arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

احمدی مقدم: طرح برخورد با بدحجابی تعطیل نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی در بحث رسانه نوپا است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز دوشنبه در نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی با بیان اینکه امیدوارم خبرنگاران، نمایندگان شایسته‌ای برای نشر افکار انقلاب و کشور در داخل و خارج باشند، گفت: حوادثی که در پیرامون کشور ما می‌گذرد، حیرت‌انگیز است. چرا که ما در پیرامون خود کشورهایی همچون عراق، پاکستان، افغانستان و ... را داریم که هر کدام به نوعی با ناامنی و عدم استقلال روبرو هستند؛ اما ایران که دارای امنیت پایداری است، مورد هجوم رسانه‌ها است و دشمنان به شیوه‌های نشانه گرفتن افکار عمومی و تجهیز کردن گروه‌های تروریستی وارد عمل شده و این یک معجزه الهی است که ایران یک امنیت مثال‌زدنی دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری به مقوله امنیت توجه جدی نداشتند، گفت: یکی از اولویت‌های نامزدهای ریاست جمهوری، مواد مخدر بود که به حق یک معضل و آسیب‌ اجتماعی است، اما باید توجه داشته باشیم که بحث مواد مخدر یک مساله جهانی است و بخشی از آن ناشی از همجواری با افغانستان است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های نامزدهای ریاست جمهوری را بحث امنیت اخلاقی عنوان کرد و گفت: این مقوله ماهیت فرهنگی و نه امنیتی دارد و این در حالی است که به غیر از این دو مقوله، هیچ کدام از موارد دیگر همچون قاچاق، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری و ... مورد اشاره قرار نگرفت. چرا که این مشکلات تقریبا از بین رفته است.

احمدی‌مقدم با اشاره به دیدار اخیرش با روحانی، رییس‌جمهور گفت: در این دیدار عنوان کردم که پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی در هیچ کجای کشور، هیچ مقر و مخفیگاهی برای هیچ یک از گروه‌های تروریستی وجود ندارد و این در حالیست که تا چند سال اخیر در استان‌های مختلف مقرها و مخفیگاه‌هایی برای اشرار وجود داشت و حتی در همین تهران محلاتی وجود داشت که قرق اراذل و اوباش بود و پلیس نمی‌توانست وارد شود. اما خوشبختانه امروز از مرز تا مرکز هیچ جایی وجود ندارد که ما خلاء امنیتی داشته باشیم و تنها در مرز بحث عمران وجود دارد.

تقدیر رسمی سازمان جهانی بهداشت از شتاب کاهش تلفات رانندگی در ایران

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مثبت‌گرایی زیاد رسانه‌ها دردی دوا نمی‌کند و باید ضعف‌ها گفته شود، گفت: چندی پیش تقدیرنامه رسمی‌ از سازمان جهانی بهداشت ارائه شد که در شتاب کاهش تلفات رتبه اول متعلق به ایران بود. چرا که در کشورهای اروپای غربی 30 سال طول کشید که میزان کشته‌ها و تلفات کاهش یابد که البته در این مهم، نقش رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده بوده و است و این به دلیل فرهنگی بودن مردم کشور است.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع رسانه‌ها، واحد نوپایی است، گفت: در نظرسنجی اخیری که صورت گرفت، میزان اعتماد مردم به رسانه ملی بیش از 70 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که میدان‌دار اصلی در انتخابات، رسانه ملی بوده است.

افرادی که کمتر ماهواره تماشا می‌کنند بیشتر به روحانی رای داده‌اند

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گسترش اطلاعات در کشور، گفت: در حال حاضر در روستا و شهرستان‌ها آخرین اطلاعات وجود دارد و مردم بسیار حساس شده‌اند و مردم به بلوغ رسیده و خودشان با دریافت اطلاعات نسبت به تجزیه و تحلیل آن اقدام می‌کنند؛ به گونه‌ای که بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص شد افرادی که کمتر ماهواره تماشا می‌کنند، بیشتر به روحانی رای داده‌اند و دیدن ماهواره ربطی به رای دادن ندارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در عرصه رسانه جوان است و دانش رسانه‌ای کافی‌ای ندارد، گفت: با این حال ناجا همواره در معرض رسانه‌ها بوده و است و مهارت رسانه‌ای باید عمومی باشد و همه باید قدرت رسانه‌ای داشته باشند.

