arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

رسایی: "علوی" برای امام جمعه بودن گزینه خوبی است نه وزارت اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران گفت: تاکید ما بر موضوع فتنه و برائت افراد از آن انتقام‌گیری نیست بلکه جلوگیری از تکرار اتفاقاتی است که به قول مقام معظم رهبری نظام را تا لب پرتگاه برد.

حمید رسایی در مخالفت با وزارت حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: دلیل روبوسی‌ام با وزیر پیشنهادی که قبل از نطقم انجام دادم این بود که بگویم زنده باد مخالف من، شعاری که امیدواریم به صورت واقعی تحقق پیدا کند.

وی گفت: در دوره‌ای شعار زنده باد مخالف من را دیگران دادند ولی ما به آن عمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه خدا را شاهد می‌گیرم که قصد و غرض شخصی بین بنده و حجت‌الاسلام علوی در میان نیست، به تبیین دلایل مخالفتش با وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداخت و افزود: یکی از اشکالات وارد بر ایشان با وجود سوابق خوب در سایر حوزه‌ها آشنا نبودن با حوزه عمل وزارت اطلاعات است؛ سوالم این است که چرا برخی دوستانی که سابقه و پیشینه وزارت اطلاعات را داشتند توسط رئیس‌جمهوری معرفی نشدند ولی حجت‌الاسلام علوی معرفی شد که هیچ‌سابقه‌ای در این وزارتخانه ندارد.

رسایی افزود: به نظر بنده بهتر بود حجت‌الاسلام پورمحمدی با سابقه و آشنایی خوب بر مسائل اطلاعاتی و نظارتی به عنوان وزیر اطلاعات به مجلس معرفی می‌شد.

این عضو جبهه پایداری گفت: در هر مجموعه‌ای نیروهای خوب و گاهی نیروهای مخالف وجود دارد که حتی ممکن است لباس روحانیت به تن داشته باشند، وقتی فرد بی‌سابقه‌ای در وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد افرادی که قصد شیطنت دارند و در داخل این مجموعه هستند ممکن است مجددا از این موضوع سوءاستفاده کنند.

وی، روحیه لابی‌گری را در مجلس مورد اشاره قرار داد و گفت: روحیه لابی‌گری در نمایندگان مجلس موضوعی طبیعی است اما این روحیه برای وزیر اطلاعات خوب نیست، ایشان با برخی چهره‌ها و شخصیت‌هایی ارتباط دارند که اگر وزیر اطلاعات بودند یا نباید با آنها ارتباط می‌داشت یا با آنها برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به حضور حجت‌الاسلام علوی در جلسه‌ای مدعی شد در یک جلسه فردی که در پرونده مشهور «شهرام کذا» بود و حتی از افراد ساواک در آن جلسه، حضور داشتند حجت‌الاسلام علوی نیز جزو مهمانان آن جلسه بود و حضور داشت البته ایشان بعدا گفت که این افراد را نمی‌شناسد سوال بنده این است که چطور می‌توان چنین فردی را در مسئولیت وزارت اطلاعات قرار داد؟

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: حجت‌الاسلام علوی در موضوعی دچار خبطی شده بود که بعدا هم آن را پذیرفت و ما نجابت کردیم و آن موضوع را بیان نکردیم.

وی یادآور شد: حجت‌الاسلام علوی در جایی گفته بود که برای وزارت کشور مناسب‌تر است، چون در وزارت اطلاعات برخی حرف‌ها را باید نگه داشت که با روحیات بنده سازگار نیست.

وی تصریح کرد: با خود کلنجار رفتم که این موضوع را بگویم یا نگویم، ولی حالا آن را می‌گویم حجت‌الاسلام علوی برای مجلس نهم و میان‌دوره‌ای در انتخابات شرکت کرد ولی در هر دوبار رد صلاحیت شد، حالا بنده وارد جزئیات آن نمی‌شوم اگر در رد صلاحیت‌های شورای نگهبان تردید شود، در تایید صلاحیت این شورا نیز باید تردید شود، بنابراین حرمت این شورا باید حفظ شود.

رسایی تصریح کرد: وزیر اطلاعات باید درباره صلاحیت‌های مجلس دهم نظر دهد، بنابراین باید برای تعیین وزیر پستی که مهمتر از نمایندگی است دقت شود، آقای علوی برای امام جمعه بودن گزینه خوبی است ولی برای وزارت اطلاعات خیر.

این عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی افزود: در سال 76 وزیر اطلاعاتی مسئول این وزارتخانه شد که هیچ سابقه‌ای در این وزارتخانه نداشت و اکثر اعضای منحله حزب مشارکت که از این وزارتخانه خارج شده بودند بلایی بر سر هاشمی رفسنجانی آورده بودند که ما هم که منتقد ایشان هستیم چنین کاری با ایشان نکردیم، آنان به هاشمی اتهام قتل زدند ولی با وجودی که با آقای هاشمی مخالفیم چنین اتهامی به ایشان نزدیم.

نماینده مردم تهران مدعی شد: بی‌تجربگی وزیر دولت اصلاحات موجب دور خوردن وزارت اطلاعات و شکل‌گیری قتل‌های زنجیره‌ای شد، هرچند که وزارت اطلاعات در سال‌های بعد خود را بازسازی کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیراطلاعات گفت: وقتی دو برنامه وزیر را که با فاصله زمانی به مجلس ارسال شد متوجه شدم برنامه اول ایشان مورد تایید وزیرپیشنهادی اطلاعات نیست، آقای علوی از الان برای شما برنامه می‌نویسند، آقای لاریجانی آیا برنامه اول وزیر پیشنهادی اطلاعات از دولت به مجلس ارسال شده است؟ آقای روحانی چه کسی این برنامه را نوشته است آیا نباید با مشورت افراد خبره این برنامه نوشته می‌شد.

رسایی تصریح کرد: در سال 76 اصلاحات آمریکایی و مطبوعات و رسانه‌های آن دوران به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای وزارت اطلاعات را زدند، به بهانه کوی دانشگاه نیروی انتظامی را زدند و وزارت اطلاعات را سلاخ پیرزن‌ها معرفی و نیروی انتظامی را قاتل جوانان جا انداختند، به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای بسیج و سپاه را به صورت تک‌تیراندازی زدند، بسیج و سپاه را طوری معرفی کردند که گویا افرادی با دمپایی سوار بر موتور هزار مردم را لت و پار می‌کنند؛ آقای روحانی شما هم در آن زمان تخریب شدید تعجب می‌کنم که چرا شما با سابقه بودن وزیر اطلاعات در این وزارتخانه را مورد توجه قرار نمی‌دهید.

این عضو کمیسیون اصل 90 افزود: وزارت اطلاعات در گذشته سوابق عناصر اصلاحات آمریکایی را از بین برد و به همین دلیل در استعلامات بعدی برای این عناصر سابقه‌ای در این وزارتخانه موجود نیست، اما نگران تکرار این قضایا هستیم، البته شخصیت آقای روحانی مقتدرتر از آن است که انتخاب برخی از افراد برای برخی از معاونت‌های وزارت اطلاعات را برتابد.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس شاخص اندازه‌گیری و بزنگاه نظام است و مردم به عملکرد ما توجه دارند.

نظرات بینندگان