arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

سبحانی‌نیا: برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ اسلامی و ایرانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های اسلامی و ایرانی به دور از تحجر و وابستگی است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی که نوبت خود را با محمد دامادی نماینده ساری تقسیم کرده است در صحن علنی نوبت صبح امروز گفت: امیدوارم نمایندگان با رای قاطع خود به آقای جنتی از رییس جمهور برای معرفی ایشان قدردانی کنند؛ همچنین از 148 همکارم که در موافقت با وزیر پیشنهادی ثبت نام کرده بودند و فرصت برای آنها برای دفاع از ایشان پیش نیامد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سوابق انقلابی و مبارزاتی جنتی برای همه روشن است گفت: ایشان فرزند واقعی انقلاب و هم پرونده عزت‌شاهی اسطوره مقاومت علیه رژیم ستم‌شاهی است، کسی که رژیم منحوس پهلوی وجودش در ایران را برنتافت و ناچار شد از کشور برای ادامه مبارزه مهاجرت کند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: آقای جنتی بسیاری از مبارزان نظام همچون شهید اندرزگو را در دمشق و بیروت آموزش داده است، ایشان بیش از یک دهه از معارف بلند حوزه آن هم در محضر نام‌آورترین اساتید بهره بردند.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس اظهار کرد: جنتی از خانواده اصیل و بزرگوار و تربیت شده بزرگ مردم آیت‌الله جنتی است که دارای سه دهه تجربه مدیریت در عالی‌ترین سطوح در داخل و خارج را دارد، ایشان امین، پاکدست، مشورت‌پذیر، متواضع، بااخلاق و مدیری نمونه و تواناست، جهان را به خوبی می‌شناسد و در بحرانی‌ترین شرایط دو دوره استاندار بوده که کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به اظهارات مخالفان وزیر پیشنهادی گفت: ابتدا لازم است که از مخالفان تشکر کنم که نکته‌ای در باب شخصیت و توانمندی ایشان نداشتند و دغدغه‌های خود را در مورد برنامه‌های آقای جنتی مطرح کردند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: مخالفان موضوعی در مورد برنامه‌های ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی مطرح کردند که بنده با مطالعه برنامه ایشان متوجه شدم که برنامه‌ای در خصوص تهاجم فرهنگی و دغدغه‌های نمایندگان دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه برنامه جنتی یکی از جامع‌ترین برنامه‌های پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: این برنامه یک سند فرهنگی است که برای مدیریت فرهنگی کشور بسیار مفید و ضروری است بی‌تردید این برنامه‌ها با مشورت نخبگان آماده شده که بسیار امیدبخش است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی سهم برنامه‌های دینی بسیار برجسته است گفت: در این برنامه ارزش‌مداری، ترویج فرهنگی عفاف و حجاب، تقویت بنیان خانواده، برنامه‌های قرآنی، توجه به ارزش‌های دفاع مقدس و توسعه فرهنگ وقف دیده شده است.

سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه در برنامه‌های پیشنهادی جنتی خبری از افراط و تفریط نیست افزود: برنامه‌های اسلامی و ایرانی و نه بوی تحجر و واپس‌گرایی می‌دهد و نه در دامان مکتب ایرانی غلطیده است، او خود نماد یک ایرانی مسلمان پایبند به ارزش‌ها است که به بهانه نوگرایی و مدرنیته سنت‌ها را فراموش نکرده است و پاسداری از ارزش‌ها و سنت‌ها در مقابل نوگرایی قرار دارد.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی با تاکید بر اینکه اعتدال را می‌توان در نقش دولت در فرهنگ می‌توان دید توضیح داد: در برنامه‌ها نه نگاه لیبرالی دولت غیرمسوول و فرهنگ و هنر غیرمتعهد را می‌پذیرد و نه معتقد به دولت همه کاره و سوسیالیستی است، تمرکز زدایی راه میانه است و دولت مسوول مردم را در مدیریت سهیم می‌کند و در عین حال خود را از عرصه فرهنگ کنار نمی‌کشد.

وی با بیان اینکه نماد دیگر اعتدال در بخش اقتصاد فرهنگی دیده می‌شود افزود: برخی کشورهای سرمایه‌داری لیبرال نگاهشان به هنر صرفا تجاری است و هنر را صنعتی پولساز و درآمدزا می‌دانند که نتیجه این بینش تجاری شدن فرهنگ و از بین رفتن اصالت‌ها و ارزش‌ها است، متاسفانه گاهی این تفکر را در مدیریت فرهنگی کشور می‌بینیم اما این رویکرد در برنامه‌های آقای جنتی دیده نشده است.

سبحانی‌نیا افزود: آقای جنتی در برنامه‌هایش ضمن توجه به رونق اقتصاد فرهنگ حمایت دولت از تولیدات فاخر ارزشی و دینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی عدالت فرهنگی را یک آرزو خواند و اظهار کرد: این که همه مردم بتوانند از برنامه‌های فرهنگی بهره ببرند و همچنین اینکه این موضوع به خوبی برای همه روشن شود که ایران فقط تهران نیست به درستی در برنامه‌های آقای جنتی ذکر شده و عدالت برجسته است.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه در برنامه‌های پیشنهادی وزیر بر نقش دیگر وزارتخانه‌های به عنوان معین وزارت فرهنگ تاکید شده است افزود: کلیت فرهنگی را باید یک مجموعه فرابخشی و بین وزارتخانه‌ای دید مگر می‌توان بدون وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر وزارتخانه‌ها تحول فرهنگی ایجاد کرد.

وی گفت: وزیر فرهنگ باید بتواند از امکانات همه وزارتخانه‌ها بهره گیرد تحول فرهنگی را باید به عنوان یک بسته دید که هر بخش دولت در آن سهم دارد، چه کسی بهتر از آقای جنتی است که با سوابق درخشانش می‌تواند این هماهنگی بین بخشی را ایجاد کند.

نظرات بینندگان