arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

چرا کوچک زاده به پورمحمدی حمله کرد؟

در همین حال، شنیده ها حکایت از آن دارد که علت مخالفت کوچک زاده با پورمحمدی، انتقادات تند وزیر کشور دولت اول احمدی نژاد از دولت دهم بوده است. از نظر کوچک زاده، نقد دولتی که او یکی از یارانش بوده، روشی غیراخلاقی است. او البته معتقد است که اگر فردی به دولت کمک کند، طبیعی است که باید دولت نیز به او کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نطق تند مهدی کوچک زاده علیه وزیر پیشنهادی دادگستری، با واکنش پورمحمدی مواحه شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ کوچک زاده در نطق خود گفت: بنده در دولت احمدي ن‍ژاد به وزارت پورمحمدي رای ندادم. ايشان طي سالهاي پس از جنگ قائم مقام وزير اطلاعات و 3 سال در دولت اول احمدي نژاد به عنوان وزير كشور و 5 سال اخير هم رئيس سازمان بازرسي كل كشور بودند. راي منفي من به وي حاصل ارزيابي منفي از عملكرد ايشان بوده است كه البته بايد بگويم كه برخي ضعفها از زيرمجموعه آقاي پورمحمدي بوده است چرا كه شخص ايشان فردي مومن هستند.

وی افزود: جناب آقاي پورمحمدي شما روزي كه قايم مقام اطلاعات كشور بوديد گسترده ترين فعاليتهاي اقتصادي در آن دوران شكل گرفت.آقاي پورمحمدي شما قائم مقام حفاظت اطلاعات بوديد. آقاي ربيعي از وزراي پيشنهادي دولت آقاي روحاني در مورد آن دوران مي گويد: در اين دوران مديران با رويكردي جديد وارد ميدان شدند. آن زمان براي خريد ميوه ساعت 10 صبح به ميدان تره بار رفته بودم كه ديدم وزيري با لباس ورزشي و گرم كن با 3 خودروي بيت المال و وسايل تنيس براي خريد آمده است. شما براي جلوگيري از اين اقدامات چه كرديد؟خطاب من به آيت الله آملي لاريجاني كسي كه ايشان را معرفي كرده هم هست. من مي گويم كسي كه در دوران اوج گيري اشرافي گري بي توجه بوده است و در دوره وزارت كشور و سازمان بازرسي هم اين بي توجهي ادامه داشته نمي تواند وزير خوبي براي كابينه ضد افراط باشد.


علقه ویژه به احمدی نژاد

در همین حال، شنیده ها حکایت از آن دارد که علت مخالفت کوچک زاده با پورمحمدی، انتقادات تند وزیر کشور دولت اول احمدی نژاد از دولت دهم بوده است. از نظر کوچک زاده، نقد دولتی که او یکی از یارانش بوده، روشی غیراخلاقی است. او البته معتقد است که اگر فردی به دولت کمک کند، طبیعی است که باید دولت نیز به او کمک کند.


کوچک زاده در یکی از سفرهای خارجی که همراه احمدی نژاد رفته

به گزارش «انتخاب» ؛ منابع مطلع می گویند با توجه به الطاف همیشگی دولت احمدی نژاد و شخص وی به مهدی کوچک زاده، نزدیکان رئیس جمهور سابق از او خواسته اند علیه پورمحمدی صحبت کند. کوچک زاده در پاسخ گفته که اقدام در مسیر منویات دکتر احمدی نژاد را وظیفه خود می داند.

بنابراین گزارش، پورمحمدی فردی بوده که بخش عمده ای از اقدامات غیرقانونی دولت احمدی نژاد را فاش کرد و به همین، همواره مورد غضب جدی احمدی نژاد و نزدیکانش بوده است.

واکنش پورمحمدی

 حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: آن کسی که امروز برای آن طرف آب مطلب فراهم می‌کند هم قبلا شعارهای سوپرحزب‌اللهی می‌داد. من برای خودم و این منتقدم دعا کرده‌ام که عاقبت به خیر شویم.

مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشنهادی دادگستری با بیان اینکه مسئولیت‌های سختی که متوجه اوست به نوعی لطف است، گفت: من از دوستانی که معتقدند وزارت دادگستری هیچ جایگاه و فایده‌ای ندارد، می‌پرسم پس این همه درگیری برای چیست؟

پورمحمدی با اشاره به جلسه رای اعتماد برای وزارت کشور در دولت احمدی‌نژاد، اظهار کرد: جلسه رای اعتماد برای وزارت کشور در آن دولت با سر و صدای زیادی همراه بود. همچنین برای توضیح در مورد پرونده سه هزار میلیارد تومانی هم درگیری‌ها در مجلس بسیار شدید بود. کار به جایی رسید که من 72 دقیقه همراه با سکوت نمایندگان صحبت کردم و باز هم دوستان خواهان ادامه صحبت بودند. تصورم این بود که امروز فضای آرام‌تری خواهیم داشت اما چنین نشد.

