arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

رئیس سابق هلال احمر: نجفی و ابتکار می گفتند نماینده موسوی و کروبی بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از تکذیبیه شورای شهر تهران در خصوص سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره میدان حق شناس، رئیس وقت سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهارات محمد علی نجفی درخصوص نحوه سرکشی به خانواده قربانیان فتنه 88 را تکذیب کرد.

به گزارش مهر،  پس از اظهارت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ماموریت سرکشی به منازل حادثه دیدگان فتنه 88، سید مسعود خاتمی رئیس وقت سازمان هلال احمر که مستقیما مسئول ارتباط با خانواده حادثه دیدگان بوده، طی نامه ای به هیئت رئیسه مجلس به تکذیب سخنان نجفی و توضیح ماجرا پرداخت.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

در بحث و بررسی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطالبی توسط آقای نجفی و نماینده رودبار آقای لاهوتی در صحن مجلس مطرح شد که توضیحات زیر در این زمینه تقدیم می گردد:

در حوادث تأسف بار فتنه 88 پس از تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر سرکشی و دلجویی از آسیب دیدگان حوادث، جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود، تیمی متشکل از مسئولین قسمت های ذیربط و تعدادی از امدادگران را مأمور نمود که پس از جمع آوری آمار و آدرس خانواده ها، با همکاری استانداری تهران به آنها سرکشی کند. هیأت مذکور به همه خانواده ها در تهران و بعضی شهرستان ها سرکشی و ضمن بررسی مشکلات، موضوع را به مبادی ذیربط منعکس نمود و جهت پیگیری مشکلات، ارتباط با بعضی خانواده ها تداوم پیدا کرد. (مدارک لازم در این زمینه موجود است ) هیأت مذکور در این سرکشی در مواردی با حضور همزمان آقای نجفی و خانم ابتکار مواجه شدند در بررسی ای که از خانواده ها در مورد اقدامات افراد مذکور صورت گرفت، مشخص شد نامبردگان موضوعات زیر را همه جا مطرح و پیگیری می کردند:

الف) در اغلب موارد آقای نجفی و خانم ابتکار خود را نماینده موسوی و کروبی معرفی کرده و پیام آنها را اعلام می نمودند.

ب) مطالب مطرح شده نوعاً باعث تحریک احساسات و شعله ور شدن آتش فتنه بوده است، از قبیل اینکه شما باید حق خود را از حکومت بگیرید و متأسفانه با کمال بی انصافی مسئولین بالای نظام را عامل حوادث معرفی می کردند.

ج) در مواردی اصرار داشتند به نحوی سران فتنه را به خانه های آسیب دیدگان ببرند که با مخالفت خانواده ها مواجه می شوند. اعتراف خانواده محترم فیض که در روزهای گذشته در سایت ها منتشر شد (و خود از رزمندگان دفاع مقدس بوده و فرزند خود را از دست داده) گواه این مطلب است.

نظرات بینندگان