arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

نماینده جبهه پایداری در مجلس، در مورد همه چیز صحبت کرد به جز مخالفت با جنتی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای مرکز فراکسیون اصولگرایان مجلس یکی از وزارتخانه‌های مورد طمع دشمن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و کارگزاران ضدمعنای اعتدال است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، جواد کریمی قدوسی مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی نوبت صبح امروز(پنجشنبه) با اشاره به یکی از خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه گفت: امیرالمومنین در یکی از خطبه‌هایشان می‌فرماید که ننگ بر شما که این چنین خود را در تیررس دشمن قرار دادید؛ شما را غارت می‌کنند ولی حمله نمی‌کنید با شما می‌جنگند ولی با آنها پیکار نمی‌کنید خدا را معصیت می‌کنند ولی شما رضایت می‌دهید؛ ای مرد نمایان نامرد که عقل شما به سان عروسان پرده‌نشین است، ای کودک صفتان بی‌خرد کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشانیدید و با نافرمانی و ذلت‌پذیری رای و تدبیر مرا تباه کردید.

وی افزود: آیا می‌شود این درد ودل‌های امیرالمومنین را از نهج‌البلاغه پاک کرد؟ پس در این صورت می‌شود فتنه را پاک کرد، غم‌ها و اندوه‌ها و کاسه‌های غم و اندوهی که به رهبر معظم انقلاب و این ملت نجیب در فتنه 88 نوشانیدید از تاریخ محو نمی‌شود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می ‌فرماید اگر خواص امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند تاریخ نجات پیدا خواهد کرد و حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا کشیده نمی‌شوند، اگر خواص بد فهمیدند و دیر فهمیدند و با هم اختلاف کردند کربلا در تاریخ تکرار خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از سران و مسوولان و افراد باسابقه‌دار صحبت از اصلاح ذات غیب می‌کند، نامه‌ای به رهبری نوشت و گفت که شما و ولایت فقیه را قبول داریم بیاییم حکم تعیین کنیم تا مسائل بررسی شود.

قدوسی ادامه داد: مقام معظم رهبری ذیل این نامه مطلبی را نوشتند و فرمودند تلفنی آن نامه را بخوانید ایشان در این نامه نوشتند که آنچه پیش آمده محصول عمل شما و دوستانتان بوده است، شما در برابر دشمن طوری عمل کردید که با آنها هم داستان شدید، راه خود را از دشمن جدا کنید، نظام در موضع انقلاب و راه امام مصر است، شما بودید که در مقابل دشمن تمکین کردید، باید اصلاح کنید.

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: حال چرا با وجود تمامی این اتفاقات یک کلمه عذرخواهی نکردید چرا در این مدت پشت تریبون نگفتید که آن تهمت بود و تقلب نبود،‌چرا یک کلمه به صراحت آن همه فجایع را محکوم نکردید.

وی افزود: در این شرایط شما می‌گویید چیزی نگویید اینجا خانه ملت است و این‌ها همچون رییس جمهور سوگند خورده‌اند، مردم به این‌ها در سال 91 رای داده‌اند چرا نمایندگان را تهدید می‌کنید که حرف نزنند که دوباره به شما رای نمی‌دهند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه نطق خود وارد موضوع دلایل مخالفتش با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: آنچه می‌گویم دغدغه‌های نظام،یادآوری عبرت‌ها و تاکید بر دردها است.

وی با قدردانی از صدا و سیما بخصوص شبکه خبر در پخش مستقیم جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: گرچه مشکلات، عیب‌ها و ضعف‌هایی وجود داشت اما این ظرفیت نظام مردم سالاری دینی را می‌رساند که اینقدر با اعتماد به نفس مذاکرات جدی مسوولان نظام را در عرصه جهان پخش می‌کند.

کریمی قدوسی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در سال 67 خطاب به مسوولان وقت گفت: امام فرمود مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت است، امام در همین سخنان هشدار بزرگی خطاب به مسوولان دادند و فرمودند این بشارت شما را بس که در این نظام خادمید اما گر سراغ مسائل مادی رفتید این‌ها شما را از مسوولیت بزرگ دور می‌کند و اگر دور کرد بدانید خطری بزرگ و خیانتی نابخشودنی به این انقلاب کردید این صحبت‌ها را می‌توان در مورد فتنه 88 ملاک قرار داد.

