arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

ضرب العجل یک هفته ای برای قلعه نویی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ از فرصت یک هفته‌ای به باشگاه استقلال برای ارائه مدارک جهت اثبات ارتباط مافیا با قرارداد آل‌اشپورت خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس،  حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در مورد اظهارات امیر قلعه نویی گفت: طبق آئین‌نامه رابطه باشگاه‌ها و لیگ برتر اعضای حقیقی و حقوقی حق ندارند منافع یکدیگر و همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون و سازمان لیگ را در رسانه‌ها زیر سؤال ببرند. سازوکاری هم برای این مسئله پیش بینی شده است در مورد توپ آل‌اشپورت باید بگویم یک قرارداد اسپانسرینگ بین سازمان لیگ و شرکت آل‌اشپورت در مورد توپ امضاء شده است.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد در سال اول 2500 توپ، در سال دوم 2800 و در سال سوم 3000 هزار توپ درجه یک و استاندارد و مطابق با معیارهای فیفا باید به سازمان لیگ تحویل داده شود. سال 2007 نیز که بر روی توپ درج شده زمانی است که فیفا تأییدیه اعطای استاندارد به این توپ را انجام داده است. از طرفی دیگر هیچ باشگاهی از طرف سازمان لیگ ملزم به عقد قرارداد با آل‌اشپورت برای استفاده از توپ یا البسه این شرکت نشده است.

علیپور تصریح کرد: سازمان لیگ در دو فصل گذشته به طرفیت از 18 باشگاه لیگ برتری و در فصل جاری به نمایندگی از 16 باشگاه در تاریخ 23 خرداد 92 قراردادی را با این شرکت منعقد کرد. موضوع این قرارداد هم به اطلاع تمامی باشگاه‌های لیگ برتر رسید و در همان زمان باشگاه پرسپولیس در انتهای فصل گذشته خواستار فسخ قرارداد بود و شرکت آل‌اشپورت این مسئله را پذیرفت. باشگاه استقلال هم همین شرایط را داشت اما پس از آن هر دو باشگاه به خواست خودشان با شرکت آل‌اشپورت و بدون دخالت سازمان لیگ بر ادامه همکاری به توافق رسیدند.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ افزود: اظهارنظر تمامی مربیان و بازیکنان برای ما قابل احترام است. دایی، قلعه‌نویی و یا مربیان سایر باشگاه‌ها و همچنین 600 بازیکنان حاضر در لیگ همگی برای ما قابل احترام هستند. در هفته دوم لیگ اعتراض‌هایی به توپ مطرح شد که سازمان لیگ بلافاصله کارگروهی تشکیل داد که در حضور رئیس محترم سازمان لیگ و افراد مرتبط و گروه کارشناسی کیفیت، رنگ و جنس توپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت که توپ‌ها به تایید کارشناسان رسید. در همان جلسه جعفری مدیرعامل آل‌اشپورت عنوان کرد، هیچ اصراری بر استمرار این قرارداد با باشگاه‌ها ندارد و هر باشگاهی که کیفیت فنی توپ را قبول ندارد و می‌خواهد از سایر مارک‌ها و برندها استفاده کند، می‌تواند از این قرارداد خارج شود، ضمن اینکه در قرارداد آل‌اشپورت آمده است که نواقص و معایب احتمالی توپ‌ها بر عهده شرکت است و تعویض و جبران خسارت نیز در این زمینه برعهده شرکت قرار دارد.

علیپور تاکید کرد: اگرچه اظهارنظر برخی مربیان برخلاف آئین‌نامه رابطه باشگاه‌ها و سازمان لیگ است، اما ما این انتقادها را شنیدیم، زیرا معتقدیم هیچ فردی مثل علی دایی که یک مربی عزیز و محترم است نمی‌تواند درباره توپ بهتر اظهارنظر کند اما شیوه این اظهارنظر درست نبود. اینکه او در نشست خبری توپ را بردارد و بگوید تاریخ تولید این توپ مربوط به سال 2007 است. این یک رفتار غیر حرفه‌ای است. قلعه‌نویی و دایی اگر هر اعتراضی به توپ و پیشنهاداتی برای رفع نواقص آن دارند، باید پیشنهادات خود را به مدیرعامل باشگاه بگویند و مدیرعامل باشگاه آن را نیز به سازمان لیگ منتقل کند و این سازمان هم وظیفه دارد ظرف یک هفته به آنها پاسخ بدهد.

