arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

رویانیان: زمان احمدی‌نژاد مرا می‌زدند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در زمان دولت احمدی‌نژاد مرا می‌زدند و حالا در دولت روحانی تلاش می‌شود برکنارم کنند.

به گزارش فارس، محمد رویانیان در نشست با مسئولان شرکت همراه اول و پس از عقد قرارداد با این شرکت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران متأسفانه تا دلتان بخواهد از نام پرسپولیس سوءاستفاده می‌شود در شرایطی که هیچ عوایدی به دست ما نمی‌رسد اما الآن از هواداران خواهش می‌کنیم با پیامک 2040 و تیم‌کارت که مورد تأئید ما است پرسپولیس را حمایت کند این کارت جدید مخففی از عدد 40 که اگر 2 را به علاوه 4 کنیم عدد 6 می‌شود.

وی افزود: ممکن است برخی از نشست من تبلیغی باشد اما از همه خواهش می‌کنم که به پرسپولیس کمک کنند. ما باید درآمدزا باشیم، نباید فقط به دنبال مدیریت هزینه برویم و باید به دنبال منابع برای تهیه خرج باشگاه باشیم. متأسفانه بدترین اتفاق‌ها در فوتبال ما که فقط در آن هزینه می‌شود و متأسفانه خروجی ندارد ما باید نگاهمان خصوصی باشد و به دنبال درآمدزایی برویم 300میلیارد در سال هزینه می‌شود اما خروجی نداریم و این درد فوتبال ماست. البته شاید برای کلان‌شهرها 100میلیارد تومان هزینه شود اما معلوم نمی‌شود.

وی تأکید کرد: به نظر من هزینه‌هایی که در فوتبال می‌شود حدود 250 میلیارد تومان زیاد نیست اما باید دید این پول‌ها از کجا می‌آید. اگر قرار است از تولیدهای صنایع این پول‌ها تهیه شود خوب نیست هرچند که شاید به خاطر یک بارگیری کشتی میلیاردها تومان هزینه شود اما هزینه‌های فوتبال 10درصد آن است. ما باید بدانیم فوتبال، میلیون‌ها ایرانی و مخصوصاً جوان‌ها را درگیر خود می‌کند پس باید از فوتبال حمایت شود.

رویانیان تأکید کرد: من خواهش می‌کنم کاری به تلفن همراه و این حرفها نداشته باشید، اگر به دنبال کمک هستید ما را در کارهای اقتصادی حمایت کنید چون باید در فوتبال حمایت شود تا یک تیم پا بگیرد. ما انتظار داریم که از کارهای اقتصادی ما بیشتر حمایت گردد. به دنبال نگاهی تبلیغی نیستیم اما از صدا و سیما خواهش می‌کنیم ما را حمایت کند. کارهای ما یک الگو برای فوتبال ایران است.

وی در خصوص «تیم‌کارت» نیز گفت: من از کلیه هواداران می‌خواهم تیم‌کارتمان را بخرند. ما ناچاریم تا برای کمک، به هواداران رجوع کنیم و چون دوست نداریم هواداران سرگردان شوند تیم‌کارت را انتخاب کردیم. من حتماً باید همیشه درباره فتح‌الله‌زاده یک چیزی بگویم و با او درگیر شوم و در کنارش اسم تیم‌کارت را بیاورم تا هوای ما را داشته باشید. فتح‌الله‌زاده برخی اوقات از من سوءاستفاده می‌کند اما مطمئن باشد من اجازه این کار را نمی‌دهم. هواداران تیم‌کارت ما را بخرند تا به ما کمک بیشتری شود. من از مسئولان همراه اول هم می‌خواهم بیلبوردهایی با عکس من در تهران نصب کنند تا مردم راحت تیم‌کارت را بشناسند. این کارت‌ها مزایای ویژه‌ای دارد که کار هواداران را نیز آسان می‌کند.

وی در پاسخ سؤال خبرنگاری که شما پس از این باخت روحیه بسیار خوبی دارید،‌ گفت: دو سال است که من را می‌زنند اما روحیه‌‌ام همین است بعد از باخت‌ها باید سکوت کرد اما من کتک زیاد خوردم و نگران نیستم. اگر حالا حالا ببازیم باز هم جا داریم چون یکی از جام‌ها مال دایی و پرسپولیس است پس شما نگران نباشید.

وی افزود: من مثل فتح‌الله‌زاده سیاسی نیستم که هم در مراسم تحلیف شرکت کنم هم در کنار مسئولین باشم.