وی ادامه داد: انگار برخی این بشارت بزرگ امام را یادشان رفته است؛ آنها دولت برای خدمت تشکیل دادند اما احزاب مشارکت و کارگزاران درست کرده و پایگاه‌های قدرت و ثروت به وجود آوردند و در نهایت فتنه 88 را راه انداختند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: امام که در سال 67 این هشدار را داده بودند موضوع آینده را می‌دیدند.

کریمی قدوسی با اشاره به امام در بحث فرهنگی گفت: امام در وصیت‌نامه‌شان می‌فرمایند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌هایی آشکار می‌شود که تبلیغات دامنه‌دار برای مریض کردن ملت‌ها به خصوص ملت فداکار ایران و اسلام است.

وی افزود: وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان صلح، ‌جنگ و تهدید و شبیه‌خون باید از حقوق و دین ملت دفاع کند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و کارگزاران ضد معنای اعتدال است گفت: یکی از برجسته‌ترین جاسوس‌های آمریکایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌گوید که باید از طرفداران دموکراتی در ایران بخواهیم رژیم کنونی را سرنگون کند چون این رژیم منافع آمریکا را تهدید می‌کند، استفاده از اهرم‌های فرهنگی مهمترین وسیله‌ای است که آمریکا در مقابله با رژیم تهران در دست دارد، طرح جامع استراتژیک در مورد ایران تلاش خواهد کرد بین مردم ایران و رژیم فاصله ایجاد کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مقام معظم رهبری فرمودند که فکر می‌کنم یک جریان لیبرالیسم قوی وجود دارد، این جریان می‌خواهد اسلام در صحنه نباشد جریانی که می‌خواهد روحانیت منزوی شود و ولایت فقیه را قبول ندارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه موضوع تهاجم فرهنگی در برنامه‌های جنتی به صورت پررنگ بیان نشده است افزود: باید خیلی قوی‌تر به این مسائل پرداخته می‌شد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند تهاجم فرهنگی به آن معناست که مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد اقتصادی، مقاصد خاص برای اثارت یک ملت به نیازهای فرهنگی آن ملت هجوم می‌آورد. در این هجوم باورهای تازه‌ای را به زور قصد جایگزینی با فرهنگ باورهای ملی آن ملت دارد، این‌ها دغدغه‌ها مقام معظم رهبری، ملت و نتیجه در فضای فرهنگی است.

کریمی قدوسی خطاب به جنتی گفت: آقای جنتی شما باید بدانید که قرار است به کدام وزارتخانه بروید در گذشته چه فجایعی در این وزارتخانه رخ داده است، چه فیلم‌های ساخته شد و اجازه نمایش گرفت و چه کتاب‌هایی مجوز انتشار گرفت. وزیر آن دوره که آقای خاتمی او را زینت کابینه می‌نامید امروز کجاست؟ با بی‌.بی‌.سی و دولت بریتانیا و عربستان سعودی چه می‌کند؟ پیغام به مرسی می‌دهد که مواظب باشید از الگوی انقلاب اسلامی در ایران کسی پیروی نکند.

وی ادامه داد: آقای مهاجرانی در ایران چه پرونده‌ای در دادگاه و با چه اتهاماتی دارد، آقای جنتی بدانید که شما مسوولیت وزارتخانه‌ای را به عهده می‌گیرید که از چنین سابقه‌ای آسیب دیده است حواستان را جمع کنید.

کریمی قدوسی اضافه کرد: وزیر دیگر در دوره سازندگی وزیر ارشاد بود که بعد رییس جمهور شدند ایشان در پایان دوره ریاست جمهوری‌شان یعنی در سال 84 به کالجی دعوت می‌شود و می‌گوید اسلام را به گونه‌ای ببینید که با دموکراسی سازگار باشد،اگر دینی توانست آزادی را قبول کند هم به امر دموکراسی کمک می‌کند و هم خود دین تلطیف می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که همیشه مورد طمع دشمنان بوده وزارت ارشاد با آن فجایعی که در گذشته پیش آمد بوده است که نمونه آن فجایع فرهنگی را می‌توان در روزنامه‌های آن دوران مشاهده کرد. روزنامه عصرآزادگان در آن دوران می‌نویسد که اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد حتی بر علیه خدا راهپیمایی کنند.

نظرات بینندگان