و اتحادیه خلبانان بین المللی و سندیکای شرکت پروازهای خاورمیانه "میدل ایست" اعلام کردند: اکنون بیم آن می رود در داخل ترکیه گروه هایی برای انجام عملیاتی تلافی جویانه قصد ربایش دو خلبان لبنانی خواهند داشت و در صورت انجام این اقدام تلافی جویانه هیچ خلبانی در این دو کشور امنیت نخواهد داشت.
نظرات بینندگان