arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

وزیر پیشنهادی دفاع: اقدام خصمانه علیه ایران منجر به تهدید منافع و امنیت دشمنان خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت یازدهم با تاکید هر اقدام خصمانه دشمنان علیه ایران منجر به تهدید منافع و امنیت آنها خواهد شد در بیان برنامه‌های خود تاکید کرد: بهره‌مندی از قدرت دفاعی مطمئن مستلزم مشارکت همه قوا، سازمان‌های ملی و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

به گزارش خانه ملت، حسین دهقان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 مرداد) مجلس شورای اسلامی با توجه به عدم ثبت‌نام مخالف در مجلس برای صحبت گفت: به رسم ادب و سپاس از همه الطافی که ابراز فرمودید تشکر می‌کنم.

وزیر پیشنهادی دفاع کابینه حسن روحانی در ادامه این مطلب ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب و عرض ادب و احترام به ساحت رهبر انقلاب و ایثارگران افزود: یاد و خاطره وزرای دفاع شهید چمران، نامجو و فکوری را گرامی می‌دارم و خاضعانه از مجاهدت‌های شبانه‌روزی سابق دفاع به ویژه برادر ارجمندم سردار وحیدی قدردانی می‌کنم.

دهقان تصریح کرد: از رئیس جمهور که اینجانب را شایسته دانسته‌اند سپاسگذاری می‌کنم و به طور یقین رای اعتماد شما مسئولیت خطیر بنده را سنگین‌تر کرده و امیدوارم در صورت کسب رای اعماد، عملکردم پاسخ مناسبی به اعتماد ولی امر مسلمین، رئیس جمهور، رای اعتماد شما نمایندگان، انتظارات همرزمان شهید و بزرگوارم، امیران شهید و سرافراز صیاد شیرازی، بابایی، کشوری، وطن‌پور، شیرودی، ستاری، اردستانی، فلاحی، دوران، یاسینی، اردستانی، زارع، نعمتی، همتی و نظافت و سرداران و جهادگران شهید پورشریفی، حجتی، رضدی و آوینی و کلاهدوز، خلیفه سلطانی، جهان‌آرا، بروجردی، کاظمی، همت، خرازی، باکری‌ها، خدام‌چینی، ادب‌دوست، آوردگانی، وحید دستجردی، آریان‌فر و هزاران شهید گرانقدر دیگر از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج، عشایر قهرمان، اقلیت‌های دینی و اقوام مختلف ترک، لر، بلوچ و در یک کلام ملت بزرگ ایران باشد.

وی ادامه داد: بزرگترین افتخار من سربازی ولایت امر و همرزمی با رزمندگان دفاع مقدس و همکاری با تمامی فرماندهان و سازمان‌های نیروهای مسلح پس از پایان جنگ تحمیلی و طبعاً آشنایی کامل با سازمان، ماموریت، الزامات و نیازمندی‌های نیروهای مسلح می‌باشد.

دهقان تصریح کرد: برعهده داشتن مسئولیت در سطوح مختلف سپاه، حضور 8 ساله در وزارت دفاع، حضور 6 ساله در دولت به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و همچنین فعالیت در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و بهره‌مندی از سوابق تحصیلی مرتبط در حوزه مدیریت این امکان را برای من فراهم می‌کند که بتوانم به قوه الهی حمایت و پشتیبانی شما را در دولت به همراه داشته باشم.

وی افزود:‌ طبیعی است که مسئولیت خطیر نیروهای مسلح جز در سایه همراهی با شما ممکن نخواهد بود.

دهقان در تشریح برنامه‌های خود گفت: واقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران آن است که مجموعه‌ای از تهدیدات گوناگون فراروی امنیت ملی ما قرار دارد.

وی ادامه داد: راهبرد بازدارندگی موثر از طریق مجموعه‌ای از فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حاصل می‌شود که در آن دشمن متقاعد گردد که هرگونه اقدام خصمانه متناسباً منجر به تهدید امنیت او خواهد شد.

دهقان هچنین تاکید کرد: برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه تولید قدرت سخت و دیپلماسی دفاعی بر این اساس تنظیم و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: البته ما هیچ گاه در طول تاریخ ملتی متجاوز نبوده‌ایم اما همواره در مقابله با تهاجم بیگانه با تمام توان ایستاده‌ و دشمن را پشیمان کرده‌ایم.

دهقان در ادامه تشریح برنامه‌های خود گفت: مبانی برنامه پیشنهادی، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا، چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه پنج ساله، اهداف و راهبردها و اولویت‌های دولت، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و وزارت دفاع و نقشه جامع علمی کشور الگوی برنامه‌های اینجانب است.

وی افزود: رئوس برنامه‌های این حقیر، تولید و تامین هدفمند تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروهای مسلح و نوآوری نهادهای تحیقات و تولید علم و فناوری برای مقابله و غلبه بر تهدیدات، توانمندسازی وزارت دفاع جهت ایفا و اجرای نقش وظایف قانونی، ارتقای ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی فعال دفاعی و تصویرسازی موثر از نیروهای مسلح، تامین متقابل نیازهای نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه، ارتقای منزلت و معیشتی نیروهای مسلح اعم از شاغلین و بازنشستگان و سربازان وظیفه است.

دهقان تاکید کرد: نیروهای مسلح مقتدر تضمین‌کننده امنیت و بسترساز پیشرفت و تعالی کشور هستند و لازمه پیشگیری از وقوع تهدید و مقابله با آن، افزایش قدرت بازدارندگی و توجه به الزامات دفاع همه‌جانبه است.

وی افزود: بهره‌مند شدن از قدرت دفاعی مطمئن مستلزم مشارکت همه قوا، سازمان‌های ملی و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

وزیر پیشنهادی دفاع در خاتمه اظهارات خود گفت: ای پناه و سنگر حوادث سهمناک ما در برابر عظمت تو، به ناتوانی خود اقرار می‌کنیم و شریف کسی است که فرمانبرداری تو او را شرافت بخشیده و عزیز کسی است که از بندگی تو عزت یافته و چون تو ما را تنها گذاری که تواند یاری‌مان کند و چون تو ما را ناتوان خواهی کیست که ما را نیرومند گرداند، رشته همه امور در دست توست. پس آنچه وعده داده‌ای عطا فرما و آنچه را عطا کردی، کامل کن که تو بر هر چیز دانا و توانایی، خدایا چندان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.
نظرات بینندگان