arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

محمد البرادعی استعفا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون رئیس‌جمهور مصر در امور بین‌الملل و از چهرهای سرشناس مخالف مرسی، در پی تشدید خشونت‌ها در این کشور از سمتش استعفا کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد البرادعی معاون رئیس جمهور مصر در امور بین الملل درپی درگیری‌های خونین امروز نیروهای امنیتی با طرفداران اخوان المسلمین از سمت خود استعفا داد.

این درحالی است که روز گذشته رسانه‌ها به نقل از اعضای جبهه نجات ملی گزارش دادند که البرادعی مخالف حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات‌کنندگان در میدان النهضه و رابعه العدویه است.

امروز نیروهای امنیتی مصر با حمله به معرتضان در میدان النهضه چادرهای آنها را به آتش کشیدند و در این حمله ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

شب گذشته نشست شورای عالی امنیت ملی مصر به ریاست عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر برای بررسی اوضاع در رابعه العدویه و النهضه برگزار شد و طی گزارش رسانه ای در این جلسه تصمیم گرفته شد تا به تحصن معترضان پایان داده شود.

تاکنون گزارش دقیقی از آمار کشته شدگان و افراد زخمی در دست نیست، درحالی که اخوان المسلمین از کشته شدن 2 هزار نفر و زخمی شدن 10 هزار تن دیگر در درگیری‌ها خبر داده، وزارت بهداشت آمار کشته شده‌ها را کمتر از 200 نفر عنوان می‌کند.
نظرات بینندگان