مدیرعامل قرمزها در خصوص خلعتبری نیز گفت: هواداران کمک کنند تا خلعتبری را بگیریم. خیلی‌ها می‌گویند سردار حاضر به کمک شما هستیم که از همین امروز با شماره 804040 پیامک بزنند و از 1000تا 5000تومان و کمک‌های بلاعوض به ما به خاطر خلعتبری کمک کنند. ما منتظر هستیم. البته به زودی از طریق دفاتر نمایندگی‌های خودمان نیز کمک‌هایی خواهیم گرفت.

مدیرعامل قرمزها در پاسخ به سؤال دیگری که به نظر شما چقدر از این فراخوان‌ها پول در می‌آورید اظهار داشت: ما امیدواریم که در طراحی اول 20 الی 15 درصد درآمدزایی داشته باشیم. البته اگر خوب کار کنیم و همراه اول هوای ما را داشته باشد و حقمان را بدهد تا 25 درصد هم می‌رسد. این عددی است که شش یا یک ساله به آن می‌رسیم اگر 10 میلیون از هواداران‌های ما تیم‌کارت بخرند خیلی از مشکلاتمان حل می‌شود. البته باز هم می‌گویم شماره 804040 برای آوردن خلعتبری فراموش نشود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که چرا برخی از پروژه‌های شما نیمه تمام مانده یادآور شد: ما تا به امروز 200هزار نوشابه انرژی‌زای پرسپولیس فروخته‌ایم. بالاخره حمل و نقل و کارهای جانبی طول می‌کشد. ما در برآورد اول اعلام کردیم که حدود یک و نیم میلیارد تومان نوشابه می‌فروشیم اما تا الآن هم راضی هستیم. البته به خاطر صدا و سیما فعلاً از خیر افتتاح شبکه جهانی پرسپولیس گذشتیم البته من کارگر صدا و سیما هستم و حرفشان را گوش می‌کنم ما به دنبال مجوز بودیم اما اعلام کردند نمی‌شود.

وی افزود: شبکه جهانی پرسپولیس اصلاً ربطی به داخل ایران ندارد. دو شرکت خارجی با همدیگر از انگلیس و برزیل قراردادی بسته‌اند و با اسم ما در خارج از ایران شبکه راه انداختند اما سودش برای ماست ولی می‌گویند باید اجازه بگیرید و سنگ در راه ما می‌اندازند.

رویانیان ادامه داد: هواپیمای پرسپولیس هم برایش هزار حرف و حدیث درست کردند، گفتند هواپیما فتوشاپ است که به امام حسین(ع) قسم می‌خورم این هواپیما رنگ شده و الآن در آشیانه است و آماده پرواز، دیگر این هواپیما فتوشاپ نیست و در این هفته به سمت نجف پرواز می‌کند. من از شما می‌خواهم برای اینکه ما به دنبال کارهای اقتصادی و درآمدزایی باشیم و فقط به دنبال نتیجه گرفتن نرویم ما را حمایت کنید نه بزنید. دوستان به ما گفتند تو چه روحیه‌ای داری، دیشب به سایپا باختی ولی امروز راحت کری می‌خوانی. من همیشه در طول شبانه‌روز عادت دارم که خیلی از مسائل را سه بار مرور کنم. مثلاً سریال دودکش را سه بار می‌نشینم و می‌بینم چون دیدن تلویزیون جمهوری اسلامی ایران یک عبادت است.

رویانیان تأکید کرد: وظیفه من این است که کارهای زیربنایی انجام ده،  وظیفه دایی و بازیکنان است که نتیجه بازی را ببرند حالا شاید هم آنها کوتاهی کرده باشند اما نگران نباشید یک جام مال ماست. من وظیفه‌ام کارهای تجاری است و بازیکنان هستند که باید قدر هواداران را بدانند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤالی که چرا برخی از این کارهای اقتصادی شما به بن‌بست می‌خورد گفت: تمام کارهای اقتصادی نیاز به زمان دارد شما برای تخریب یک ساختمان نیاز به زمان دارید که حداقل یک سال فرصت می‌خواهیم. ما پنجاه سال در پرسپولیس هیچ سرمایه و کار ماندگاری نداشتیم و من کمتر از دو سال است که به پرسپولیس آمدم شاید من کار کنم اما مدیران بعدی برداشت کنند، تقصیر ما نیست که پنجشنبه و جمعه تعطیل است. تا می‌خواهم حرف بزنم یا اقدام کنم رئیس‌جمهور عوض می‌شود، بعداً انتخابات است و سپس سازمان لیگ و کی‌روش لیگ را تعطیل می‌کنند. من نفهمیدم این طراحی‌ها چطور انجام می‌شود. اختیارات هم دست من نیست این سیستم اداری است که به یک مدیر اجازه فعالیت می‌دهد. من جمعه‌ها سرکارم اما کسان دیگر نیستند و از طرف دیگر شنبه و یکشنبه هم خارج از کشور همه تعطیل هستند.

