arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

قدرت 4 متري وام خريد مسكن!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اداره طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه تسهیلات خرید مسکن این بانک تنها در ۷ درصد قیمت مسکن تاثیرگذار است و قدرت خريد حداكثر 4 مترمربع بناي مسكوني را فراهم مي‌كند، گفت: رویکرد بانک مسکن افزایش سقف وام خرید مسکن است.

نادر قاسمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا بانک مسکن با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه‌ای برای افزایش وام ساخت یا خرید مسکن دارد یا خیر؟ افزود: باید ابتدا ببینیم سیاست دولت یازدهم بعد از انتخاب وزرا چیست و بعد از آن است که بانک مسکن می‌تواند برنامه‌های خود را برای وام خرید و ساخت مسکن ارائه کند بنابراین فعلا که باید منتظر ماند.

وی با اشاره به اینکه به هر حال باید دید که سیاست و دیدگاه دولت یازدهم چیست، ادامه داد: دیدگاه وزیر راه و شهرسازی دولت دهم این بود که وام ساخت مسکن افزایش یابد، اما وام خرید مسکن هیچ افزایشی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: وام خریدی که در حال حاضر می‌توان با آن تنها 3 تا 4 متر خانه خرید نمی‌تواند چندان بر بازار و قدرت خرید تاثیرگذار باشد، اما به هر حال اگر دولت جدید و وزیر جدید مساعدت نشان دهد بانک مسکن هم آمادگی پرداخت و افزایش وام خرید را دارد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مسکن توان افزایش سقف وام خرید مسکن را دارد، گفت: باید دید سیاست دولت یازدهم و وزیر جدید چیست، اما به هر حال بانک مسکن به منابع خود نگاه می‌کند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد.

بانك‌مسكن دنبال افزايش وام

وی ادامه داد: رویکرد بانک مسکن، رویکرد مثبتی در زمینه افزایش سقف وام خرید مسکن است.
رییس اداره طرح و برنامه بانک مسکن در پاسخ به این سوال که اگر سقف وام خرید مسکن افزایش یابد احتمال رشد قیمت مسکن نیز وجود دارد، گفت: به هیچ وجه این‌طور نیست؛ چرا که بانک مسکن در 7 درصد جامعه تقاضای مسکن تاثیرگذار است و بقیه متقاضیان از وام خرید بانک مسکن استفاده نمی‌کنند.
نظرات بینندگان