علیپور با اشاره به صحبت‌های قلعه‌نویی درباره ارتباط مافیا با قرارداد با آل‌اشپورت، گفت: با مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کردیم و به این باشگاه یک هفته فرصت داده‌ایم تا هرگونه دلیل، مدرک و ادله‌ای مبنی بر ارتباط هر شخص یا اشخاصی در سازمان لیگ با مافیا دارند به حراست فدراسیون فوتبال، حراست وزارت ورزش یا هر نهاد نظارتی دیگر که می‌خواهند ارائه کنند. هر باشگاهی که می خواهد می‌تواند از قرارداد آل‌اشپورت صرف‌نظر کند به شرط اینکه منافع سایر باشگاه‌ها را در نظر بگیرد. ما قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی باشگاه استقلال می‌شناسیم و باشگاه استقلال باید مدارکی که قلعه‌نویی مدعی آن است را ارائه کند.

علیپور تاکید کرد: سازمان لیگ با هیچ کس منازعه طرفینی ندارد و امیر قلعه‌نویی تنها یک شانزدهم مربیان لیگ برتر است. او باید بگوید به چه کسی کت و شلوار و عسل داده شده و یا چه کسی تقاضای کت و شلوار و عسل کرده است چون حرف‌هایش دایره عام دارد، باید به طور صریح و بدون ملاحظه این مصادیق را بیان کند. ما هم به دنبال آتو گرفتن از کسی نیستیم و تخلفات اشخاص را هم می دانیم و اطلاعات دقیقی هم در مورد آن داریم اما دنبال زیر سؤال بردن شخص نیستیم، مگر آنکه آن شخص یا اشخاص وارد خطوط قرمزی ‌شوند که سازمان لیگ تضمین داده که فوتبال ما از آنها پاک است. مانند سوء جریان مالی، زد و بند برای تغییر نتیجه و استفاده از مواد نیروزا، هر شخص یا اشخاصی چه مدیر، چه بازیکن، چه مسئول وارد این حیطه شود، از طرف قانون با او برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، یک هفته به این باشگاه فرصت داده‌ایم تا این تیم در کمال آرامش مقابل نماینده تایلند بازی کند و بتواند موفق شود زیرا موفقیت استقلال به نفع فوتبال ملی و باشگاهی ماست و ما هم دعا می‌کنیم که استقلال موفق شود و هر کاری هم از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم.

علیپور تصریح کرد: سازمان لیگ هیچ ملاحظه و اصراری برای همکاری با شخص یا شرکت خاصی ندارد و تمامی موارد در مورد توپ‌های لیگ برتری مورد بازرسی قرار می‌گیرد، اینکه چه تعداد توپ وارد کشور شده و از چه گمرکی وارد شده است اما اینکه رئیس شرکت آل‌اشپورت مورد آماج حملات قرار بگیرد، دور از رفتار و منش و پهلوانی است. باشگاه‌ها می‌توانند هر نقطه نظری که دارند را در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت آل‌اشپورت برگزار می‌کنیم، مطرح کنند تا به ارتقاء فنی و کیفی توپ‌ها کمک شود اما برای سازمان لیگ منافع ملی و باشگاهی بالاتر از منافع هر فرد و گروه یا شرکت خاصی است.

 وی تاکید کرد: برخی رسانه ها با انتشار مصاحبه هایی خیالی از قول من نوشته اند که هر کسی علیه توپ مسابقات مصاحبه کند منشوری می شود. هیچکدام از این مصاحبه ها واقعی نبوده و من هیچ اظهارنظری در این زمینه انجام نداده ام.
نظرات بینندگان