arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

پزشکیان؛ موافق وزیر پیشنهادی علوم: ین کار ما در مجلس "نبش قبر" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در موافقت با برنامه‌های جعفر میلی‌منفرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری حماسه سیاسی خلق شد، ما نیز باید کمک کنیم تا حماسه دیگری خلق شود.

وی ادامه داد: زنده کردن خاطرات گذشته جز آب به آسیاب دشمن ریختن فایده دیگری ندارد. حضرت علی (ع) در وصیت‌نامه خود به حسنین (ع) و همه کسانی که مسئولیت به دستشان می‌رسد، می‌فرماید که "تقوا پیشه کنید و نظم داشته باشید."

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: بیایید اختلافات گذشته را کنار بگذاریم و آن را جمع کنیم، دیگر بس است. گروه، جناح و دسته من، بتی است که آن را خودمان ساخته‌ایم و باید این بت را بشکنیم.

پزشکیان تصریح کرد: بنده معتقدم که همه ما اشتباه کرده‌ایم، نباید بگوییم که فقط یک طرف اشتباه کرده است. همه ما باید اشتباهاتمان را بپذیریم. باید مقابل هجمه دشمنان بایستیم، این کار ما در مجلس "نبش قبر" است.

تعدادی از نمایندگان هنگام سخنان پزشکیان اعتراض کرده و پزشکیان در پاسخ به آنها گفت: ما که ادعای ولایت‌مداری می‌کنیم، رهبری به ما می‌گوید در مقابل کسی که اینجا حرف می‌زند، باید سکوت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این حرف‌هایی که در مورد میلی‌منفرد مطرح می‌شود، جز ایجاد اختلاف و آب به آسیاب دشمن ریختن نتیجه دیگری ندارد. میلی‌منفرد می‌گوید من کاری نکردم اما تعدادی به زور به او می‌گویند که تو این کار را کرده‌ای.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در ادامه افزود: بنده معتقدم کسی که مدیریت بلد است و ساختارها را می‌داند، امکان ندارد که با حرف کاری کند که حدود 100 معاون وزیر جو دانشگاه را به هم بریزد.

پزشکیان تاکید کرد: نباید بگوییم که چون شما فتنه‌گر هستید، شما را قبول نمی‌کنیم. اگر قرار باشد که هر اتفاقی در جامعه می‌افتد، به مسئول ارشد مرتبط شود، درست نیست.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولان تاکید می‌کنند، اشاره کرد و افزود: ما وظیفه داریم که جلوی هر سخنی که باعث اختلاف می‌شود را بگیریم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور را درست اداره کنیم، باید بدانیم که کشور را همگان درست می‌کنند، نه گروه‌ها، دسته‌ها و جناح‌ها.

نظرات بینندگان