arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

افروغ: افراطیون، به حریفشان کمک کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عماد افروغ در خصوص وقایع اخیر مجلس گفت: ما در مجلس منظری از اعتدال را مشاهده نکردیم و بیشتر تفریط و افراط به چشم مي‌خورد. توقع ما این بود که به کابینه معرفی شده آقای روحانی نقدهای اصولی شود اما متاسفانه برخی از موافقان و مخالفان کابینه یا در جهت تمجید برآمدند یا به سمت و سوی دیگر رفتند. یعنی به حریم خصوصی افراد وارد شدند و بعضا حرمت آنان را هتک کردند.

افروغ در گفتگو با سايت «سلام نو» گفت: دو نوع رفتار، شایسته نمایندگی مجلس مطلوب نیست. موافقان و یا مخالفان باید یک نقد اصولی و مستدل را ارائه کنند و باید به راهبردی بودن کابینه و برنامه آقای روحانی وارد مي‌شدند. البته رگه هایی از اعتدال در رفتار برخی از نمایندگان مشاهده مي‌شد ولی وجه غالب نداشت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش افراطیون برای متشنج کردن فضای جامعه، تصریح کرد: وقتی ما به برنامه آقای رئیس‌جمهور نقد مي‌کنیم، دیگر ورود به این مسائل به صورت غیر اصولی و حاشیه‌اي چه جایگاهی مي‌تواند داشته باشد؟ ما اگر بخواهیم مساله‌اي را تحت عنوان فتنه مطرح کنیم اشکالی ندارد. اما باید با احکام قضایی این بحث صورت بگیرد، نه بصورت دلبخواهی و سلیقه ای، اگر در اینجا حکم قضایی وجود داشته باشد در آن صورت یک نقد مستند و اصولی خواهد بود و در غیر اینصورت قابل اعتناء نیست.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: باید کمتر به شایعات بپردازیم و بیشتر به مستندات رجوع کنیم. اتفاقا وارد شدن به حریم خصوصی افراد و هتک حرمت نتیجه عکس دارد. متاسفانه دو روز پیش در مجلس شاهد چنین موضوعی بودیم، موضوعی که نتیجه عکس هم در بر داشت. افراطیون با این نوع برخوردها به جای پیش بردن مواضع خود، کمک به پیش بردن مواضع حریف کردند.
نظرات بینندگان