arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

پاسخ کدخدایی به اظهارت علوی درباره ردصلاحیتش در شورای نگهبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات وزیر پیشنهادی اطلاعات توضیحاتی ارائه داده است.

عباسعلی کدخدایی معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات وزیر پیشنهادی اطلاعات توضیحاتی ارائه داده است.

متن کامل نامه کدخدایی به رئیس مجلس به‌شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام نظر به مطالب مطروحه در دفاعیات احدی از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در جلسه مورخ 92/5/22 مجلس شورای اسلامی، خواهشمند است دستور فرمائید توضیحات ذیل در جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم قرائت گردد:

«با توجه به طرح مطالبی در خصوص صلاحیت جناب آقای سید محمود علوی وزیر محترم پیشنهادی اطلاعات توسط ایشان در جلسه مورخ 92/5/22 مجلس شورای اسلامی، به اطلاع نمایندگان محترم می‌رساند که روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، طی فرایندی قانونی در شورای نگهبان انجام می‌پذیرد و مورد مذکور نیز در آن زمان دقیقاً بر اساس ضوابط مربوطه بررسی و اعلام نظر گردیده است و اسناد و مدارک و صورت‌جلساتی که به امضای اعضای محترم شورای نگهبان رسیده است در این نهاد موجود می‌باشد».

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی در جریان بررسی رأی اعتماد به وی در مجلس، ردصلاحیتش در انتخابات مجلس را را ثمره پرونده‌سازی دور از اخلاق و متقضیات شرع دانسته و گفته بود: در نشستی که با آقای علیزاده داشتم که به‌درخواست آیت‌الله مؤمن پرونده حقیر را تماماً با دقت ملاحظه کرد، به‌صراحت به بنده گفت: "من چیزی که مبنای ردصلاحیت شما بوده باشد نیافتم"، آقایان اسماعیلی و امیری نیز اظهارات مشابهی بیان کردند.

علوی در دفاع از خود همچنین ادامه داد: هرچند این اتفاق تلخ بود، اما ملاطفت مقام معظم رهبری نسبت به این سرباز کوچک مرهمی شفابخش بود که بر این زخم گذاشته شد و بوسه‌های پدرانه معظم‌له بر گونه‌های این فزرند کوچکش آرامش‌بخش و اظهار تأثرش از این اتفاق، تلخی این حادثه را در کام بنده تبدیل به شیرینی کرد.

وی در خصوص نوع واکنش خود در همین زمینه افزود: بنده آن زمان در مصاحبه با خبرگزاری فارس اشاره کردم که خود را  پایبند به ساختار سیاسی نظام می‌دانم، حتی اگر تصمیمات به‌ضرر بنده باشد و ردصلاحیتم هیچ تأثیری در سربازی برای نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت و به خبرگزاری دانشجو گفتم در هر شرایطی سرباز نظام، ولایت و مقام معظم رهبری هستم و اگر در عرصه‌ای توفیق حضور پیدا نکنیم، در عرصه دیگر وظیفه سربازی را انجام خواهم داد. حرف‌های بسیاری در این زمینه دارم، اما در فضای انتخابات کوچکترین سخنی را روا نمی‌دانم، چراکه فقط مشارکت حداکثری مردم مهم است و آسیب دیدن خود را بر اینکه هرچند اندک به نظام آسیبی برسد، ترجیح می‌دهم و آرزوی سوء استفاده دشمنان نظام را بر دل آنان خواهیم گذاشت.
نظرات بینندگان