وی با نقل دیداری با دکتر بهشتی، گفت: 15 اسفند ماه 59 بعد از آنکه در 14 اسفند 59 در دانشگاه تهران غوغایی به پا شده بود، عده‌ای پشت دیوار ساختمان دادگستری در میدان ارگ شعار مرگ بر بهشتی می‌دادند و بهشتی را مظهر سرمایه‌داری و حافظ سرمایه‌داری می‌دانستند در حالیکه ما که برای دیدار با آقای بهشتی رفته بودیم، متشنج بودیم؛ آقای بهشتی سکوت کرده بودند و گفتند خداوند مدافع حقوق کسانی است که ایمان آورده‌اند.

گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری در ادامه خطاب به یکی از مخالفانش پرسید آیا ما مظهر اشرافیت بوده‌ایم؟ باید چه چیزی در پاسخ بگویم. همین برخورد را قبلا با بزرگان دیگری هم داشته‌اند و امروز خوراک برای آن طرف آب فراهم می‌کنند. آن کسی که امروز برای آن طرف آب مطلب فراهم می‌کند هم قبلا شعارهای سوپرحزب‌اللهی می‌داد. من برای خودم و این منتقدم دعا کرده‌ام که عاقبت به خیر شویم و اگر آن مطلب مطرح نمی‌شد همین چند کلمه را هم نمی‌گفتم.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات مخالفش در مورد سابقه او در وزارت کشور، گفت: می‌گویند که در وزارت کشور چه کرده‌ام؟ هیچ پرونده مبارزه با فسادی نبوده است، همین‌طور در سازمان بازرسی کل کشور؛ این بی‌عدالتی کجا بود؟ شما مگر دوست دولت گذشته نبودید، آیا شما معتقدید که در دولت گذشته فساد وجود داشته است؟ اگر شما می‌گویید که دولت گذشته فاسد بوده من تمام این اتهام‌ها را می‌پذیرم. اگر سکوت کرده‌ام تاوان آن همین است. عدالت تاوان دارد، عدالت و اصرار بر حق تاوان دارد.

اگر شما می‌گویید که دولت گذشته فاسد بوده من تمام این اتهام‌ها را می‌پذیرم

پورمحمدی با اشاره به اظهارات منتقد دومش که در جلسه عصر صحن علنی مجلس سخن گفته بود، گفت: از من می‌پرسند که چرا وزارت کشور را رها کرده‌ام و بعد خودشان می‌گویند که بنده از وزارت کشور اخراج شده‌ام. حالا می‌گویند وزارت دادگستری که چیزی نیست، چرا سازمان بازرسی را رها می‌کنم؟ من در این مورد توضیحی نمی‌دهم. آقای دکتر لاریجانی می‌دانند که در این خصوص چه چیز گذشته است و می‌توانند در این مورد توضیح دهند. من وارد نمی‌شوم اما عدالت تاوان دارد، 10 روز است که من به عنوان نامزد وزارت دادگستری معرفی شده‌ام و پنجاه شبکه ماهواره‌ای، سایت، روزنامه و مجله علیه من مطلب می‌نویسند، به همین دلیل از رییس‌جمهور خواسته‌ام که معرفی مرا پس بگیرد و از شما می‌خواهم که به من رای ندهید. البته من نمی‌خواهم منتقدانم در اینجا را به آن لیست اضافه کنم. 10 روز دیگر برای رسانه‌های آن طرف خوراک فراهم کرده‌ایم.

گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری با نام بردن از برخی رسانه‌هایی که به ادعای او طی روزهای گذشته علیه وی کار کرده‌اند، گفت: من افتخار می‌کنم که بر مواضع، آرمان‌ها و اصول انقلاب ایستاده و مورد غضب و خشم دشمنان هستم و خوشحالم که دولت یازدهم در این فضای بحث و این جریان سالم انقلابی حضور دارد و بر مواضع خود پای می‌فشارد. اگر می‌گفتند برای چه آمدی و چه می‌خواهی بکنی مساله تفاوت می‌کرد.

وی با اشاره به برخی مواردی که منتقدانش علیه او مطرح کرده‌اند، گفت: به داستان 500 میلیون تومان اشاره کردند. تنقیح قوانین 40 سال است که روی زمین مانده است. حالا در طول فعالیتم در سازمان بازرسی یازده یا دوازده برنامه از پنجاه برنامه این موضوع را حاضر کرده‌ایم و امیدواریم دوستان بعدی هم به سرعت این روند را ادامه دهند.

پورمحمدی با اشاره به مقاومت چند ساله‌اش در سازمان بازرسی، گفت: بسیاری به من گفتند که در مورد مسائلی کوتاه بیایم وگرنه چنین برخوردهایی با من صورت خواهد گرفت اما من بر مواضع حق و عدل ایستاده‌ام. وقتی این شاهدها مطرح شد به رییس قوه عرض کردم دولتی‌ها از من شکایت دارند، گفتند شکایت نیست اما من گفتم همان که هست را به شعبه ارجاع بدهید. وقتی به شعبه ارجاع شد از شعبه خواستم که در مورد موضوع تحقیق کند اما شعبه گفت که چون من قاضی هستم نمی‌تواند حکم تحقیق بدهد مگر اینکه من کتبا این موضوع را بنویسم.

