arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

اعلام حمایت محسن رضایی از وزرای پیشنهادی دفاع، خارجه و اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از محمد جواد ظریف، سید محمود علوی و حسین دهقان اعلام حمایت کرد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمعی از دانشجویان رشته روابط بین الملل، به حمایت از برخی از وزرای پیشنهادی دولت پرداخت و گفت: با حضور ظریف در وزارت امور خارجه، منافع ملی ایران و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی در محیط بین المللی با استفاده از مهارت های دیپلماتیک وی و همکارانش بیش از پی تقویت خواهد شد، چرا که وی نسبت به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی اعتقادات مشخص و ثابت شده ای دارد و ثبات او بر اصول انقلاب اسلامی در طول این سالها به اثبات رسیده است.

وی افزود: ظریف با احاطه به مسائل بین المللی و هم چنین شناخت موقعیت کنونی ایران در منطقه و جهان،به خوبی می تواند با عملکردی مناسب اعتبار بین المللی و منطقه ای ایران را  بهبود ببخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ظریف به عنوان یکی از قوی ترین دیپلمات های ایرانی یاد کرد که همواره دفاع از منافع ملی ایران را در طول بیش از سی سال خدمت در وزارت خارجه سر لوحه کار خود قرار داده است.

رضایی با اشاره به ابعاد مختلف دیپلماسی در دنیای کنونی اظهار داشت: در جهان امروز در کنار دیپلماسی متعارف و مرسوم بین کشورها،اینک این دیپلماسی عمومی، فرهنگی و نخبگان است که می تواند زمینه ساز نفوذ هر چه بیشتر یک کشور در بخش های مختلف منطقه ای و بین المللی در جهان شود. محمد جواد ظریف با توجه به نفوذی که در محافل دیپلماتیک و آکادمیک دارد می تواند بستر های لازم برای بهره برداری از دیپلماسی عمومی و نخبگان را برای ایران و ایرانیان فراهم کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره سایر اعضای کابینه چیست، گفت: علاوه بر ظریف، سید محمود علوی و حسین دهقان هم از جمله وزرایی هستند که امتحان خود را در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی پس داده اند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد که با حضور این دو چهره در وزارتخانه های حساس و کلیدی اطلاعات و دفاع، از یک سو توانمندی های دفاعی کشور روندی پرشتاب تر گرفته و از سویی دیگر اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در دنیای پیچیده کنوی بیش از هر زمان دیگری ارتقاء یابد.

نظرات بینندگان