arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

همه مردم به برج میلاد دعوت شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با حضور محمد گلریز دبیر جشنواره موسیقی مقاومت، سعید کرمی مدیر روابط عمومی جشنواره و خبرنگاران حوزه موسیقی ظهر امروز در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش فارس در ابتدای نشست رسانه ای پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت که ظهر امروز در برج میلاد برگزار شد دبیر جشنواره توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری جشنواره و بخش های مختلف جشنواره را برای خبرنگاران بیان کرد.

محمد گلریز در ابتدای این نشست گفت: جشنواره امسال با حمایت درست مسئولان دیگر از نظر بودجه در تنگنا نیست. البته این در تنگنا نبودن به معنای چند برابر شدن بودجه جشنواره نیست، بلکه بودجه امسال نسبت به سال های گذشته چند درصد افزایش داشته تا حدی که ما توان مانور بسیاری داریم.

دبیر جشنواره موسیقی مقاومت درباره مراسم افتتاحیه و برنامه های ویژه ای که برای این مراسم در نظرگرفته اند، اظهار کرد: مهمترین برنامه ای که برای افتتاحیه در نظر گرفته ایم یک سرود واحد است که توسط 200 نفر خوانده می شود. شعر این سرود از عبدالجبار کاکایی و آهنگسازش شهروز حقی است که در بهشت‌زهرا (س) و در جوار حرم حضرت امام (ره) در روز افتتاحیه اجرا می شود.

گلریز افزود: شاخه گل‌هایی نیز تدارک دیده شده که به مزار شهدایی که در زمینه‌ی هنر فعالیت داشته اند؛ مانند شهید آوینی ادای احترام کنیم. پنجمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت در برج میلاد برگزار می شود زیرا دارای سالن‌های خوبی است.

این خواننده آهنگ های انقلابی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره در استان های کشور اظهار کرد: این برنامه ها همزمان در ایلام، کرمان، فارس، کرمانشاه و خوزستان برگزار می شود. برای بخش میدانی جشنواره نیز برنامه‌هایی تدارک دیده ایم و تجهیزات خوبی در نظر گرفته شده است. این اجراها در سه نقطه‌ تهران یعنی تئاتر شهر، پارک ملت و بوستان ولایت انجام می‌شود.

وی با اشاره به علت برگزاری میدانی برخی از بخش های جشنواره گفت: می خواستیم موسیقی مقاومت را مردمی‌تر کنیم، به همین دلیل بخش هایی از جشنواره در فضای باز و در چند نقطه تهران برگزار می شود.

گلریز درباره بخش های جشنواره گفت: در بخش رقابتی 25 اثر کلاسیک ایرانی، 26 اثر کلاسیک غیرایرانی، 25 اثر پاپ، 42 ترانه از 13 شاعر به دبیرخانه ارسال شده است که در هر بخش 6 اثر انتخاب شده تا در سالن اصلی برج میلاد و تالارهای جنبی اجرا داشته باشند.

وی از رونمایی سه آلبوم موسیقی در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: رونمایی از سه آلبوم موسیقی از دیگر برنامه‌های جشنواره موسیقی مقاومت است که این آلبوم ها شامل "پلاک عاشقی" ساخته‌ رمضان عظیمی، "یک خیابان سهم یک افسانه نیست" ساخته کارن همایونفر و "بدرقه" ساخته‌ مهدی عباسی است.

دبیر جشنواره همچنین بیان کرد: برگزاری جُنگ شعرخوانی و دعوت از افرادی که خاطراتی از دوران دفاع مقدس دارند، مثل سرداران شناخته شده‌ جنگ از دیگر برنامه‌هاست که خاطره‌گویی می‌کنند. اجرای گروه‌های نظامی و خواندن سرودهای دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

گلریز با اشاره به تحولی که جشنواره پنجم نسبت به دوره های پیش داشته تصریح کرد: امسال موسیقی پاپ حضور پررنگ‌تری در جشنواره دارد، به گونه ای که رضا یزدانی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی و بهنام صفوی هر کدام اجراهای زنده ای در جشنواره دارند. هر خواننده سه قطعه اجرا می کند که دو قطعه با مضمون مقاومت است و یک قطعه به دلخواه آنها اجرا می شود.

این خواننده‌ درباره بخش بین‌الملل جشنواره تاکید کرد: سعی کردیم از کشورهایی در جشنواره استفاده کنیم که خودشان با واژه مقاومت آشنا بوده اند که مصر، لبنان و سوریه از این جمله بودند که بعضی از این گروه‌ها به ما جواب مثبت دادند.

وی افزود: در نهایت قرار شد دو گروه به جشنواره بیایند که یک گروه از لبنان انتخاب شده و همچنین خواننده‌ ترکیه‌ای به نام "مورات ککیلی" با گروه‌اش به ایران می‌آید و کنسرت مشترکی با کامران رسول‌زاده برگزار می‌کند و قصدشان اجرای قطعه‌ای در زمینه‌ بیداری اسلامی است.

دبیر جشنواره موسیقی مقاومت درباره حضور ارکسترهای کشور در جشنواره امسال گفت: ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران به دلیل مشکل هایی که دارند در جشنواره مقاومت امسال حاضر نیستند. البته مسائل مربوط به ارکسترها از سال‌ها پیش و از زمان آقای سنجری مشکل داشته و این ایرادها قبلا هم بوده است.

 

در ادامه این نشست سعید کرمی مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت درباره بلیت فروشی کنسرت ها گفت: سایت ایران کنسرت بلیت‌فروشی کنسرت‌های جشنواره را روز گذشته آغاز کرده است و تنها کنسرت‌های سالن اصلی بلیت‌فروشی می‌کنند  و دیگر اجراها به صورت رایگان برگزار می شوند و حضور برای عموم مردم آزاد است.

مدیر روابط عمومی این جشنواره با اشاره به احتمال حضور برخی هنرمندان در جشنواره امسال گفت: همچنین قرار است حامد زمانی و کاوه آفاق در بخش رقابتی به اجرای برنامه بپردازند که همزمان با انتشار جدول این جشنواره اخبار دقیق آن منعکس می شود.

در حاشیه؛

متاسفانه ارکسترها امسال حضور ندارند و ارکستر سمفونیک صداوسیما هم دستمزد بالایی برای حضور درخواست کرده که در توان مالی جشنواره نبوده است.

با آمدن اهالی پاپ به جشنواره مقاومت؛ حضور خوانندگان رپ در جشنواره قطعی نیست.

به گفته دبیر جشنواره با تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران تماس گرفته شده اما آنان نسبت به موسیقی مقاومت جبهه داشته اند. حتی پیشنهادهای بالای مالی هم نتوانسته آنها را برای حضور در جشنواره متقاعد کند.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت با حضور گروه‌های داخلی و خارجی، در سبک‌های مختلف موسیقایی از روز 23 تا 26 مردادماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره موسیقی مقاومت به آدرس defencemusic.ir مراجعه کنند.
نظرات بینندگان