arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

نتانیاهو: تهدیدات خاورمیانه مقابل بمب هسته‌ای ایران کوچک هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیامین نتانیاهو گفت در صورتی که ایران به بمب هسته ای دست پیدا کند، تهدیدات در منطقه خاورمیانه در مقابل تهدید ایران دارای سلاح هسته ای کمرنگ می شوند.

به گزارش "هشت صبح" ، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با ژنرال مارتن دیمبسی فرمانده ارتش آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است گفت: تهدیدات بسیار زیادی در منطقه وجود دارند و ما درباره آنها صحبت می کنیم اما این تهدیدات در مقابل تهدید کسب سلاح هسته ای توسط ایران، کوچک هستند.

نتانیاهو افزود: باهم برای منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای همکاری می کنیم.

وی گفت: چالش های امنیتی در منطقه و از جمله چالش تحقق صلح در منطقه ما وجود دارد.

ایران بارها ضمن رد ادعاهای اسرائیل درباره تلاش برای ساخت بمب اتمی، بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکید کرده است.

نتانیاهو همچنین به سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که چند ماه پیش در سفر به تل آویو درباره قدرت ائتلاف استراتژیک و همکاری امنیتی میان آمریکا و اسرائیل به ویژه حق اسرائیل در دفاع از خود در مقابل هر تهدیدی مطرح کرده بود.

ژنرال دیمبسی در چارچوب سفر منطقه ای روز دوشنبه وارد اسرائیل شد. او قرار است به اردن هم سفر کند. وی علاوه بر نتانیاهو با ژنرال بینی گانتس فرمانده ارتش اسرائیل نیز دیدار و درباره مسائل امنیتی در منطقه گفتگو کرد.

ژنرال دیمبسی هم برتعهد آمریکا برای تقویت شراکت با اسرائیل تاکید کرد.

فرمانده ارتش آمریکا همچنین در کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت: ارتش سوریه در حال جابجایی سلاح شیمیایی از مکانی به مکان دیگر است. هدف از این اقدام تضمین امنیت حکومت سوریه است.

وی افزود: درگیری منطقه ای از بیروت تا دمشق و بغداد کشیده شده است و منعکس کننده تناقض های مذهبی دینی و نژادی است. برای تسویه این درگیری و نزاع، نیاز به فعالیت زیاد و زمان طولانی است.
نظرات بینندگان