arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

جباری/ موافق: نام "حجتی" با جهاد کشاورزی عجین شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نام آقای حجتی با جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی عجین شده است.

به گزارش ایسنا، احمد جباری در نطق خود در موافقت با وزارت محمود حجتی خاطرنشان کرد: فردی که برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده فردی است که برای مدیریت آن بسیار متناسب است و نام این وزارتخانه با نام آقای حجتی عجین شده و این مساله بر کسی پوشیده نیست، نام آقای حجتی برای همه کشاورزان و صنعتگران مرتبط با حوزه کشاورزی آشناست.

وی ادامه داد: حضرت امام سخنی دارند که می‌گویند ما باید در تولید محصولات خودکفا شویم و علاوه بر اینکه محصولاتمان کشور خودمان را اداره می‌کند بتوانیم صادرات هم داشته باشیم به این سخن امام قطعا در برنامه‌های آقای حجتی توجه خاص و ویژه‌ای شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در حوزه کشاورزی باید امنیت قضایی و توسعه پایدار داشته باشیم، این مساله می‌تواند نقش موثری در اشتغال، تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی داشته باشد.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در پاسخ به یکی از مخالفان، گفت: در توصیف مدیریت و سلامت وزیر پیشنهادی باید بگویم این مساله در مورد ایشان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، آقای حجتی در خانواده‌ای رشد یافته که چهارده شهید و 9 جانباز را تقدیم انقلاب کرده است، خود ایشان هم در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بسیاری شرکت داشته و اعتقاد ایشان به مبانی نظام بر هیچ کس پوشیده نیست، از این منظر ایشان گزینه صالحی برای تصدی وزارت خواهد بود.

جباری ادامه داد: یکی از مخالفان گفتند آقای حجتی با جهاد سازندگی کار نکرده در صورتی که ایشان از اولین روز تشکیل جهاد سازندگی در کمیته کشاورزی آن مشغول به فعالیت بوده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس به سخنی از ابوالفضل بیهقی اشاره کرد و گفت: بیهقی در تاریخ خود جمله‌ای دارد که با اوضاع تاریخی امروز ما بسیار هماهنگ است، او می‌گوید کار چو گران شد مرد کارآزموده فرست، آقای روحانی با شناخت کاملی که از سختی اداره امور کشور دارد، برای عبور از گردنه مشکلات و تحریم‌ها مردان کارآزموده‌ای به میدان آورده و تجربه گرانقدر وزرای پیشنهادی را به عنوان یک سرمایه مدیریتی به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: همکار مخالف ما گفتند آقای حجتی رشته تحصیلی متناسبی با این مسئولیت پیشنهادی ندارد. ایشان در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده‌اند و همه می‌دانند که عمران یک شاخه بین رشته‌ای است. بیش از پنجاه درصد فعالیت‌های کشاورزی مرتبط با امورات عمرانی است، کشاورزی و اقتصاد با عمران عجین شده‌اند. سوابق آقای حجتی توان بالای مدیریتی و اشراف کافی به این وزارتخانه را نشان می‌دهند.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در ادامه صحبت‌هایش دلایل موافقت خود با این وزیر توضیح داد و گفت: در دوره قبلی وزارت آقای حجتی در تولید محصولات اساسی رشد چشمگیری داشتیم و در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و جشن خودکفایی گرفتیم، این در حالی است که در سال‌های قبل از مدیریت ایشان همواره تراز تجاری کشاورزی منفی بود و به طور میانگین همیشه سه میلیارد دلار کسری تراز داشتیم، در دوره او تراز کشاورزی مثبت شد.

جباری افزود: همچنین در دوره آقای حجتی بود که صادرات از واردات پیشی گرفت، در دوره‌ای که ایشان مدیریت داشتند به ازای هر متر مکعب آب حجم تولید از 700 گرم به 900 گرم افزایش یافت، لازم است با توجه به شرایط نامطلوب آب و نیاز به بهره‌وری بالا در این حوزه تجربه موفق ایشان یک بار دیگر به کار گرفته شود.

وی همچنین به مشکلات حوزه کشاورزی اشاره و تاکید کرد: برای این مشکلات راه‌حل‌هایی در برنامه پیشنهادی محمود حجتی گنجانده شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: افزایش بهره‌وری با استفاده از روش‌های جدید در تولید یکی از برنامه‌های پیشنهادی ایشان است. همچنین برای کمبود نهاده‌های کشاورزی، بهبود تولید و سلامت محصولات، بهبود حمل و نقل کشاورزی و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی و بکارگیری فارغ‌التحصیلان نیز در برنامه ایشان تدابیری دیده شده است.

نظرات بینندگان