arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

عده‌ای در قالب فتنه جدید بین ملت و عصاره ملت فاصله می‌اندازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم بوکان گفت: فتنه جدیدی در راه است و طیف خاصی در صدد است بین ملت و ماحاصل اراده ملت یعنی مجلس شورای اسلامی فاصله بیاندازد؛ ولی مطمئنا مجلس در این دام نخواهد افتاد و با رای مردم به آقای روحانی همراهی خود را با دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد قسیم عثمانی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرروش اظهار کرد: هر کس جزو جریان فتنه باشد نه دکتر روحانی چنین فردی را به کابینه راه می‌دهد نه مجلس به چنین فردی رای خواهد داد. طرح مباحث این چنینی به انحراف کشاندن اراده ملت و روبه‌رو کردن مجلس با عصاره ملت است.

وی با بیان این‌که «بذر فرهنگ و مدنیت در آموزش و پرورش کاشته می‌شود» گفت‌: دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مسیر فردای خود را پیدا می‌کنند این وزارتخانه محصولی تولید می‌کند که ماده اولیه دانشگاه‌های کشور است. آموزش و پرورش به تدبیر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران کارخانه آدم‌سازی است و ورودی آن را آموزش و پرورش تامین می‌کند.

وی علت افزایش بزهکاری در جامعه را گسست بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش دانست و افزود: بزهکاران به این دلیل بزهکار شدند که در دوران تحصیل در آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفتند آن هم در جایی که بین آموزش و پرورش و خانواده شکاف ایجاد می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که «جه تدبیری برای آموزش و پرورش در شان نظام است؟» تصریح کرد: آموزش و پرورش از سدسازی،‌ راه‌سازی‌،انرژی هسته‌یی و از همه چیز مهم‌تر است؛ اگر نسل فردا، امروز به درستی ساخته نشود چه کسی فردا جای دکتر روحانی،‌دکتر لاریجانی و دکتر احمدی‌نژاد خواهد نشست؟

وی خطاب به دولت و مجلس خواستار توجه مسوولان به اهمیت و نقش آموزش و پرورش شد و افزود: مدیریت آموزش و پرورش باید مدیریت کارآمد،‌ برنامه‌آی و آینده‌نگر باشد، آموزش و پرورش را نمی‌توان مبتنی بر وضع موجود دانست و برنامه‌های کوتاه‌مدت را ملاک قرار داد، بلکه کار در این وزارتخانه، زیربنایی است.

وی با تبیین دلایل رضایت‌مندی کارکنان آموزش و پرورش از دوره وزارت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: دلیل رضایتمندی کارکنان آموزش و پرورش از دکتر نجفی ریشه در 15 سال خدمت‌رسانی ایشان به کارکنان این وزارتخانه دارد.

عثمانی با بیان این‌که «معلم شدن آسان، ولی معلم ماندن سخت است» گفت: تنها وزیری که بین فرهنگیان جایگاه خوبی دارد بعد از شهید رجایی،‌ دکتر نجفی است. برنامه‌های ایشان برنامه‌هایی در جهت معلم ماندن فرهنگیان است. ده‌ها نامه از مردم به دست من نماینده رسیده است که اگر نماینده ملت هستم از دکتر نجفی حمایت کنم.

وی یادآور شد: شاخص‌ و عملکردهای دوران مدیریتی دکتر نجفی در آموزش و پرورش با وزرای قبل و بعد از ایشان اصلا قابل مقایسه نیست، اگر به معیشت معلم رسیدگی نشود، نمی‌تواند معلمی پرورش داد که مثل معلمان دهه اول انقلاب جان فشانی کنند.

نماینده مردم بوکان حمایت از نجفی را کمک به نظام و آموزش و پرورش دانست و نسبت به گرفتار شدن نمایندگان در دام مسائل سیاسی و حاشیه‌ای مطرح شده پیرامون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هشدار داد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با درخواست از نمایندگان برای رای اعتماد بالا به محمدعلی نجفی، خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش متذکر شد: پس از قرار گرفتن در مسند وزارت آموزش و پرورش اجازه ندهید جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا آموزش و پرورش را باندی و جناحی کنند.
نظرات بینندگان