رویانیان تأکید کرد: یک مدیر در ایران نمی‌داند امروز یا فردا سرکارش هست یا خیر. در روسیه عوض می‌شود یا در دبی. یک سری زمان احمدی‌نژاد من را می‌زدند اما الآن زمان روحانی نیز کار خود را انجام می‌دهند تا من را بردارند. کاری که عقلانی نیست اینها کارهای دوستان گذشته است. من مثلاً امروز 10 جلسه با پیشکسوتان سازمان لیگ و خیلی از مسائل داشتم و مطمئن باشید کار خودم را می‌کنم اما این را هم بدانید 5ماه وزیر نداشتیم و سه ماه هم زحمت کشیدند من را برکنار کنند الآن هم دو ماه است باز هم زحمت می‌کشند تا من را برکنار کنند. یعنی پنج ماه واقعاً زحمت کشیدند.

رویانیان تاکید کرد: چهارماه بلاتکلیف بودم و هر روز مدیران مختلف را معرفی می‌کردند. آیا شما باشید با این مدیرعامل قرارداد امضاء می‌کنید؟ الآن هم به دنبال جلب رضایت سلطانی‌فر برای کنار گذاشتن من هستند که برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

مدیرعامل قرمزها درباره بدهی و طلب‌های ارزی نیز گفت: وقتی که باید پول وینگادا را می‌دادیم فردی اعلام کرد که حاضر است 110 هزار دلار به ما کمک کند، بعد از چند مدت به او گفتند پای رویانیان روی پوست خربزه است، چرا می‌خواهید این کار را کنید. در مورد پرونده وینگادا، هواپیمایی و خیلی دیگر این مسائل پیش آمده در جمهوری اسلامی همه هواپیماها تأخیر دارند. پرسپولیس هم برخی از کارهایش روی این تأخیر، چه اشکالی دارد.

رویانیان درباره جلسه امروز با تاج نیز یادآور شد: امروز به همراه فتح‌الله‌زاده در جلسه با مجریان بلیت الکترونیکی شرکت کردیم و دو خواسته داشتیم. گفتیم نباید ماهیت از بین برود و طبق قانون ما باید اختیارات خودمان را داشته باشیم.

وی افزود: ما و استقلال مثلاً 6 میلیون هوادار در تهران داریم که 4میلیون متعلق به ماست و 2میلیون متعلق به استقلال. این هواداران ما هستند که به استادیوم می‌آیند که خوشبختانه نظرات  را پذیرفتند و قرار شد سامانه بلیت‌فروشی الکترونیکی با ما همکاری کند، شرط‌ها و نماینده‌ای گذاشتیم که اگر پذیرفتند کار را ادامه می‌دهیم. آنها بدون نماینده من و فتح‌الله‌زاده کاری نمی‌توانند انجام دهند.

مدیرعامل پرسپولیس در پایان درباره جدال شخصی دایی و کریمی نیز تأکید کرد: من امروز از دایی خواستم که دیگر جواب کریمی را ندهد. بهتر است الآن هیچکدام از آقایان حرف نزنند و فقط آنهایی که پرسپولیسی‌اند سخن بگویند. بالاخره الآن دایی سرمربی تیم ماست و کسی حق دارد راجع به این تیم حرف بزند که الآن پرسپولیسی است و در این تیم کار می‌کند. شاید من هم فردا نباشم پس نباید حرفی درباره پرسپولیس بزنم. باید حرمت‌ها رعایت شود. من از دوستانم تقاضا می‌کنم خویشتن‌دار باشند. از دایی به عنوان آقای گل جهان خواهش کردم سنگینی خودش را به خاطر پرسپولیس تحمل کند و دوستان دیگر هم باید سکوت کنند. این بلای خانمان‌سوز پرسپولیس است که با نام حاشیه به جان این تیم افتاده و امیدوارم خیلی زود قطع شود.

در پایان صدوقی، مدیرعامل شرکت همراه آول نیز گفت: بدون شک ما 60 میلیون مخاطب و مشتری در ایران داریم و می‌خواهیم به باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و هوادارانش سرویس‌دهی مطلوبی داشته باشیم. ما تعاملات خوبی را با باشگاه پرسپولیس داشتیم و قطعاً در هزینه‌ها می‌توانیم با کمک تیم‌کارت و سرویس‌های ویژه به این باشگاه کمک کنیم این قرارداد به نفع باشگاه پرسپولیس است و امیدوارم که همیشه و هر سال تداوم داشته باشد.

نظرات بینندگان