ماه به ماه مناطق نمونه را رصد تصویری کرده و تیپولوژی‌ها را رصد می‌کنیم

طرح برخورد با بدحجابی تعطیل نشده است

احمدی‌مقدم با اشاره به قدرت رسانه‌ها، گفت: در زمان انتخابات بارها عنوان کرده‌ام که تمرکز ناجا بر روی تامین انتخابات، میتینگ‌ها و فعالیت‌هاست و طبیعی است که بخشی از ماموریت‌های ناجا کمرنگ‌تر شود، اما هر بار می‌پرسیدند که آقا طرح برخورد با بدحجابی تعطیل شده که این گونه نیست و ما ماه به ماه مناطق نمونه را رصد تصویری کرده و تیپولوژی‌ها را رصد می‌کنیم و یا در بخش دیگر جریان‌سازی می‌کنند که آقا، چادری را کشیده‌اند. اما همه باید دقت داشته باشیم که نسبت به حفظ آرامش کشور تلاش کنیم و این حفظ آرامش و امنیت روانی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است و نباید آنقدر شلوغ کنیم که مردم بترسند.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که احساس امنیت بالا است، گفت: سیاه‌نمایی و دامن‌ زدن درست نیست، اما برجسته‌سازی و بُلد کردن درست است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما نیز به رسانه‌ها انتقاد داریم، گفت: در جایی عرایض بنده را تغییر دادند و متن را حاشیه و حاشیه را به متن بردند و بعد رسانه‌های خارجی بر روی یک خبر دروغ واکنش نشان داده و بعد هم که ما اعتراض کردیم، خبرنگار آن رسانه را بیرون کردند. اما این بحث وجود دارد که تیتر را خبرنگار نمی‌زند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از روزنامه ایران شکایت کردیم اما عنوان کرد که ما خبر را از جای دیگر برداشته‌ایم، در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا فرماندهان انتظامی استان‌ها از خبرنگاران شکایت می‌کنند، گفت: ما اجازه نداده‌ایم که استان‌ها مستقلا شکایت کنند، اما آبرویی و حقی از فردی زائل شده و ما نمی‌توانیم این حق را از وی سلب کنیم. اما نسبت به متمرکز کردن این شکایت اقدام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی امروزه به یک فضای حقیقی تبدیل شده است، به افراد توصیه کرد که اسیر فضاسازی‌های این جریان نشوند.

احمدی‌مقدم با اشاره به درخواست اعتراض و تظاهرات دانشجویان پیام‌نور کردستان در اعتراض به پوشاندن لباس زنانه به یکی از اراذل و اوباش گفت: چندی پیش در ماه مبارک رمضان به کردستان سفر کردم و عنوان کردند که گروهی از دانشجویان پیام‌نور در اعتراض به لباس زنانه اراذل می‌خواهند تظاهرات کنند، اما با وجود آنکه در ماه مبارک رمضان و تابستان دانشگاهی باز نبود، اما این مساله که در فضای مجازی منتشر شده بود، موجب ایجاد فضاسازی‌هایی شد.

باید پیام انتخاب روحانی توسط مردم را بگیریم

انتقاد رسانه‌ها برای ما هدیه است

فرمانده ناجا با انتقاد از اینکه در برخی مواقع یک رسانه، وبلاگ و ... با بی‌دقتی مطلبی را منتشر می‌کنند که دردسر ایجاد می‌شود، گفت: کشور نیاز به آرامش دارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری، گفت: آقای روحانی با یک خط و مشی رای آورد، بالاخره مردم به ایشان رای دادند. ما باید پیام این انتخاب را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اصل امنیت در مردم و مقام معظم رهبری است، گفت: پلیس و سازمان اطلاعاتی قوی، از اصول امنیت است، اما مردم و مقام معظم رهبری اصل امنیت را تشکیل می‌دهند.

فرمانده ناجا با اشاره به بزرگداشت روز خبرنگار، گفت: ما از مرحله اطلاع‌رسانی باید به سمت اطلاع‌افزایی و دانش‌افزایی حرکت کنیم و با دانش‌افزایی، بصیرت، قدرت شناخت و فکر مردم را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه هدف نظام، بصیرت‌افزایی است، گفت: رسانه‌هایی که در یک جهت خاص حرکت می‌کنند، شاید در یک مدتی فعال باشند، اما با گذشت زمان پژمرده می‌شوند و می‌روند. یک رسانه نباید پژمرده شود. زیرا در یک دورانی شلوغ می‌کند و بعد افول می‌کند. قضاوت از رسانه‌ها باید در دراز مدت باشد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه رفتارهای تب‌آلود کوتاه مدت است، گفت: انتقاد رسانه‌ها برای ما هدیه است که در اتاق‌ فکر خودمان آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نظرات بینندگان