کتبا نوشتم که از من تحقیق بشود و رفتم در آن مورد بازجویی پس دادم

گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری ادامه داد: من کتبا نوشتم که از من تحقیق بشود و رفتم در آن مورد بازجویی پس دادم. من مثل آنها که خط قرمز گذاشتند و اجازه بازجویی ندادند و باعث شدند بسیاری از پرونده‌ها هنوز معلق باشد رفتار نکردم، همان شعبه به مساله رسیدگی کرد و نظر قاضی و دادستان این بود که اقدامات منطبق با قانون در حوزه اختیارات و در زمان وزارت بوده و اصلا جرمی واقع نشده و الا آخر که من نمی‌خواهم وقت شما را با این مساله پر کنم.

پورمحمدی خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: بیاییم برای عدالت بیشتر وقت بگذاریم. به خاطر مسائل سیاسی، عدالت و منافع کشور در حاشیه قرار گرفته است. مشکلات برطرف نشده و این اتفاقات به خاطر غلبه مسائل سیاسی بوده است. بیایید این فضا را تغییر دهیم. عدالت را واقعی و جدی بگیریم.

وی با اشاره به این مساله که اختیارات وزارت دادگستری و وزیر دادگستری مشخص نشده است، گفت: از کارهایی که باید انجام شود تبیین اختیارات وزارت دادگستری است. همچنین باید مشخص شود که چه کسانی باید به مجلس پاسخگو باشند. ما حق سوال را برای مجلس محترم می‌دانیم و معتقدیم به علت اینکه مجلس در راس امور است باید به آن پاسخگو باشیم و این را وظیفه خود می‌دانیم. در وزارت کشور هم نشان داده‌ام که این روحیه را داشته‌ام، بیایید فضا را هموار کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری ادامه داد: من به عنوان وزیر دادگستری که اگر مورد عنایت شما باشد برای آن انتخاب خواهم شد، برای خودم یک رسالت بزرگ‌تر قائل هستم و آن این است که وزیر عدالت، خادم عدالت و مبلغ عدالت باشم تا بتوانیم مصوبات عادلانه داشته باشیم و جلوی رانت‌خواری و بروز فساد در دولت را بگیریم و از دولت، مبارزه با فساد را شروع کنیم. فضای مبارزه با فساد را به درون دولت ببریم. حالا که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری معرفی شده‌ام امیدوارم بتوانیم خودمان عامل مبارزه با فساد باشیم.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت قوه قضاییه و قضات، ادامه داد: دغدغه‌های زیادی در مورد عدالت وجود دارد و تلاش‌های بسیاری هم انجام شده اما خروجی آنچه که می‌خواهیم نیست. انتظار این است که تلاش کنیم در خدمت همکاران قضا باشیم و فضایی عادلانه بسازیم و با کمک شما قوانین عادلانه تصویب کنیم، با عدالت قضایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فضای عدالت بسازیم، جامعه عادل به وجود بیاوریم که این خواست بزرگ و آرمانی با همت و پشتیبانی شما و تلاش ما قابل دسترسی است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که 145 نفر از نمایندگان برای دفاع از وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری نام‌نویسی کرده‌اند، از موافقان و مخالفان خودش تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بحث‌ها در این زمینه به اقناع بیشتری بینجامد.

پورمحمدی همچنین به درخواست لاریجانی برای پاسخگویی به دو یادداشتی که در طول اظهاراتش به دست او رسیده بود، توضیح داد: در مورد قراردادی که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند باید بگویم متهمی با وزارت کشور قرارداد داشته و برای این کار پول گرفته اما وارد ماجراجویی‌های سیاسی شدند و کار را هم انجام ندادند، تحقیقات در این زمینه در جریان است حالا به ما گفتند که مجلس هم می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند که ما هم اعلام کردیم که استقبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
120
919
کوچک زاده مثل رسایی. رسایی مثل احمدی نژاد. احمدی نژاد مثل کوچک زاده. این مثلثی است که فقط خودشان را انقلابی می دانند و اگر رو ببینند به ...........هم ایراد می گیرند.
شايان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
527
415
كاش ايشون ( اقاي پورمحمدي ) راي نياره ...
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
97
301
ایشان معلوم حال هستند برای کار ایشان دلیل برهان لازم نیست..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
32
195
خوب بود پورمحمدي براي امثال شما دو ركعت نماز ميخواند
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
55
507
کوچک زاده وقتی جوابش رو شنید دهنش باز مونده بود و هاج و واج لبخند هیستریک میزد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
102
488
پور محمدی ترکوند مجلس رو
دیروز هم ظریف خیلی سیاست مدارانه و کوبنده صحبت کرد و کلا ایشون خیلی باسواد و باشخصیت هستن
به روحانی تبریک می گم به این سلیقه شون
کوچک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
28
473
اسم شایسته و با مسمایی دارد این کوچک زاده کوچک !!
نظرات بینندگان